Цей урок дозволяє в активній формі перевірити знання учнів з тем «Механічний рух» та «Взаємодія тіл, сила». Відповідає чинній програмі. Допомога вчителю у підготовці до уроку.
… наші знання ніколи
не можуть мати кінець, оскільки предмет пізнання безкінечний.
Блез Паскаль
Мета уроку:
навчальна: в активній формі перевірити знання учнів з тем «Механічний рух» та «Взаємодія тіл, сила»;
розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, умінню застосовувати знання в нестандартних ситуаціях ,розвивати уміння працювати в колективі;
виховна: виховувати чіткість й організованість , впевненість у власних здібностях, формувати науковий світогляд, цікавість до предмета.
Тип уроку: урок перевірки та оцінювання знань.
Обладнання: таблички з буквами «Т» та «Н», листок – таблиця з прізвищами учнів відповідного ряду і номерами питань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго дня діти .У нас сьогодні на уроці гості , привітайте їх. Дівчата ,сідайте. Хлопці, сідайте . Чергові ,скажіть хто сьогодні відсутній.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
У нас сьогодні незвичайний урок ,це-урок-гра «Найрозумніший». На цьому уроці кожен з вас покаже рівень своїх знань з фізики ,а ми їх перевіримо , по закінченню гри ви отримає оцінку і виявимо найрозумнішого учня 7 класу.
ІІІ. Методичні вказівки стосовно технології проведення гри.
З учнів класу вибираємо трьох помічників, кожен з яких отримує листок – таблицю з прізвищами учнів відповідного ряду і номерами питань. Кожен учень отримає табличку з буквами «Т» - так, «Н»- ні.
Прослухавши питання учні протягом п’яти секунд піднімають табличку з відповідною буквою. Помічники фіксують відповіді в своїх таблицях. Одержавши відповіді на питання І туру, підводяться підсумки і третя частина учнів, яка найгірше справилася із завданням, вибуває. (Їх оцінки від 1 до 6 балів).
Поки помічники підводять підсумки з учнями граємо в гру «Відгадай загадку.»
З рештою учнів за тими ж правилами проводиться ІІ тур. Три кращих учня виходять до фіналу. Учні, що вибули, отримують оцінки від 7 до 9 балів.
ІІІ тур– фінал. За одну хвилину учасники мають дати якомого більше правильних відповідей.
ІV . Підсумок уроку
1.Підвести підсумок гри. Розглянути правильні відповіді на питання ,які задавались протягом гри.
V. Домашнє завдання
Підготувати кросворд по темі «Взаємодія тіл. Сила.».Повторити основні поняття і формули з розділів «Механічний рух і взаємодія тіл.»
Питання І туру.
Питання ІІ туру.
Питання ІІІ туру.
Механічний рух.
1. Тіло, відносно якого розглядається рух, називається… (тіло відліку).
2. Прилад для вимірювання миттєвої швидкості. (спідометр)
3. Скільки секунд в 1 годині? (3 600 с)
4. Одиниці вимірювання пройденого шляху в СІ… (м).
5. При якому русі тіло за однакові проміжки часу здійснює однакові переміщення? (рівномірному)
6. Розділ фізики в якому вивчається рух тіл. (механіка).
7. Зміною положення тіла в просторі називається… (механічний рух).
8. Тіло, лінійними розмірами якого у певних випадках нехтують. (матеріальна точка)
9. Скільки метрів в 1 км? (1000 м)
10.Лінія, вздовж якої рухається тіло. (траєкторія)
11. Яку траєкторію описує Земля при русі навколо Сонця. (коло)
12.Скільки секунд в 2 хвилинах? (120)
13.Величина, яка дорівнює відношення шляху до часу. (швидкість)
14. Скільки дециметрів в 2 м? (20)
Коливальний та обертальний рух.
1.Кількість обертів за одиницю часу. (частота)
2. Який взаємозв’язок між періодом та частотою? (обернено пропорційний)
3. Точкове тіло підвішене на невагомій нерозтяжній нитці. (математичний маятник).
4. Коливання, амплітуда яких не змінюється з часом ? (незатухаючі)
5. Час одного повного оберту. (період).
6. Коливання, амплітуда яких змінюється з часом ? (затухаючі)
7.При збільшенні періоду в два рази як змінилась частота? (зменшилась в два рази)
8. Як напрямлена лінійна швидкість при русі по колу? (по дотичній)
9. Максимальне відхилення тіла від положення рівноваги. (амплітуда)
10. Тіло за 20с зробило 10 коливань. Чому дорівнює період коливань. (2с)
11. Одиниця вимірювання частоти? (Гц).
12. Одиниця вимірювання періоду. (секунда)
13. Період обертання тіла 2 с. Чому дорівнює частота? (0,5Гц)
Взаємодія тіл.