Урок- гра "Найрозумніший"

Про матеріал

Цей урок дозволяє в активній формі перевірити знання учнів з тем «Механічний рух» та «Взаємодія тіл, сила». Відповідає чинній програмі. Допомога вчителю у підготовці до уроку.

Перегляд файлу

                     Урок – гра «Найрозумніший»

        … наші знання ніколи

не можуть мати кінець, оскільки предмет пізнання безкінечний.

Блез Паскаль

Мета уроку:

навчальна:  в активній формі перевірити знання учнів з тем «Механічний рух» та «Взаємодія тіл, сила»;

розвивальна:   сприяти розвитку логічного мислення, умінню застосовувати знання в нестандартних ситуаціях ,розвивати уміння працювати в колективі;

виховна: виховувати чіткість й організованість , впевненість у власних здібностях, формувати науковий світогляд, цікавість до предмета.

 

Тип уроку: урок перевірки та оцінювання знань.

 

Обладнання: таблички з буквами «Т» та «Н», листок – таблиця з прізвищами учнів відповідного ряду і номерами питань.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 Доброго дня діти .У нас сьогодні на уроці гості , привітайте їх. Дівчата ,сідайте. Хлопці, сідайте . Чергові ,скажіть хто сьогодні  відсутній.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

   У нас сьогодні незвичайний урок ,це-урок-гра «Найрозумніший». На цьому  уроці кожен з вас покаже рівень своїх знань з фізики ,а ми їх перевіримо  , по закінченню гри ви отримає оцінку і виявимо найрозумнішого учня 7 класу.

 

ІІІ. Методичні вказівки стосовно технології проведення гри.

 З учнів класу вибираємо трьох помічників, кожен з яких отримує листок – таблицю з прізвищами учнів  відповідного ряду і номерами питань. Кожен учень отримає табличку з буквами «Т» - так, «Н»- ні.

Прослухавши питання учні протягом п’яти секунд піднімають табличку з відповідною буквою. Помічники фіксують відповіді в своїх таблицях.  Одержавши відповіді на питання І туру, підводяться підсумки і третя частина учнів, яка найгірше справилася із завданням, вибуває. (Їх оцінки від 1 до 6 балів).

Поки помічники підводять підсумки з учнями граємо в гру «Відгадай загадку.»

 З рештою учнів за тими ж правилами  проводиться ІІ тур. Три кращих учня виходять до фіналу. Учні, що вибули, отримують оцінки від 7 до 9 балів.

ІІІ  тур– фінал. За одну хвилину учасники мають дати якомого більше правильних відповідей.

 

ІV . Підсумок уроку

1.Підвести підсумок гри. Розглянути правильні відповіді на питання ,які задавались протягом гри.

 

  1. Оголосити переможця гри .Оголосити оцінки, які одержав кожен учень. Оцінки виставляють помічники згідно таблиць відповідей і таблиці оцінювання.

 

V. Домашнє завдання

 Підготувати кросворд по темі «Взаємодія тіл. Сила.».Повторити основні поняття і формули з розділів «Механічний рух і взаємодія тіл.»

 

            Питання І туру.

  1. Відносно Сонця ви зараз рухаєтесь (Т)

 

  1. Один кілометр – це 100 метрів.(Н)

 

  1. Шлях-це фізична величина, яка дорівнює довжині траєкторії .(Т)

 

  1. Дві сили 2 Н і7Н діють вздовж однієї прямої в одному напрямку, їх рівнодійна 5Н . (Н)

 

  1. Тіло масою 20 кг менш інертне, ніж тіло масою 100 кг. (Т)

 

  1. Динамометр – це прилад для вимірювання сили. (Т)

 

  1. Частоту обертів збільшили в два рази, період збільшився в 2 рази. (Н)

 

  1. При різкому гальмуванні ми нахиляємось вперед внаслідок інерції. (Т)

 

  1. Сила пружності залежить від деформації. (Т)

 

  1.  Невагомість – це стан тіла, при якому тіло діє на опору чи підвіс. (Н)

 

                  Питання ІІ туру.

  1. Об’єм п’яти літрової цистерни 5дм3 . (Т)
  2. Швидкість вимірюють у метрах за секунду. (Т)
  3. Інфразвук використовують у медицині. (Н)
  4. При зменшенні довжини маятника зменшується частота . (Н)
  5. Траєкторія руху кінця стрілки годинника – коло. (Т)
  6. При русі тіла по колу швидкість напрямлена по хорді.(Н)
  7. Частота – це час одного повного оберту. (Н)
  8. Прискорення вільного падіння на полюсі більше, чим на екваторі.(Т)
  9. Період коливання маятника на Місяці такий, як і на Землі. (Н)
  10. Вага тіла масою 15 кг – 150 Н. (Т)

                                Питання ІІІ  туру.

 

  Механічний рух.

 

1.  Тіло, відносно якого розглядається рух, називається…   (тіло відліку).

 

2.  Прилад для вимірювання миттєвої швидкості.        (спідометр)

 

3.  Скільки секунд в 1 годині?                                        (3 600 с)

   

4. Одиниці вимірювання пройденого шляху в СІ…     (м).

 

5. При якому русі тіло за однакові проміжки часу здійснює однакові переміщення?                                                      (рівномірному)

 

6.  Розділ фізики в якому вивчається рух тіл.           (механіка).

 

7. Зміною положення тіла в просторі називається… (механічний рух).

 

8. Тіло, лінійними розмірами якого у певних випадках нехтують. (матеріальна точка)

 

9. Скільки метрів в 1 км?                       (1000 м)

 

10.Лінія, вздовж якої рухається тіло. (траєкторія)

 

11. Яку траєкторію описує Земля при русі навколо Сонця. (коло)

 

12.Скільки секунд в 2 хвилинах? (120)

 

13.Величина, яка дорівнює відношення шляху до часу. (швидкість)

 

14. Скільки дециметрів в 2 м? (20)

 

       Коливальний та обертальний рух.

 

1.Кількість обертів за одиницю часу.           (частота)

2. Який взаємозв’язок між періодом та частотою? (обернено пропорційний)

3. Точкове тіло підвішене на невагомій нерозтяжній нитці.  (математичний маятник).

4. Коливання, амплітуда яких не змінюється з часом ?               (незатухаючі)

5. Час одного повного оберту.                        (період).

6. Коливання, амплітуда яких змінюється з часом ?               (затухаючі) 

7.При збільшенні періоду в два рази як змінилась частота?      (зменшилась в два рази) 

8. Як напрямлена лінійна швидкість при русі по колу?     (по дотичній)

9. Максимальне відхилення тіла від положення рівноваги.  (амплітуда)

10. Тіло за 20с зробило 10 коливань. Чому дорівнює період коливань. (2с)

11. Одиниця вимірювання частоти?                   (Гц).

12. Одиниця вимірювання періоду. (секунда)

13. Період обертання тіла 2 с. Чому дорівнює частота? (0,5Гц)                     

                                  Взаємодія тіл.

  1. Фізична величина, яка кількісно характеризує дію одного тіла на інше. (сила)
  2. Куди відхилиться гілка з якої злетів вгору птах. (вниз)
  3. Чи однакову густину мають лід і вода при однаковій температурі.(ні)
  4. Як зміниться сила пружності, якщо видовження збільшити вдвічі? (збільшиться вдвічі)
  5. Чому дорівнює рівнодійна двох сил 6Н і 4Н, напрямлених в один бік?(10Н)
  6. В чому відмінність сталевої та алюмінієвої ложок однакової маси? (в об’ємі)
  7. Сила, дія якої рівнозначна дії кількох сил, прикладених до тіла.(рівнодійна)
  8. Властивість тіла зберігати свій стан руху. (інертність)
  9. З іменем якого вченого пов’язане вивчення явища тяжіння? (Н’ютон)
  10. За допомогою якого приладу можна виміряти силу? (динамометр)
  11. Завдяки якому явищу краплі дощу при струшуванні з одягу злітають з нього? (інерція)
  12. В якому стані перебувають космонавти в космосі? (невагомості)
  13. Яка вага цеглини масою 3 кг? (30 Н) 
  14. Скільки кілограмів в трьох тонах? (3 000кг)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
29 червня 2018
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку