Тема : Подорожуємо стежинами дружби
Мета: Ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта»; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей, формулювати оціночні судження; формувати моральні чесноти: добропорядність, почуття милосердя. сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Розвивати творчість, зв’язне мовлення; вміння мислити, вирізняти істинні та хибні цілі в житті; сприймати людей такими, якими вони є.
Виховувати позитивні риси характеру, бажання робити добро, людяність, доброзичливість, порядність.
Обладнання: мультимедійна презентація, мікрофон, атрибути для оформлення класу.
Хід уроку
І. Вступна бесіда
Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за своїми друзями з класу. А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.
Руханка
В цьому класі друзі всі. ( Тричі плескають у долоні ) Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва. Добрий день, тому, хто справа. Ми – шкільна сім'я.
В цьому класі друзі всі. Посміхнись тому, хто зліва. Посміхнись, тому, хто справа. Ми – одна сім'я.
Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями. Довгий час ви не бачилися. Тож згадаймо як кого звати. (Кожен називає себе).
Я помітила, що всі посміхаєтесь, усім стало приємно і тепло. І справді, щира посмішка, добре слово і краплиночка тепла мають велику силу – силу любові і добра .
З хорошим настроєм ми будемо подорожувати. Згодні? Але ж забули про що ми будемо говорити. Про це ви дізнаєтеся,відгадавши ребус
А тему уроку ми можемо прочитати з дошки. З нами сьогодні подорожуватиме бджілка - трудівниця. Отже, подорож починається. Полетіли разом з бджілкою
Читання учнями віршів (роздруковані на столі, по бажанню)
Є чарівне слово « дружба », Знаємо ми це усі.
Дружать ноти зі словами І складаються пісні.
Дружбу треба поважати, Дружбу треба берегти.
Дружать всюди всі малята, Подружились я і ти
Дружить поле з колосками, Дружать літо і тепло.
Дружить осінь із дощами, Дружать щастя і добро.
Дружать хлопчики й дівчата В лісі дружать всі звірята.
Дружать ріки і струмки, Дружать гори і горбки.
І дорослі дружать й діти, Як нам цьому не радіти? Де в сім'ї любов і ласка, Там панує мир і щастя.
Знає сонце, знає вітер, Знає поле, знає ліс, Що під хмарами небес Дружба - чудо із чудес.
Якщо друг у тебе є, Люби його над усе.
Ти не зрадь його ніколи, Помагай йому в усьому.
Вислухати його вчись,
З ним секретом поділись. І цукерку вдвох ви з'їжте, Яблуко навпіл розріжте.
Якщо дружить увесь клас, Успіх буде повсякчас.
Все вам легко удається, Весело усім живеться.
Заучування напам’ять: (презентація)
Дружать квіточка і бджілка, Дружать море й кораблі.
Дружать в небі місяць, зірки,
Пори року на землі.
Дорогі діти, уважно послухайте оповідання
В. Сухомлинського «Якби я мав килим – літак».
Далеко – далеко за морем, серед високих гір, росте дивовижна квітка. Розцвітає ранньою весни і цвіте усе літо до пізньої осені. Має ця квітка предивну властивість: вона очищує повітря. Хто дихає повітрям біля цієї квітки, той ніколи не хворіє.
Якби я мав килим – літак, полетів би за море, опустився у горах, знайшов би дивовижну квітку. Я б зібрав би її насіння і привіз би додому. Роздав би усім людям по насінинці, щоб в усіх виросла чудодійна квітка, щоб не було жодної хворої людини.
Я починаю цю гру.
Діти, я хочу щоб ви пам’ятали:
Життя – це скарб, дарований нам Богом. Це радість,віра,мудрість,доброта.
Не розгубімо їх життєвими дорогами. Нехай панує людяність свята.
Добро народжується в серці, а виявляється у вчинках.
Вікторина «Хто з ким дружить?»
Кумедний бурундук Чіп і … (Дейл)
Добра Білосніжка і … (сім гномів)
Кумедний Вінні-Пух і … (Порося)
Добрий Малюк і … (Карлсон)
Зелений крокодил Гена і … (Чебурашка)
Губка Боб і…..(Патрік).
Дюймовочка та….(Ластівка).
( « Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» )
- Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?
- Фізкультхвилинка (Відео)
Молодці. А бджілка веде нас далі.
4. На четвертій зупинці нас вітає «Конюшина»
Знайомство з мирилками
Мирилка летіла, На плече сіла, Сказала тихенько:
Ти - не ворог, я - не ворог. Нам сваритись просто сором. Помирились, помирились, Щоб ніколи не сварились.
Ти не плач, не плач, не плач І скоріш мені пробач,
І на мене ти не сердься, Бо у тебе добре серце. Будемо завжди дружити І ніколи не сваритись!
Дай скоріш мізинчик свій, Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець - Помирив нас, молодець!
Подивися просто в очі; Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів, Ненароком зачепив. Просто в очі подивись І зі мною подружись.
А що ж далі нас чекає?
5. Бджілка летить до «Незабудок»
Рефлексія: гра «Так чи ні»
Він ,діти, добрий хлопчик? (Так)
У сварці жити добре? (Ні)
А як немає забіяк?
Тоді усім прекрасно?(Так)
Як діти б’ються гарно? (Ні)
І з усіма дітьми дружити, Щоб всі веселими були, В добрі і злагоді жили.
Відповіли ви чудово, Вирушаємо в дорогу.
6. Зупинка «Фіалка триколірна»
Інтерактивна гра «Пазли» (Надрукувати прислів’я і розрізати пазлами)
Друга шукай,… |
|
Людина без друзів-… |
|
Друга шукай, а знайдеш… – |
|
Із ким поведешся, … |
|
Нових друзів май, а – … |
|
Друзі пізнаються… |
|
Якщо друзі у злагоді, то…
|
|
|
|
старих не забувай. |
|
й робота йде на лад. |
|
в біді. |
|
а знайдеш- тримай. |
|
від того й наберешся. |
|
що дерево без коріння.
тримай |
|
7. Зупинка «Герань лучна»
Гра «Додай слово»
Потрібно підібрати слова до вірша, щоб його продовжити.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися…(дружити)
А не кидатись словами,
Щоб не стати …(ворогами).
І запам’ятай собі –
З другом легше у ….(журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він …(допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх –
Радість ділиться на …(всіх).
Друг нас може захистити,
Може з класом …(помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас…( повчати).
А як сварять всі навкруг –
Йде на захист справжній…( друг).
І ніколи не забудь!
І ти для друга вірним …(будь)!
І ще одне запам’ятай:
Друзів ти..( не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба – це велика…(сила).
8. І остання зупинка «Сокирки»
Сплетемо «Віночок Дружби»
(в центрі ватмана малюнок класу або напис 2-Б, а навколо діти наклеюють квіти, малюнки зарані роздруковані) .
III. Підсумок уроку
Ось і добіг наш урок до кінця. Закінчилась наша подорож. Ми разом з Бджілкою подорожували і зупинялися над квітами, які ростуть у нас на полях та луках. Давайте ще раз повторимо і запам’ятаємо їх назви. Адже, квіти – окраса нашої землі. А дружба – окраса кожного з нас.
Любі мої діти!
Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її, щоб проблеми чи негаразди не змогли її зломити, як співається в пісні « Справжній друг»!
( Звучить пісня сл. Б. Савельєвої, муз. М. Пляцковського, переклад О.Пархоменко «Справжній друг»)