Урок 1 Дизайн та його види

Про матеріал

Мета уроку: отримати уявлення про дизайн, як про вид сучасного образотворчого мистецтва, мати уявлення про засоби художньої виразності дизайну.

Перегляд файлу

Урок 1

Дизайн та його види

Мета уроку: отримати уявлення про дизайн, як про вид сучасного образотворчого мистецтва, мати уявлення про засоби художньої виразності дизайну.

Завдання уроку:

Предметні:

                     Ознайомити учнів з історією виконання дизайну.

                     Показати основні види дизайну.

                     Представити основні вимоги до дизайнерської роботи. Міжпредметні:

                     Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки.

                     Розвивати мову, пам’ять, мислення, спостережливість.

                     Розвивати уяву, творчі здібності. Обладнання:

Презентація на комп’ютері, наочні посібники.

План уроку:

1.Організаційний момент

2.Актуалізація знань

3.Вивчення нового матеріалу з показом презентації

                     Історія дизайну

                     Поняття дизайн

                     Види дизайну. Завдання дизайну

4.Практикум

5.Підсумок уроку. Рефлексія.

Хід уроку

1.                  Організаційний момент. 1хв

Привітання. Ознайомлення з ходом уроку.

2.                  Актуалізація знань. 4хв

Я розповім вам притчу: Один бідний старий робив ножі для чищення картоплі і продавав їх на ринку в маленькому містечку. Ринок наситився, і ножі перестали купувати. Старий звернувся за допомогою до художника. Художник пофарбував ніж, зробив його нарядним, кілька ножів вдалося продати. Старий звернувся до дизайнера. Дизайнер змінив форму ножа, зробив її зручніше і пофарбував його в колір картопляного лушпиння. Новий ніж привернув увагу покупців. Ножі подобалися, їх купували, до них звикали і…викидали, випадково, разом із лушпинням. Попит на ножі зріс. Задум дизайнера був точним: через форму і функцію до Економічної вимоги.

Людина завжди прагне до краси, зручності, доступності, корисності оточуючих нас предметів побуту, відбивають час, рівень технічного прогресу, модні тенденції. У сучасному суспільстві організацією естетичного середовища життя людини, створенням всього предметного простору займаються фахівці та професіонали-дизайнери.

3.                  Вивчення нового матеріалу. 15 хв.

                •        Історія дизайну 2 хв. (випереджальне завдання учню).

З давніх-давен ремісник виготовляв річ, так як вчила його традиція. Але 19 ст. відкрило епоху технічної революції. Саме до цього часу можна віднести народження професії – дизайнер.

У 1851 р відбулася перша Промислова виставка в Лондоні, яка показала, що розробка промислової продукції потребує спеціальних художників, які могли б надати речям, зробленим за допомогою машин, привабливу форму.

До перших дизайнерів можна зарахувати Петера Беренса (1868-1940) художнього директора Загальної електричної компанії. Компанія випускала різні електроприлади. Дизайнерами в широкому розумінні були й знамениті конструктори Г. Ейфель, В. Шухов (радіо вежа на Шаболовці), Ф. Порше.

У 1919 р. у Німеччині було відкрито навчальний заклад, який готував художників для роботи в промисловості. Називалося воно «Баухауз». У ньому викладали видатні художники й архітектори Вальтер Гропіус, Василь

Кандинський, Пауль Клее.

Перегляд відео фрагменту «Лекція про дизан»

• Поняття дизайн ( «Коло ідей») 5 хв.

Давайте подумаємо, так що ж таке дизайн? Для чого він потрібен? Дамо визначення поняттю «дизайн».

image

Подивіться на колаж «Як змінювалися стільці в історії» і спробуйте виділити основні зміни, що відбулися в процесі їх еволюції. Що сьогодні є основними факторами в розробці та проєктуванні різних виробів?

Дизайн / в перекладі з англ. / - задум, проєкт, креслення, малюнок. Але не просто малюнок, а конструювання на його основі речей, машин, інтер'єрів, в яких поєднуються зручність, користь і краса.

Дизайн – це художнє проєктування і конструювання естетичних властивостей оточуючого нас предметного світу. Це проєктування об'єктів, в яких форма відповідає призначенню, співмірна фігурі людини, економічна, зручна і при цьому красива.

Мета дизайну – художнє проєктування предметно-просторового середовища людини, конструювання естетичних властивостей навколишнього нас предметного світу.

• Завдання дизайну: (мозковий штурм)

Як ви думаєте, чи потрібен дизайн предметів, якщо ви вважаєте що так, то чому?

Можливі відповіді:

-   користь і краса

-   зручність

-   простота виготовлення

-   серійність

-   транспортування

-   упаковка

• Види дизайну (робота з підручником) 5 хв.

Учні разом з учителем розглядають зображення в підручнику, читають основні особливості кожного виду дизайну.

Види дизайну:

Промисловий дизайн це конструювання верстатів, транспортних засобів, побутових приладів, посуду, меблів та багато інших. Дизайнеру необхідно подбати про те, щоб форма всіх цих виробів була зручною, сумірною людині і красивою. На прикладі автомобіля можна розглянути стилі і напрямки в індустріальному дизайні. Автомобілі відображають культуру та соціальні особливості середовища, час і країну, в якій вони були зроблені.

Графічний дизайн – це промислова графіка (етикетки, упаковка товарів, листівки, конверти та ін. Різні оформлювальні образотворчі і шрифтові роботи, розробка графічного стилю установи, графічна реклама продукції, оформлення буклетів, бланків, етикеток, візитівок.

Особлива область графічного дизайну – дизайн книги або її художнє конструювання, що полягає в створенні книжкового оформлення та конструкції книги в цілому. Книжковий дизайн виник у 20ст.. Художник оформляє зовнішні елементи оформлення книги (обкладинку), різні елементи оформлення всередині книги.

Арт - дизайн – мистецтво проєктування. Це проєктування таких об'єктів, які не мають прямого функціонального призначення, але будучи створеними, ці об'єкти будуть відповідати високим вимогам, що висуваються до творів мистецтва. Об'єкти здаються абсолютно марними, можуть набувати значимість як скульптура, пам'ятник, сувенір. (Вертикально стоїть нитка, композиції з натягнутих ниток і сіток.)

Візаж / мистецтво макіяжу – створення прекрасного вигляду людини. Візажист-дизайнер і архітектор особи. Поняття «макіяж» має 2 значення: косметичні препарати, мистецтво оформлення особи. В основі макіяжу лежить мальовничий прийом, тобто робота з фарбами. Всі винайдені засоби живопису і малюнка: лінія, світло, тінь, відблиск, колір, колорит, гармонія – використовуються в макіяжі.

Дизайн одягу – моделювання, конструювання. Продумуючи форму і крій, колірне рішення, підбираючи матеріали для сучасного одягу, дизайнер у той же час створює неповторний образ, що запам'ятовується.

Мода – явище мінливе, примхливе. Але мода – це відображення нашого світогляду, способу життя, культурного рівня, соціальних умов і багато ін.

Фітодизайн – складання окремих об'ємних або плоских композицій з живих або засушених квітів і рослин, так і цілісне оформлення інтер'єрів квітами, травами, деревами, корчами. Іноді складання плоских композицій (картин, листівок тощо), із засушених рослин виділяють в особливу область – флористику. Дизайнер підбирає рослини за формою і кольором, створює букет, вінок, гірлянду і т.п. відповідно до стилів і школам аранжування квітів. Крім рослинного матеріалу в композицію можуть бути включені інші природні матеріали.

Дизайн середовища – проєктування інтер'єрів та екстер'єрів, ландшафтного дизайну. Ландшафтний дизайнер займається озелененням і благоустроєм територій. облаштування парків, садів, садиб, їх оформлення декоративними елементами, скульптурами, ліхтарями, огорожами, доріжками, альтанками, мостами та ін. архітектурними деталями.

Екологічний дизайн – вирішує проблему доброчинного впливу на людину проєктованого та створюваного навколишнього середовища.

Цікавий тест: 1 хв

Пропонуємо Вам перевірити свої здібності до дизайнування.

Тест № 1. Чи притаманне Вам нестандартне мислення? Назвіть, довго не роздумуючи:

а) прізвище українського поета;

б) частину обличчя;

в) будь-який фрукт. (Результат тесту дивіться в кінці теми 1)

Тест № 2. На аркуші паперу намалюйте будь-яку «каляку». Розгляньте її з різних сторін. Домальовуйте зображення у впізнаваний образ, за бажанням додайте деталі.

Оцініть свій твір:

-                      Якщо основне зображення знаходиться ближче до середини листа, це

означає, що Ви добре орієнтуєтеся в форматі;

-                      Наявність   подробиць характеризує       Вас,   як      людину уважного   і

спостережливу;

-                      Зображення виконано в декілька гротескній формі – Ви маєте почуття гумору;

-                      Якщо Ваш малюнок має безпосереднє відношення до предметного світу,

Ви – той, хто потрібен!

(Якщо все перераховане не має поки нічого спільного з Вашим малюнком, не засмучуйтеся: у кожному з тестів є елемент жарту, тому не сприймайте його як вирок. Любіть себе таким, яким ви є! Ви неповторні, а це дуже важлива умова в дизайні).

Відповідь на Тесту № 1.: Зазвичай це «Шевченко, ніс, яблуко». Якщо Ваша відповідь відрізняється, це дуже добре! Якщо ні – не сумуйте: будь-які здібності можна розвинути тренуванням.

4. Практикум 20 хв.

Робота в групах по створенню дизайну.

Цілі: закріпити отримані знання за видами дизайну, розвиток художньої уяви учнів, вміння працювати в колективі.

Учні класу діляться на 4-и групи для виконання спільної роботи. Перед кожною групою ставиться конкретне завдання, для виконання якої вчитель забезпечує робочим матеріалом групу.

1   група. Проєкт чайного сервізу.

2   група. Проєкт листівки до Дня святого Валентина.

3   група. Проєкт фантазійного макіяжу та зачиски.

4   група. Проєкт бальної сукні.

Презентування проектів.

5. Підсумок уроку. Рефлексія 5 хв.

Ви зараз спробували себе в ролі дизайнерів. Які якості необхідні дизайнеру? Чи легко бути дизайнером?

pdf
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
24 березня 2021
Переглядів
10492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку