Урок 1. "Розробка уроку для 4 класу з теми "Графіка" Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та даними."

Про матеріал

Перший урок в 4 класі з теми "Графіка". В циклі уроків реалізовую метод проектів. Вивчення теми складається з 7 уроків. До кожного уроку створено презентацію та додаткові матеріали.

Перегляд файлу

 

Урок № 1

 

Тема уроку: Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.

Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та даними.

 

Мета уроку:

 

Навчальна:  Повторити правила поведінки в комп’ютерному класі; види

комп’ютерів та їх складові; сфери застосування комп’ютерів, повторити

поняття "процесор" та «оперативна пам’ять».

 

Розвиваюча: Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, збагачувати

словниковий запас.

 

 Виховна:    Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе

ставлення до держмайна.

 

Тип уроку: повторення вивченого матеріалу, формування вмінь і навичок.

 

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація, інструкція з ТБ, горщики з квітками* та картки-пелюстки.

 

Програмне забезпечення: Microsoft Power Paint.

 

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

  • Учитель вітає учнів з початком навчального року.
  • Перевірка присутніх.
  •  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Розповідь вчителя з елементами бесіди

Сьогодення неможливо уявити без комп’ютерів. Вони присутні у всіх сферах життя людини. Це вже не просто цікавий девайс для ігр та розваг. Це – необхідність. Працювати з комп’ютером дуже цікаво. Завдяки Інтернету ми можемо дізнатися багато цікавих речей, здійснити цікаву подорож. На комп’ютері ми можемо створювати тексти, таблиці, презентації, виконувати різноманітні обчислення, представляти купу інформації у вигляді діаграм, таблиць та схем. Отже, без комп’ютера сьогодні – нікуди!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

 

Для чого можна використовувати комп’ютер? (відповіді учнів)

А як правильно себе поводити в кабінеті інформатики? Давайте пригадаємо правила безпечної поведінки за допомогою гри.

 

Квітка «Правди» та «Неправди»

(варіація гри «так чи ні». На столі вчителя стоять два горщика з квітками зі стеблом та листям, але без пелюстків. На столі також лежать пелюстки з правилами ТБ. По черзі учні підходять, беруть по одному пелюстку, читають правило, якщо це вірне ствердження – чіпляють на квітку Правди, якщо невірне – на квітку Неправди, та коментують свої відповіді)

Картки-пелюстки для квіток:

  • Сидячи за комп’ютером можна підгинати ноги та класти іх на стіл.
  • До комп’ютерного класу завжди треба приносити бутерброди з ковбасою.
  • Сидіти за комп’ютером треба вільно, без напруги, не сутулячись і не навалюючись на спинку стільця.
  • Кожні п’ять хвилин намагайтеся відривати очі від екрану.
  • Заходячи в кабінет треба одразу починати гру «Хто перший ввімкне комп’ютер без дозволу учителя»
  • Відстань від очей до монітору повинна бути 50-70 см.
  • На урок інформатики треба приходити в спортивному костюмі, щоб бігати в класі під час перерви.
  • Перед роботою протерти монітор та системний блок вологою серветкою.
  • Не намагатися самостійно ремонтувати комп’ютер.
  • Після закінчення роботи на комп’ютері необхідно вимкнути його просто витягнувши дріт з розетки.
  • Портфель треба покласти на системний блок.
  • Не чіпайте дроти та розєми звєднувальних кабелів
  •  Зошит та підручник покласти на клавіатуру.
  • Будьте уважні, дисципліновані, обережні.
  • Уникайте різких рухів та не покидайте робоче місце без дозволу учителя.

   Учитель. З правилами безпечної поведінки ви впоралися добре.  Завжди пам’ятайте! Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

А зараз ми з вами  повторимо,  які складові має комп’ютер.

        Основними складовими персонального комп’ютера є системний блок, монітор, клавіатура, миша. Також до складу комп’ютера можуть входити й інші пристрої, які потрібні користувачеві для роботи. Пристрої бувають для введення та виведення інформації. А зараз пригадаємо які пристрої використовуються для введення, а які для виведення інформації. (відповіді учнів)

У системному блоці містяться багато пристроїв. Але головними є: процесор та оперативна пам’ять.

Процесор – пристрій який, призначений для опрацювання даних та керування роботою комп’ютера.

Оперативна пам’ять – це пристрій для зберігання даних під час роботи. Після вимкнення комп’ютера пам’ять очищається.

Чи знаєте ви, що перші комп’ютери не мали  таких пристроїв, як клавіатура, миша, монітор? А ось без процесора та оперативної пам’яті не обходився жоден комп’ютер!

А як працює комп’ютер? Завдяки чому він може виконувати так багато різних дій? (Відповідь учнів: за допомогою різних програм)

Так, комп’ютер не може працювати без програм. Програми потрібні всюди, кожен процес, кожна дія, яку виконує комп’ютер чи пристрій – це результат роботи програми.

А що саме можна робити на комп’ютері за допомогою програм?

 (Відповіді учнів: включати комп’ютер, друкувати документи, створювати тексти, музику, малюнки, таблиці, схеми; спілкуватися з друзями; навчатися за допомогою програм, перевіряти свої знання; створювати свої власні програми, грати в ігри)

Отже, як ми бачимо усі програми можна поділити на групи:

  • ігрові програми;
  • навчальні програми;
  • програми для створення нових програм
  • контрольні програми.

Комп’ютерні програми, які задовольняють потреби користувача у навчанні, називають навчальними програмами. Завдяки їм можна поглибити знання з різних предметів.

А ми з вами протягом вивчення теми «Графіка» будемо працювати з найвідомішою програмою для створення презентацій Microsoft Power Paint для того, щоб   виконати індивідуальні проекти за темою «Такий цікавий Всесвіт». Я знаю, що зараз на уроках природознавства ви вивчаєте тему «Всесвіт і Сонячна система». Це нам дуже стане у нагоді і ваші знання, отримані на цих уроках, допоможуть нам при створенні проекту. Протягом 7 уроків ми з вами будемо створювати презентацію, шукати цікаву інформацію про планети, створювати діаграми, робити малюнки, обробляти фото та створювати колаж із зображень.

ІV. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки –раз!

На носках стоїть весь клас,

Два – присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати

 

V. Робота за комп’ютером

  1. Інструктаж з ТБ.
  2. Створити титульну сторінку своєї презентації.

 

VI. Релаксація

Працюючи за комп’ютером, не можна забувати про відпочинок для очей, адже вони теж втомлюються.

  • Обертати очима по колу.
  • Рухати вгору, вниз.
  • Рухати вліво, вправо.
  • Заплющити та розплющити очі.

VII. Підсумки уроку.

1. Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?

2. Що найбільше сподобалося?

3. Що запам’яталося?

4. Про що хотіли би дізнатися більше?

5. Поясни, чому потрібно виконувати правила поведінки і безпечної роботи в комп’ютерному класі.

6. Назви основні правила поведінки і безпечної роботи в комп’ютерному класі.

 

 

* Горщик я брав звичайний, невеликий. Наповнив землею. Квітку та листя зробив з дротів та кольорового паперу. Серединка квітки – пластилін. Пелюстки з кольорового паперу та дерев’яної шпажки для того, щоб було зручно чіпляти до квітки.

 

docx
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
6534
Оцінка розробки
(2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку