Урок- гра "Різноманітність рослин"

Про матеріал
Урок може бути використаний під час підготовки до узагальнюючого уроку або як узагальнюючий урок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок – гра «Різноманітність рослин»Вчитель: Колінько О. М.

Номер слайду 2

Мета: виявити рівень знань учнів, відкоригувати, систематизувати та проконтролювати набуті знання;розвивати логічне мислення, творчість, кмітливість, уміння застосовувати набуті знання для виконання творчих завдань та вміти застосовувати їх на практиці;виховувати культуру колективної, розумової праці, любов та бережливе ставлення до рослинного світу.

Номер слайду 3

?Корінь?????Пагін. Фотосинтез. Ботаніка. Мох. Загальні запитання?

Номер слайду 4

Водорості456 Ламінарія. Філофора. Порфіра. ДіатомовіСпірогіра. Улотрикс. Хара. Хламідомонада. Ульва (морський салат)798

Номер слайду 5

Вищі спорові рослини. Мох зозулин льон. Мох сфагнум. Хвощ польовий. Плаун булавоподібний. Папороть щитник чоловічий

Номер слайду 6

ГолонасінніCосна. Ялина. Туя. Яловець. Модрина

Номер слайду 7

Серед хвойних рослин секвоя – велетень і довгожитель. Секвоя – вічнозелена , що зростає в горах Каліфорнії (США), сягає заввишки до 140 м., а діаметр її стовбура до 11 м.. Тривалість життя до 3 тис. років. Задача Маса деревини з одного секвойядендрону або ж мамонтового дерева, яке росте в Південній Америці досягає близько 1 тис. т. Скільки грузовиків вантажопідйомністю 5т. потрібно, щоб перевезти деревину з одного такого дерева?

Номер слайду 8

Покритонасінні

Номер слайду 9

Аукціон

Номер слайду 10

Всі молодці!Дякую за урок!

Перегляд файлу

СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 228 М.КИЄВА

 

 

 

 

 

Урок-гра

«Різноманітність рослин»

6-А клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

вчитель біології

Колінько О.М.

 

 

 

 

 

 

Київ - 2018

 

Тема: «Різноманітність рослин»

 

Мета:

  • виявити рівень знань учнів, відкоригувати, систематизувати та проконтролювати набуті знання;
  • розвивати логічне мислення, творчість , кмітливість, уміння застосовувати набуті знання для виконання творчих завдань та вміти застосовувати їх на практиці;
  • виховувати культуру колективної, розумової праці, любов та бережливе ставлення до рослинного світу.

 

Тип уроку: урок систематизації та корекції знань

 

Форма уроку: урок-гра

 

Методи, прийоми  та інтерактивні завдання :

словесні, наочні , практичні;

«Знайди помилку», «Вгадайте слово», «Біологічні задачі», «Вгадайте плід»,

 «З яких рослин  виготовлені продукти», «Виберіть ознаки дводольних рослин»,  «Аукціон», робота з мультимедійною дошкою.

 

Міжпредметні зв’язки: географія , математика, література, медицина.

 

Обладнання та наочність: мультимедійна дошка, таблиці, друковані завдання, плоди, насіння, коренеплоди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Епіграф до уроку

«Розум полягає не тільки у знанні, але й  у вмінні застосовувати знання на ділі»

Аристотель

 

 

Хід уроку

 

  • Організаційний момент

 

  1. Вступне слово вчителя
  2. Визначення мети та завдань уроку
  3. Представлення команд : назви, емблем, пояснення вибору назви

 

  • План проведення гри «Різноманітність рослин»

 

  1. «Загальні знання» (10 запитань)
  2. «Водорості»  ( 8 запитань)
  3. «Вищі спорові рослини» (10 запитань; завдання «Знайти помилку»)
  4. «Голонасінні» ( 5запитань; завдання «Вгадайте слово»; «Біологічна задача»)
  5. «Покритонасінні» (6 запитань; завдання  «Впізнай плід»; «З яких рослин  виготовлені продукти ?»; «Аукціон»)

 

  • Тестова перевірка рівня знань учнів з теми «Різноманітність рослин»

 

  • Підведення підсумків. Визначення команди-переможця.

 

  • Заключне слово вчителя.

 

  • Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. «Загальні знання»

  1. Наука,що вивчає рослини? (Ботаніка)
  2. Яка головна ознака, що об’єднує рослини в одну групу? (Фотосинтез)
  3. Назвіть основні одиниці класифікації рослин? ( вид, рід, родини, порядок, клас відділ, царство)
  4. Скільки слів складає назва виду і хто ввів бінарну номенклатуру?

    (2, К. Лінней)

  1. За якими ознаками рослини поділяють на групи нижчі (водорості) та вищі?
  2. Які групи рослин належать до вищих? (Мохи,папороті, хвощі ,плауни, голонасінні, покритонасінні)
  3. Органи рослини поділяють на вегетативні та….? (Генеративні)
  4. Вегетативні органи забезпечують життєдіяльність рослини – це корінь та …? (Пагін)
  5. Квітка, насінина, плід – це? (Генеративні органи)
  6.  Які групи екологічних чинників ви знаєте? (Абіотичні, біотичні та антропогенні)

 

ІІ. Водорості

  1. Як називається тіло водоростей? (Слань та талом).
  2. Які групи водоростей ви знаєте? (Зелені, червоні, бурі та діатомові).
  3. Як називаються кореподібні утворення, якими водорості прикріплюються до субстрату (Ризоїди).
  4. Слово «водорость» можна розділити на 2 слова : водо – (вода), рость

(рости). А чи тільки у воді мешкає водорость?( На поверхні ґрунти, на корі дерев, навіть у шерсті тварин).

  1. Які буру водорість людини вживає в їжу? (Ламінарія або морська капуста).
  2. Відомо, що водорості не ростуть на глибинах понад 260 метрів. Чому? Які ростуть водорості на найглибших глибинах? (Потрібно світло для фотосинтезу; червоні водорості).
  3. Рештки панцерів цих одноклітинних водоростей  утворили осадові породи (діатоміти), які людина використовує для виробництва вибухівки – динаміту. Які це водорості? (Діатомові).
  4. Розподіліть водорості по відділах: зелені, бурі, червоні.(Вчитель називає водорість, учень, який першим дав вірну відповідь залишається стояти – участі більше не бере. По кількості учнів в кожній команді виставляється бали.

Водорості: хлорела (зелені), ламінарія (бурі), улотрикс (зелені), спірогіра (зелені), порфіра (червоні), хламідоманода (зелені), хара (зелені), філофора (червоні).

 

 

ІІІ. Вищі спорові рослини

Запитання

 

  1. Що означає назва вищі спорові рослини?
  2. Які рослини відносять до цієї групи? Наведіть приклади. (Мохи, хвощі, плауни , папороті)
  3. Які покоління чергується у життєвому циклі цих рослин?(Статеве , нестатеве)
  4. У яких вищих спорових рослин у життєвому циклі переважає гаметофіт?

(Мохи)

  1. Яка обов’язкова умова для запліднення цих рослин ( наявність води)
  2. Як називаються листки щитника чоловічного? (Вайї)
  3. Які вищі спорові рослини маються 2 пагона – весняний та літній ? (Хвощ польовий)
  4. Чому плаун булавовидний має таку назву? (Спора містить 50% олії, плаває)
  5. Які корисну копалину утворили давні папороті? (Кам’яне вугілля)
  6.  Які мохи утворюють торф? (Сфагнові)
  7.  Висушений сфагнум використовувався під час війни як перев’язувальний  матеріал, як стерильна вату при кровотечах особливо в партизанський загонах. Як ви можете пояснити це використання сфагнума? (Має бактерицидні властивості, поглинає рідину)
  8.  Є народне повір’я , що тому, хто в ніч на Івана Купала знайде квітку папороті і, щаститиме в житті. Зокрема, він зможе зайти скарби , які охороняють злі сили. Як ви вважаєте, можливо, знайти квітку папороті? (Ні, папороті не мають квіток)

 

Завдання «Знайди помилку»

Учні отримують малюнок моху зозулин льон з помилками у підписах його складових, які треба виправити

 

ІV. Голонасінні

Запитання

  1. Чому рослини отримали таку назву? ( Насінні зачатки розміщені голо на лусочках шишок; насіння невкрите стінками плоду)
  2. Назвіть представників голонасінних? (Сосна, ялина , модрина, яловець, секвоя)
  3. Як називаються голкоподібні листки соски, ялини ? (Хвоя)
  4. Як називається плід у голонасінних? ( Не має)
  5. Шишка – це  видозмінений … ? (Пагін)
  6. Чому санаторії і будинки відпочинку найчастіше будують у хвойних лісах? (Повітря чисте від бактерій, бо хвойні рослини виділяють фітонциди)

 

Завдання.

 

Вгадайте слово – назву представника голонасінних

  1. Рослина утворює світлохвойні ліси, її хвоїнки розташовані по дві на вкорочених пагонах.
  2. Жіноча статева клітина
  3. В них дозріває насіння у голонасінних .
  4. Голкоподібні листки сосни.
  5. Він легкий, потрібен для запилення .
  6. Утворює темнохвойні ліси, прикрашаємо на Новий рік.

 

Відповідь : секвоя

 

 

 

1     с

о

с

н

а

 

 

 

2      я

й

ц

е

к

л

і

т

и

н

а

3    ш

и

ш

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

4     х

в

о

я

 

 

 

 

 

5      п

и

л

о

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6      я

л

и

н

а

 

 

 

 

Вчитель: серед хвойних рослин секвоя – велетень і довгожитель. Секвоя – вічнозелена , що зростає в горах Каліфорнії (США), сягає заввишки до 140 м.., а діаметр її стовбура до 11 м.. Тривалість життя до 3 тис. років.

 

 

 

Задача.

 

Маса деревини з одного секвойядендрону або ж мамонтового дерева, яке росте в Південній Америці досягає близько 1 тис. т. Скільки грузовиків вантажопідйомністю 5т. потрібно, щоб перевезти деревину з одного такого дерева?

Відповідь: 200 машин (1000/5)

 

 

 

 

 

V. Покритонасінні або Квіткові.

 

Запитання

 

  1. Чому рослини цієї групи отримали таку назву? (Насіння вкрите стінками плоду; мають квітку)
  2. Назвіть головні частини квітки? (Маточка і тичинка)
  3. Що відбувається після запилення (Запліднення)
  4. Запліднення у квіткових рослин не залежить від води, завдяки чому? (Утворюється пилкова трубка)
  5. З якої частини квітки утворюється плід (Зав’язь)
  6. На які класи поділяється покритонасінні (Однодольні, дводольні)

 

 

 

 

Завдання «Впізнайте плід»

 

З представлених органів  рослини  треба обрати плоди.

Цибулина, коренеплід моркви, бульба картоплі, яблуко , насіння квасолі, горіх, коробочка мака, насіння гарбуза, сім’янки соняшника, ягода помідора, брунька капусти.

Відповідь: яблуко, горіх , коробочка маку , сім’янка соняшника, ягода помідора.

 

 

Завдання. З яких рослин виготовлені  продукти?

 

Продукти

Рослини

Олія

Соняшник, кукурудза, олива

Цукор

Цукровий буряк

Крохмаль

Картопля

Борошно

Пшениця, жито, гречка

Пшоно

Просо

Кетчуп

Помідори

Кава

Кавове дерево

Геркулес

Овес

Манка

Пшениця

Чай

Чайний кущ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Аукціон»

Аукціон – це спосіб продажу товарів, за якого товар виставляють для огляду. На нашому аукціоні будуть продаватися товари, які ви зможете придбати за свої знання. Вчитель показує «товар», учні  називають, який це орган рослини.

Товари:

яблуко

горіх

ягода помідора

бульба картоплі

цибулина

насіння квасолі

сім’янка соняшника

насіння гарбуза

 

Тестова перевірка рівня знань учнів з теми «Різноманітність рослин». 

 

Судді підбивають підсумки, визначають та оголошують команду-переможця.

 

Заключне слово вчителя.

 

 Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал з теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
17 липня 2020
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку