Урок- представлення навчальних проектів з розділу "Початкові хімічні поняття"

Про матеріал
метою даного уроку є поглибити знання учнів про хімічні явища, їх практичне значення та використання; розвивати пізнавальні інтереси учнів, формувати вміння самостійно і аргументовано висловлювати свої думки; сприяти розширенню кругозору, вдосконалювати практичні навички роботи з ІКТ; розвивати пізнавальний інтерес до природничих наук та інтелектуальні здібності учнів, виховувати почуття відповідальності й уміння працювати в колективі
Перегляд файлу

Тема. Представлення результатів навчальних  проектів.

«Хімічні явища в природному довкіллі», «Хімічні явища в побуті», «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах», «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості»

Мета уроку: поглибити знання учнів про хімічні явища, їх  практичне значення та

використання; розвивати пізнавальні інтереси учнів, формувати вміння самостійно

і аргументовано висловлювати свої думки; сприяти розширенню кругозору,

вдосконалювати практичні навички роботи з ІКТ; розвивати пізнавальний інтерес

до природничих наук та інтелектуальні здібності учнів, виховувати почуття

відповідальності й уміння працювати в колективі.

Тип уроку: урок проектної діяльності

Форма уроку: урок-захист навчальних проектів

Технології навчання: випереджувальне навчання, проблемне навчання,

проектна діяльність

Обладнання: комп’ютер, презентаційний матеріал

Основні поняття і терміни: хімічні явища, хімічні реакції, ознаки хімічних реакцій

Структура уроку

Етап уроку

Прийоми і методи

Зміст діяльності

  1.             

Організація початку

уроку

 

Практична підготовка

до уроку

Перевірка готовності учнів до

представлення результатів роботи над проектом

  1.             

Мотивація навчальної

діяльності

Постановка

проблемного питання

 

Оголошення теми і мети,

підведення до проблемного

завдання

  1.             

Підготовка учнів представлення проектів

 

Фронтальна бесіда, складання узагальнюючої таблиці

Згадуючи факти з життєвого

досвіду підвести учнів до

усвідомлення ролі хімічних явищ у сучасному світі

  1.             

Представлення результатів навчальних проектів

Презентація проектів

Кожна група представляє свої

напрацювання з досліджуваної

теми

  1.             

Первинна перевірка

засвоєння знань

Фронтальна бесіда

Відповіді на запитання

  1.             

Підбиття підсумків

уроку. Рефлексія

 

Вправа «Мікрофон»

 Учні по черзі дають відповіді на

запитання: «Сьогодні на уроці я

довідався…»

  1.             

Домашня робота

Оголошення домашнього завдання

Повторити §§.

Написати есе на тему:

«Хімія майбутнього моїми

очима»

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація початку уроку

Перевірка готовності учнів до представлення результатів роботи над проектом

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Оголошення теми і мети, постановка проблемного завдання

ІІІ. Підготовка учнів до представлення проектів

Слово вчителя.  Розповідь за схемою:

http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/7/45711154.png

IV. Представлення результатів навчальних проектів

Готуючись до сьогоднішнього уроку, клас було поділено на

4 групи, кожна з яких отримала завдання.

,

  1. Презентація роботи групи «Екологів »- «Хімічні явища в природному довкіллі»
  2. Презентація роботи групи «Практиків»-  «Хімічні явища в побуті»
  3. Презентація роботи групи «Мистецтвознавців » - «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах»
  4. Презентація роботи групи «Народознавців» - «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості»

 

V. Первинна перевірка засвоєння знань.

Фронтальна бесіда

  1. Як відрізнити хімічні явища від фізичних?
  2. Які є ознаки хімічних реакцій?

VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон».

Учні дають відповіді на запитання: «Сьогодні на уроці я   довідався…»

 Оцінювання  роботи учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання.

Повторити основні поняття та терміни з вивчених параграфів.

Написати есе на тему: «Хімія майбутнього моїми очима»

 

 

 

 

Проектні роботи  для груп

 

  1. Група «Екологи » -

«Хімічні явища в природному довкіллі»

 

  1. Група «Практики»

 «Хімічні явища в побуті»

 

 

  1. Група «Мистецтвознавці»

 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах»

 

  1. Група «Народознавці»

«Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості»

 

 

 

 

 

 

                   Можна використати на  уроці….


 

Художня література на уроках хімії

Уривки з творів …..

  1. А.Є.Ферсман, «Легенда про камінь»

 

«Показують мені найрізноманітніші речі: прозору кулю, що виблискує на сонці чистотою холодної джерельної води, гарний агат із барвистим малюнком, яскравої гри різнокольоровий опал, чистий пісок на березі моря, тоненьку, немов шовкову, нитку з розплавленого кварцу або жаростійкий посуд з нього, добре відшліфований гірський кришталь, таємничий малюнок фантастичної яшми, грубо оброблений наконечник стріли стародавньої людини....Це все одна й та ж сама хімічна сполука елементів Оксигену та Силіцію».

 

  1. М. Васін, «Два кроки до дива»

 «...А зараз нам пора відправитися в довгу подорож по країні, яку називають Хімією. Адже хімія зараз - одна з найважливіших наук. Без її допомоги не можуть обійтися ні фізики, ні біологи, ні океанологи, ні лікарі, ні будівельники, ні творці нових машин. Шлях у космос, між іншим, значною мірою, прокладений також хімією... Я запрошую в цю подорож по Хімії ще й тому, що це просто-напросто цікаво. Скільки разів ти будеш зустрічатися з чудесами, фантазією наяву, несподіванками! І може статися, ти вирішиш стати чарівником-хіміком?...»

 

  1.    Ж.Верн, «Таємничий острів»

«-   Яке паливо замінить вугілля?

-    Вода, - відповів інженер.

-    Вода? - перепитав Пенкроф...

-    Так, але вода, яка розклалася на складові частини, - пояснив Сайрес Сміт,- без сумніву, це буде робитися за допомогою електрики, яка в руках людини стане могутньою силою...Так, я впевнений, що настане день, і вода замінить паливо: водень і кисень, з яких вона складається, будуть застосовуватися й окремо: вони стануть таким могутнім джерелом тепла і світла, що вугіллю до них далеко»

 

  1. Л. Толстой, «Анна Кареніна»

 

-   Ану, скажіть, Всесловський, чим з’єднують камені?

-   Зрозуміло, цементом.

-   Браво! А що таке цемент?

-   Так, щось подібне до мазанини... Ні, замазки, - викликаючи загальний сміх, сказав Всесловський

 

  1. К. Паустовський, «Скляний майстер»

«Різне є скло, - сказав він. - Є грубе, пляшкове й віконне. А є тонке, свинцеве скло. По-нашому, воно називається флінтглясс, а по-вашому, кришталь. У нього блиск і дзвін дуже чисті. Він грає веселкою, як алмаз... Ось і з цього кришталю я і задумав відлити свій рояль»

 

      6.    Ж. Верн, «20 тисяч льє під водою»

-   Вам відомий склад морської води. На 1000 г припадає 96,5 % чистої води, 2%хлористого натрію. Далі в невеликій кількості хлористий магній і хлористий кальцій, сірчанокислий магній, сульфат і вуглекальцієва сіль. Ви бачите, що хлористий натрій міститься в морській воді в значній кількості. Ось цей-то натрій я виділяю із морської води і живлю ним свої елементи.

-   Хлористим натрієм?

-   Так, пане. В сполуці з ртуттю він утворює амальгаму, яка заміняє цинк в елементах Бунзона. Ртуть в елементах не розкладається. Використовується тільки натрій, а мені його дає море. І потрібно сказати, що натрієві елементи в крайньому випадку вдвічі сильніші від цинкових

 

  1. П. Глазовий,  «Годі спати на соломі»             

Творить хімія нам речі,

Що і в снах    не снились.

Ось, приміром, як матраци

В нас колись родились?

Технологія в цім ділі

Всім була відомою:

Набивайте їх травою,

Стружкою, соломою.

Весь цей мотлох пінопластом

Нині заміняється, що не треться 

І не мнеться, і не осипається

 

        

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
3 січня 2021
Переглядів
2091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку