Тиждень 14 «Таємниці космосу»
Тема. Візит інопланетянина. Створення аплікації (за зразком).
Мета: удосконалювати навички роботи з папером, повторити прийоми різання по криволінійному контуру, закріпити навички роботи з ножицями та клеєм; поглиблювати знання й уміння з аплікаційних робіт; уточнити елементарні уявлення про космос, Всесвіт, космічні тіла; розвивати бажання спостерігати за зоряним небом, бачити в ньому незвичайне, дивовижне; виховувати любов до природи, розвивати творчі здібності, охайність у роботі, увагу, дрібну моторику пальців рук, виховувати естетичний смак, почуття дружби.
Тип уроку: комбінований.
Освітні галузі:
-
технологічна;
-
соціальна;
-
здоров’язбережувальна;
-
мистецька;
-
мовно – літературна.
Предметні компетентності:
-
Вміння вчитися;
-
Компетентність спілкування державною мовою;
-
Математична грамотність;
-
Компетентність в природничих науках і технологіях;
Наскрізні змістовні лінії:
- здоров’я та безпека;
- громадянська відповідальність.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти:
працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;
виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих;
вирізує деталі та розміщує їх на площині;
застосовує нероз’ємні з’єднання (склеювання);
оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій;
Обладнання для учнів: альбом-посібник «Маленький трудівничок». Трудове навчання . 1 клас/Роговська Л.І. - Тернопіль : Підручники і посібники, 2018.- 96 с.; картки для роботи в парах, клей, ножиці, блискітки, серветки.
Обладнання для вчителя: презентація, сюжетні малюнки, руханка «Сучасна фізкультхвилинка "Alien Dance"
https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s
Хід уроку
-
Вступна частина.
-
Організація класу. Емоційне налаштування
-
Підніміть червону цеглинку ті діти, хто сьогодні разом зі мною радий вітати усіх нас і наших гостей. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
-
Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
-
Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
-
Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи пішки. А синю – хто приїхав у транспорті.
-
Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобаються походи та цікаві подорожі.
-
Підніміть башточку з усіх Шести цеглинок ті, хто хотів би сьогодні відправитись у подорож?
-
Діти, запрошую вас сьогодні до подорожі космічної подорожі небом. Спробуємо побувати космонавтами та перевіримо ваші знання. Навчимся працювати з папером, ножицями.
2. Актуалізація опорних знань та способів дії
1. Метод «Входження в картину» Робота в групах. 2 - 4
-
Пропоную учням уявити ,що вони потрапили в картину , роззирнутися і розповісти , що навколо них відбувається.
Слово вчителя.
Будь готовий до навчання
Ти сьогодні – космонавт.
Починаєм мандрування
Пропоную всім на старт.
-
Пригадайте, як звали людину, яка першою полетіла в космос. (Юрій Гагарін) Як називався космічний корабель на якому полетів Ю. Гагарін? («Восток-1»).
-
Пригадайте, як звати першого українського космонавта. (Леонід Каденюк. У період від 19 листопада до 5 грудня 1997 року здійснив космічний політ на американському БТКК «Колумбія», 15 діб. У кожного з космонавтів було своє завдання. Українець виконував роль науковця-біолога. Екіпаж проводив експерименти з трьома видами рослин: ріпою, соєю та мохом. Космонавти мали з'ясувати, як стан невагомості впливає на їх ріст та розвиток. Це був прорив для України, яка здобула право називатися космічною державою. «Я був першим, хто полетів у космос із українським прапором і виконав завдання українського уряду. 1997 року вперше український гімн пролунав у відкритому космосі», згадував космонавт).
-
Для того, щоб відправитись в космічну подорож нам потрібна ракета.
-
Планета «Обчислювальна». Розв’язування прикладів. Робота в парі (Ранкове коло)
-
Космонавт повинен уміти швидко ухвалювати рішення, бути гнучким та мобільним, швидко реагувати на нестандартні ситуації. Перевіримо, як ви вмієте швидко рахувати та ухвалювати спільне рішення, працюючи в парах. Перед вами ракети з математичними виразами. Ви повинні швиденько порахувати і знайти пару відповідь у виг ляді зірочки.
Перевірка. Яке найбільше число отримали? (9) Який вираз мав найменшу відповідь? (3-2=1) Чи були вирази з однаковою відповіддю? Зачитайте їх.(6-2=4, 2+2=4) (7-2=5, 3+2=5)
-
Діти виходять під музику «Пісня про дружбу». Слова і музика О. Янушкевич, М. Ясокової. https://www.youtube.com/watch?v=QIVF4vLCsEQ
-
Гра з цеглинками лего. В парах.
-
Робота з кубиком Блума.
-
Привітання. (Пречами, спиною, ногами)
Слово вчителя.
Раз, два, три, чотири, п΄ять
Космос почнемо вивчать.
В небі Сонце і планети,
Ясні зорі і комети.
Ми вітання всім шлемо – такі
Дружно в космос летимо!
3. Мотивація навчальної діяльності. Технологія «Асоціативний кущ». Робота в парах.
-
Діти, які асоціації викликає у вас слово «космос»? Про що ви одразу думаєте, щойно його чуєте?
-
Давайте попрацюємо в парах і знайдемо ті предмети, які пов’язані з космосом. (Космонавт, ракета, Земля, гелікоптер, мікроскоп, Сонячна система, автогонщик, комета, сніжинка, пароплав, Місяць, Сонце.)
4. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
-
Скажіть, а космос - це природа?
-
Що ми називаємо природою?
-
Чи всі предмети, які ми з вами вибрали, відносяться до природи? (Ракета, зроблена руками людини).
-
А якою буває природа? (Жива і нежива).
-
Який предмет відноситься до живої природи? (Космонавт)
-
Чому? (Як і всі представники живої природи дихає, росте, розмножується, харчується і вмирає)
-
Основна частина.
-
Розповідь вчителя
-
Отже, космос – природа, це світ за межами нашої планети, його називають Всесвіт, а наша Земля – лише піщинка в ньому.
-
Чи може людина жити у космосі? (Ні, крім планети Земля)
-
Що є в космосі?
-
Хто такі інопланетяни?
-
Слухання тексту «Звернення про допомогу»
-
Однієї грудневої ночі завітав до мене незвичайний гість. Ну зовсім незвичайний. (подивитися на екран). Зелений такий, і звати його Дізнавайліум Літайліум. Ви мабуть здогадалися, що це справжній інопланетянином. Він прилетів до нас на екскурсію, щоб побачити справжній сніг, бо виявляється на їхній планеті ніколи не буває снігу. Але поки він гуляв по наших вулицях, любувався нашою природою, раптом зник його корабель. Щоб допомогти Дізнавайліку повернутися на свою планету, потрібно виконати декілька завдань. Допоможемо йому?
3. Гра «Третій зайвий» "Так чи ні» ст. 14
-
Марс, Юпітер, космонавт.
-
Космічний корабель, космонавт, Сонце.
-
Уран, Нептун, Сонце.
-
Ракета, супутник, мотоцикл.
-
Сонце, зірки, Африка.
-
Комета, метеорит, глобус
-
Місяцехід, космічна станція, човен.
-
4. Фізкультхвилинка
-
Космонавти повинні бути здоровими, сильними, тому вони багато займаються спортом. І ми зараз з вами перепочинемо і виконаємо космічну фізкультхвилинку.
https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s
III. Повідомлення теми уроку
-
Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти інопланетний корабель за зразком. Відкрийте альбом на с. 38. (записати на дошці)
1. Засвоєння нових знань
-
Демонстрація зразка та аналіз практичної роботи.
-
Виріжете деталі аплікації.
-
Проріжете акуратно отвір за зображеною лінією.
-
Помістите заготовку – долоньку в отвір.
-
Приклеїте її до основи.
-
Наклеїте очі на заготовку – долоньку.
-
За бажанням можете прикрасити небо за допомогою блискіток або камінців.
2. Інструктаж з ТБ при роботі з ножицями та клеєм
-
Давайте пригадаємо правила роботи з ножицями та клеєм. У вас на партах є пам’ятки – підказки.
3. Практична робота учнів.
4. Демонстрація виробів.
III. Підсумок уроку.
-
Прийом «Незавершене речення»
Продовжте речення.
-
На уроці я повторив (повторила)…
-
Мені було легко виконати такі завдання…..
-
На уроці було складно …
-
Рефлексія.
-
Покажіть за допомогою цеглинок Lego свій настрій в кінці уроку.
-
Зелений: урок сподобався, я впорався з усіма завданнями.
-
Жовтий: не все вдалося.
-
Червоний: було важко. Мені потрібна допомога..
-
Якщо вам працювалося легко, наклейте фігурку космонавта на планету. Якщо вам ще потрібно над чимось попрацювати, було складно, наклейте на фон космічну ракету. Якщо вам було нецікаво, складно, наклейте на космічний фон комету.