Урок - змагання " Зов джунглей"

Про матеріал

Цей матеріали можна використати на уроці англійської мови, дізнатися більше про різноманітних тварин та підбити підсумки роботи за рік. Саме за допомогою уроку змагання можна розвинути лідерські якості.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

       Урок – соревнование

          «Зов  джунглей»

 

 

 

 

 

 

 

                           г.Пирятин

                            2018 год

 

Цель: подвести  итоги работы за год,    развивать  интерес учащихся  к  изучению  иностраннного  язик.

     В классе создается атмосфера джунглей: на стенах развешиваются  картинки  с  изображениями  пальм, цветов, бабочек, различных  животных. На  доске  помещаются опорные  лексические  и  граматические  таблицы.

      В  начале  урока  путем  жеребьевки определяются  две  команды (по  6  учеников): «Хищники» (Team 1)  и «Травоядные» (Team 2). Остальные ребята – зрители – болельщики. Учителя  выполняют  роли  ведущих.

      За  каждый  выигранный  конкурс  команда – победительница  получает  очко ( «Кость» дается  хищникам, игрушечный  (или  нарисованный)  банан – травоядным ).

      Команды  во  главе  со  своими  капитанами  садятся  напротив  друг  друга, болельщики  располагаются  рядом.  

      Teacher 1: The  first  competition  is  for  the  captains  and … , come  here. Greet  each other.

      Captain 1: Good  morning!

      Captain 2: Good  morning!

      C.1: I am glad  to  see you.

    C.2: I am glad  to  see you too.

    C.1: How  are  you?  

      C.2: Fine, thanks. And  you?

      C.1: I am fine, thank  you.

 

      T.1: Now ask each  other  questions.

      C.1: What is your  name?

      C.2: My name  is … What  is  your  name?

      C.1: My name  is … How  old  are  you?

      C.2: I  am  8. And  you?

      C.1: I  am  8 too. What  are  you?

      C.2: I am a pupil. And  you?

      C.1: I am  a  schoolboy. Where  are  you from?

      C.2: I am from  Pyriatyn , Ukraine. And  you?

      C.1: I live  in  Pyriatyn  too. What  street  do  you  live  in ?

     C.2: I live  in  Zelena  Street. And  you?

     C.1: I live  in  Sadova  Street. What  house  do  you  live  in?

     C.2: I  live  in  a  big  house. And  you?

     C.1: I  live in a small  house. I  have  a  mother, a father and a sister. And you?

     C.2: I  have  a  mother  and  a  father.

 

     T.1: Very nice. That  will  do. Now  captains, introduce your team us.

     C.1: This is …  This  is….  His  name … И т.д.

     C.2: Her  name  is … His name  is… И т.д.

 

    T. 2: Thank  you.  The  captains  are  very  good. They are strong, brave and  clever. The  captains  may  sit  down.

    T.1:  Now, children, the second competition. It  is called “ What is this”

 

Каждый  ученик, входящий  в  первую  команду, достает  из  заранее приготовленного  пакета игрушку ( животное), показывает  ее  своим соперникам  и  просит  назвать  животное. То  же  самое  делают  потом  члены  второй  команды. Ошибки  в  ответе отрицательно влияют на оценку.

P1: What’s this?

P2: This is a lion.

P3: What’s this?

P4: This is a fox. И т.д.

T.2: Thanks. Now  let’s  sing  all  together,  the  song “ Clap, Clap, Clap, Your Hands….”

 

Проводится  следующий  конкурс. На  столе  расположены  игрушечные  животные. Детям  предлагается  несколько  загадок. Каждая  загадка  содержит  описание  какого-либо  животного. Если загадка  отгадана, учащийся  идет  к столу, берет  соответствующую игрушку  и  отвечает  на  вопросы  учителя.

T.1:  The third  competition. We  have  some riddles for you, children. Guess what  it  is . Listen.

T.2: I am green. I can swim. I can run. I cannot  jump.

T.1:  What is it? (Who is she/he?)

P1:  It (she/he) is a crocodile.

T.2: Good. Come here, …. Go to the table and take the crocodile. What can  your crocodile do?

P1: My crocodile cannot jump, sing and count. И т.д.

T.1:  Now , teams, have a rest. I  want  to  play with the fans. I have a ball. Catch it! Have you a ball?

Fan.1: Yes, I have  a  ball.

T.1:  Has  she  a  ball?

Fan.1: No, she  has  no  ball.

T.1:  Give her a ball. Has  she  a  ball  now?

Fan.1: Yes, she has a ball. И т.д.

 

Мяч  попадает  в  руки  к  нескольким  болельщикам, и  учитель  ведет с  ними  подобные  беседы. Затем  отдохнувшие  команды  переходят  к  следующему  конкурсу – конкурсу  художников.

T.1: Competition 4 is for  young  artists. An  artist from Team 1, come here! An  artist from Team 2, come here! Look at the pictures.

 

Каждый из художников смотрит на свою картину.

T.2: Children, count from 1 to 30.

Pupils: One, two, three, four … thirty.

T.1: Artists, sit down at the tables and draw.

T.2: ( обращаясь к болельщикам  ): Let’s sing the ABC song.

T.1: (  обращаясь к художникам ): Are you ready? Yes, you are ready. Show  us  your  picture. Children, look at the picture. What is this?

Pupil of Team 1: This is a mouse.

T.1: Yes, that’s right. And  what’s  this?

Pupil of Team 2: This is a cat.

T.1: No,  you are wrong. It’s a fox.

T.2: Now let’s rest a little. Team 1 will sing the song “ What is your name?” And Team 2 will recite act the poem “ A Cat And a Mouse”.

P1: Thanks. The song is fine. The poem is very nice.

T.2: Competition 5. It’s our lat competition. Guess  what  I  have in my bag.

 

Команды  задают  вопросы  по  очереди.  Если  члены  команд  не  могут догадаться, что находится   в  сумке  учителя, на  помощь  приходят  болельщики.

P1: It is big?

T.1: No, it is not.

P2: It is a small?

T.2: Yes, it is.

P3: It is yellow?

T.1: No, it is not.

P4: It is white?

T.2: Yes, it is.

P5: It is a mouse. И т.д.

 

Ведущие  подсчитывают  количество «костей» у  команды  « Хищников» и количество « бананов» у  команды  «Травоядных». Команда , набравшая наибольшее количество  призов, объявляется победительницей.

T.2: Team 1 has 6 bones, Team 2 has 5 bananas. The score is 6 to 5. Team 1 has won. Clap your hands, children.

T.1: The game is over. But our animals are hungry. Let’s feed them.

 

 Выбираются  по  одному  участнику  от  каждой  команды и  по  два  ученика  от  болельщиков.  Дети  образую круг, держась за  руки . Им  завязывают  глаза, дают  в  левую  руку  по  банану, и каждый  ребенок  должен  съесть (откусывая  по  кусочку ) банан, который  держит  в  руке  его  сосед.

Эта  игра  служит  психологической  разрядкой  для  малышей  и  хорошим  заключением  урока.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Множинська Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трубіцина Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Крижанівська Антоніна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
717
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку