Урок "Комбінування технік «по-вологому» та «по-сухому» для передавання глибини простору в тематичній композиції «Дерево серед степу»"

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 5-го класу, з поетапним виконання практичної роботи.
Перегляд файлу

Тема: Живопис. Кольори та відтінки у живописі. Техніки живопису. Комбінування технік «по-вологому» та «по-сухому» для передавання глибини простору в тематичній композиції «Дерево серед степу»

Мета і завдання:

  • ознайомити учнів з визначенням «пейзаж»
  • особливостями відтворення глибини простору комбінування технік «по-вологому» та «по-сухому»;
  • поглиблювати знання школярів щодо засобів художньої виразності у живописі;
  • поглиблювати знання про відтворення глибини простору за допомогою кольору;
  • поглиблювати уміння відтворювати будову, пропорційне співвідношення стовбура та крони дерева;
  • навчити учнів відтворювати об’єм засобами живопису;
  • виховувати любов до природи;
  • розвивати творчу уяву та фантазію.

Обладнання: альбом, фарби, олівець, гумка, пензлик, палітра, баночка для води, серветки.

 

Хід уроку.

   Доброго дня усім. На попередньому уроці ми розглядали та малювали різні листочки дерев. Нагадаємо, які ви знаєте дерева? Наприклад

Хвойні, листяні, фруктові, декоративні.

Хвойні  - сосни, ялинки, модрини, кипариси, секвої.

Листяні -  береза, верба, дуб, клени, буки, каштан, липа, осика, вільха, тополя, граб, ясен.

Плодові – яблуня, груша, слива, абрикос, персик, шовковиця, алича і тд.

Декоративні -  туя, кипарис та інші. Дослідники підрахували, що на Землі росте більше трьох трильйонів дерев.

Я підготувала пазли дерева. Мені потрібно 6 помічників, вам потрібно по-черзі приклеїти на дошці.

Далі, ще  у вас на столі є укожного кольорові стікери у вигляді листочків. Вам потрібно написати:

 Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 Що ми будемо малювати?

 Чого ви навчитесь?

Який буде настрій в кінці уроку?

Якщо вам все вдасться, то приклеюйте у верху дерева, а якщо ні, то внизу.

Прошу взяти листочки та написати це. Хто написав то підходьте озвучуйте та клейте до дерева.

Я підготувала загадки, а відгадки – це відомі вам назви дерев.

 1.Що за дерево таке?

Серед літа, не зими 

Білим пухом все вкриває,

Коли всюди він літає. (Тополя.)

 

2.Я пишна і зелена

Красуня лісова.

А під новий рік

Забавляю усіх.( Ялинка)

 

3. Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски,
Звуть тих подружок... (берізки).
 

4. Зелені їжачки
Почіплялись за гілки.
Хто зірветься з деревини,
Той колючу шубу скине. (Каштан)    
 

 5. Стовбур жовтий мов янтар

І колючі, довгі, тонкі;

На гілках зелені голки.

Шишок безліч.. і маленькі..

І  не довгі а кругленькі. (Сосна)

 

Діти, сьогодні ми

-         виконаємо живописний малюнок за уявою « Дерево серед степу »;

-         використовуючи техніки акварелі ( по – сухому та  по - вологому).

А що таке живопис? (Робота в зошиті)

Живопис – це вид образотворчого мистецтва, основним виражальним засобом є колір який відтворює дійсність за допомогою фарб.

 

Зараз ми з вами переглянемо  фото та живописного пейзажу Ісака Левітана «Золота осінь»Результат пошуку зображень за запитом "репродукція картини левітана золота осінь"

 

Завдання:

  • до якого виду мистецтва належить цей твір? Живопис.

 

-         визначити як змінюється колір;

-         як виглядає предмет на передньому плані;

-         як виглядає предмет на задньому плані;

-         на якому плані  зображення більш чітке та детальне;

-    чим подобається вам цей твір.

 Ми з’ясували, що:

-         на фото  та картинах виконується правило повітряної перспективи;

-         чим ближче предмет, тим  він здається яскравішим за кольором;

-         предмет на передньому плані стає більшим, чітким, деталізованим, об’ємним;

-         предмет на задньому плані стає більш тьмяним, невиразним, узагальненим;

-         колір предметів світлішає, коли вони наближуються до лінії горизонту.

 

 

 

Практична робота

Послідовне виконання: інструктаж щодо виконання практичної роботи та роботи з фарбами.

  1. У альбомі зображення буде по-горизоталі .
  2. Намічаємо лінію горизонту;
  3. Промальовуємо габаритні розміри об’єкта зображення; https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/obraz_7/u04_2_.files/image002.jpg
  4. Визначаємо пропорційні відношення між розміром стовбура та кроною дерева, стежини і дальнього плану; Закінчи малюнок олівцем, промалюй дерево детально.;

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/obraz_7/u04_2_.files/image003.jpg

  1. Початок роботи в кольорі. Зволожуємо аркуш паперу. У техніці «по-вологому», за допомогою горизонтальних мазків, промальовуємо площину неба та площину землі на дальньому плані;

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/obraz_7/u04_2_.files/image004.jpg

  1.  По ледь вологому папері прокладаємо основні кольори на передньому плані.
  2. Слід підсохнути роботі, щоб у техніці «по-сухому» завершити її в кольорі.

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/obraz_7/u04_2_.files/image005.jpg

 

Легенда про дуб.

Красивий парубок покохав дівчину. Хотіли вони одружитися та кляті вороги на Русь набігли. І пішов парубок землю рідну захищати. Просив він дівчину, щоб пам’ятала та чекала його. Проте, вона не дочекалась і віддала своє серце іншому. Повернувся парубок додому і заплакав з відчаю. Не став їй докоряти, а лише просив Бога зробити його дубом в її садочку. Щоб виходила вона в садочок і слухала, як він плаче, щоб кожного мандрівника міг він своїми гілками вкрити і розповісти про свою долю. І зробив його Бог дубом в тім садочку, і тепер, кожен раз коли відпочиваєш під дубом, чуєш розповідь про долю того парубка.

 Роботу завершено. Оцінювання.

Діти звертаємось ще раз дерева очікувань. Чи підтвердились припущення до того що ви написали на листочках на початку уроку? Якщо змінилися то напишіть на листочку знову.

Чи сподобався урок? Чим?

Що ви запам’ятали?

Д\З  Підготувати розповідь про якісь цікаві дерева світу.

 

1

 

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку