Урок- тренінг з основ здоров'я

Про матеріал
Урок -тренінг (конспект) з основ здоров'я для учнів 5 класу на тему " Правила людських стосунків"
Перегляд файлу

5 класс

Тема: Правила людських стосунків.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям «закон», «норма» , «правило», «право», «норма моралі»;

Розширити знання учнів  про основні права дитини в сімї та суспільстві, сприяти прагненню знати свої права та обов’язки.

Розвивати самостійність та навички роботи з літературними джерелами, увагу, спостережливість, вміння аналізувати;

Виховувати законослухняних громадян України.

Обладнання: мультимедійна презентація, аркуші паперу  формату А-3 та А-4, кольоровий папір, клей, кольорові олівці, фломастери, маркери, кольорові стікери.

Форма уроку: соціально - просвітницький тренінг.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати два можливих наслідки у разі скасування Правил дорожнього руху;
  • наводити аргументи на користь встановлення шкільних правил;
  • пояснювати значення правил поведінки на тренінгу;
  • наводити приклади, як вони реалізують права дитини (свої чи інших);
  • наводити приклади порушення прав дитини (з літературних творів чи з реального життя);
  • пояснювати, що означає моральна заповідь «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе».

                            

 

                     Епіграф: Давайте менше говорити про обов’язки дітей, а більше про  їхні  права.(Ж.-Ж. Руссо).

                   Ставлення до дітей – міра духовної гідності людини. (Я. Бриль)

 

 

Хід уроку.

 

І. Вступне слово тренера.

Доброго дня,шановні діти!

Сьогоднішній наш урок ми проведемо у відомій вже вам формі роботи  - тренінгу. Я пропоную вам  на початку нашої роботи  утворити  коло

 і познайомитись.

Вправа «знайомство-презентація» : «Зробіть ось так» (Учень називає своє імя і робить якийсь певний рух,інші повторюють)

 

Тепер дізнаємося чи гарний у вас сьогодні настрій, виміряємо температуру настрою у нашому  класі (вправа «Термометр настрою»).

 

Рухавка.

Руку дай сусіду зліва,

руку дай тому,хто справа,

Разом всі ми –дружній клас,

Щирість – головне  для нас!

Посміхнись сусіду справа,

посміхнись сусіду зліва,

сонечку ти посміхнись й до роботи вже берись.

 

Вчитель-тренер:

 Бажаю вам сьогодні  плідно попрацювати!

Отже все в нас добре й до роботи ми готові. Почнемо працювати!

Сідайте ,будь ласка

ІІІ. Правила роботи під час тренінгу

Під час роботи на тренінгу ми з вами користуємося певними правилами, давайте їх пригадаємо :

  • Пунктуальність
  • Доброзичливість
  • Слухаємо і чуємо
  • Праця в команді
  • Правило піднятої руки
  • Говоримо по черзі
  • Правило «СТОП»
  • Цінуємо час
  • Радіємо успіхам
  • Тут і зараз
  • Посміхаємося .

(Учень з особливими потребами за допомогою тютера збирає пазл

«Правила тренінгу»)

Вправа «Дерево очікувань»

  • А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Учні називають свої очікування й кріплять листочки до «Дерева очікувань».

- Якщо ваші очікування справляться, наприкінці уроку на нашому дереві з’являться плоди, а якщо ні – листочки опадуть.

ІV. Основна частина

Тема нашого тренінгу «Правила людських стосунків.»

Притча «Про людські стосунки»

Жив-був юнак з поганим характером. Батько дав йому повний мішок цвяхів і сказав: «Забивай один цвях у ворота саду кожного разу, коли втратиш терпіння або посваришся з кимось».

У перший день він забив у ворота саду 37 цвяхів. У наступні тижні він навчився контролювати кількість забитих цвяхів, зменшуючи її день-у-день. Так він зрозумів, що легше контролювати себе, ніж забивати цвяхи.

Нарешті, настав той день, коли юнак не забив жодного цвяха у ворота саду. Тоді він прийшов до батька і радісно повідомив йому цю новину! Тоді батько сказав юнаку: «Виймай один цвях з воріт кожного дня, коли не втрачатимеш терпіння»

Нарешті, настав той день, коли юнак зміг сказати батькові, що витягнув всі цвяхи. Батько підвів сина до садових воріт і сказав: «Ти прекрасно поводився, але поглянь, скільки дірок залишилося в твоїх воротах! Ніколи вони не будуть такими як раніше!»

Тоді юнак зрозумів, якої шкоди завдавала його поведінка не тільки іншим, але і йому самому. 

Нам іноді простіше руйнувати стосунки, але слід пам’ятати, що відбудовувати їх знову буде значно важче, ніж турбуватись про них весь час.

 

Вправа «Мозковий штурм»

«Яких правил необхідно дотримуватися у школі?». Діти називають правила, вчитель записує.

Бесіда.

  • Навіщо,  на  твою  думку,  люди  вигадують  різні  правила,  норми, закони? 

- Чому  б  кожному  не  чинити  так,  як  йому  заманеться? 

  • Щоб відповісти  на  ці  запитання,  уявімо  деякі  можливі  наслідки  життя без  правил.
  •   Які  небезпеки  виникнуть,  якщо  раптом  скасувати Правила  дорожнього  руху?
  •  Що  станеться,  коли  скасувати  усі  шкільні  правила?

 

Робота в групах

Об'єднання у групи по 8 учнів за принципом «зимові місяці».

Завдання групам — придумати два жартівливих і два серйозних шкільних правила,записати їх на аркушах А-4. Презентувати.

Вчитель-тренер: У демократичних країнах найважливішими є закони,  які  захищають  права  людини,  зокрема  права  дитини.

У  1989  році  Організація  Об’єднаних  Націй  (ООН )  прийняла Конвенцію  про  права  дитини.  Цей  документ  містить  54  статті,  в яких  детально  розписано  всі  твої  права.  Текст  Конвенції  зайняв  би 40  сторінок  цього  підручника.  Вона  сповістила  світові,  що  кожна дитина,  хоч  би  в  якій країні  вона  народилася,  якої  національності була,  має  право  на  піклування  і  захист,  навчання  і  розвиток  своїх

здібностей,  тобто  на  щасливе  дитинство.  Україна  приєдналася  до цієї  Конвенції,  і  тому  кожна  дитина  у  нашій державі  має  право  на навчання  і  отримання  безкоштовної  медичної  допомоги.(підручник с.101)

Робота в групах  . Об'єднання у групи по 5 учнів за принципом «робочі дні тижня».

Учні отримують картки  написаними правами дитини. Ілюструють це право на квітці й утворюємо  правовий віночок на аркуші А-3.

Вчитель-тренер:

На жаль ,не завжди виконуються права дітей. Їх можуть порушувати незнайомі люди, сусіди, старші за віком підлітки і навіть батьки.

Робота в групах  . Давайте пригадаємо хто саме і які права порушив відносно героїв літературних творів. Групи отримують смужечку з назвою твору.(«Попелюшка», «Дванадцять місяців», « Гарі Поттер», «Морозко», «Червона Шапочка», «Про зайчика та лисичку»).Визначають та називають ,хто саме,чиї саме і які права порушив.

Інформаційне повідомлення й робота з підручником: «Неписані закони» (підручник, с. 102, мал. 59)

 

V. Заключна частина.

Рефлексія «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я дізнався….
  • Сьогодні на уроці я навчився..
  • Мені сподобалось сьогодні робити ( виконувати вправу)….

Вправа «Дерево очікувань»

Ну тощо,справдились ваші очікування? Якщо так, наклейте на наше дерево яблучко. Якщо ні,зніміть свій листочок.

Вправа «Прощання»

Учні стають в коло і повторюють рухи за тренером.

Ми – маленькі квіточки,

Розкриваєм пелюстки,

Сонечко вітаємо,

Щастя всім бажаємо.

VІ. Д/З : параграф 18, намалювати ілюстрації до прав дитини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку