Про, що розповідають жанри, що ми дізнаємося про них?Розповідають про: тема у зображенні формальних та змістовних особливостей образу(форми), тобто - предмету(-ів) побуту на площині, природи, людини, дії людини у повсякденному житті. Дізнаємося : - у натюрморті- про красу предметів, приналежність предметів до певного історичного часу, приналежність предметів побуту до представників певного прошарку суспільства
Про, що розповідають жанри, що ми дізнаємося про них?Дізнаємося : - у пейзажі - про час у просторі, красу краєвидів міст та селищ, про реалістичні деталі - дерев, квітів, птахів, тварин у природньому середовищі;- у портреті – про відтворення образу людини (мальоване,скульптурне, фотографічне зображення), про індивідуальні риси та характер, про емоції через засоби зображення – лінію та колір;- у побутовому - про повсякденне приватне та суспільне життя людини (людей), зображення сцен діяльності людини.
Давайте поміркуємо до якого жанру можна віднести сюжетну лінію за твором Ліни Костенко "Крила" у виконанні Богдана Ступки. Образ крил ужитий не в прямому, а в метафоричному значенні - як символ мрії, натхнення, піднесення, творчої праці. Людина відчуває силу та енергію для великих звершень.https://www.youtube.com/watch?v=kk. HMx. Xsn. E5k
- Чим людські крила відрізняються від пташиних? Як про це говориться в поезії?(Людські крила з правди, чесності, довір’я, з вірності в коханні, з вічного поривання, із щирості, щедрості, з пісні або з надії, або з поезії, або з мрії.) - Які риси характеру Л. Костенко цінує в людині? Підтвердьте свою відповідь цитатами (Відповідь учнів.)А що ж людина?Живе на землі. Сама не літає. А крила має. А крила має!Вони, ті крила,Не з пуху-пір’я,А з правди,ЧесностіІ довір’я. У кого — з вірностіУ коханні. У кого — з вічногопоривання.
За допомогою засобів зображення мистецтва можна зробити портретний опис людини, якщо це література – то, це слово; якщо це живопис – то, це є колір, графіка – лінія. Завдання для учнів: за афоризмом німецького письменника Густава Фрейтага: «У душі кожної людини знаходиться мініатюрний портрет його народу» створити портрет людини з ознаками "образу народу".