Урок 1 "Стройові прийоми і рух без зброї та зі зброєю."

Про матеріал
Урок 1 "Стройові прийоми і рух без зброї та зі зброєю." 1. Виконання команд "СТАВАЙ", "РІВНЯЙСЬ", "СТРУНКО", "ВІЛЬНО". 2. Стройове положення. Повороти на місці.
Перегляд файлу

                  

 

ПЛАН - КОНСПЕКТ

проведення заняття з учнями 10 класу з предмету «Захист  України»

 

РОЗДІЛ ІІІ:  СТРОЙОВА ПІДГОТОВКА

 

ТЕМА 3.1.1:  СТРОЙОВІ ПРИЙОМИ І РУХ БЕЗ ЗБРОЇ ТА ЗІ ЗБРОЄЮ

Мета:

навчити учнів:

виконанню команд "СТАВАЙ", "РІВНЯЙСЬ", "СТРУНКО", "ВІЛЬНО";

стройовому  положенню;

поворотам  на місці.

виховувати у учнів дисциплінованість, охайність, уважність та наполегливість.

Навчальні питання:

  1.                Виконання команд "СТАВАЙ", "РІВНЯЙСЬ", "СТРУНКО", "ВІЛЬНО".
  2.                Стройове  положення. Повороти  на місці.

Метод проведення уроку: розповідь з елементами демонстрування нових прийомів, відпрацювання їх виконання за елементами, тренування

Місце проведення: стройовий майданчик

Час: 45 хв.

 

Настанови та посібники:

  1.  Стройовий статут ЗС України
  2.  Комплект плакатів зі стройової підготовки
  3.  Дзеркало для особистої перевірки правильності виконання стройових прийомів.

Міжпредметні зв’язки: фізична культура


Хід уроку

  1.    Організаційний момент  (3 хв.)

Шикування учнів в одну (дві) шеренги, перевірка зовнішнього стану учнів, рапорт вчителю (тренування декілька разів ( у разі потреби ).

  1.                          Актуалізація опорних знань і умінь учнів (5 хв.)

Перевірка вивчення і виконання домашнього завдання:

  1. Доповісти про призначення розпорядку дня.

Розпорядком дня встановлюється виконання основних заходів повсякденної діяльності, навчання й побуту особового складу підрозділів, штабів.

  1. Доповісти, які заходи мають бути передбачені у розпорядку дня?

У розпорядку дня має бути передбачений час для:

проведення ранкової фізичної зарядки, ранкового огляду, ранкового й вечірнього туалету,

навчальних занять і підготовки до них;

інструктажу та розводу добового наряду;

зміни спеціального ( робочого ) одягу, чищення одягу, взуття,

миття рук перед їжею, харчування,

обслуговування озброєння, бойової та іншої техніки;

гуманітарної, культурно-освітньої та спортивно-масової роботи, слухання радіо й перегляду радіопередач;

приймання хворих у медичному пункті, приймання військовослужбовців командуванням з особистих питань,

відвідування військовослужбовців;

особистих потреб військовослужбовців,

вечірньої прогулянки, вечірньої перевірки та восьмигодинного сну.

  1. Проміжок між харчуванням не може перевищувати скільки годин?

(7 годин.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу  (30 хв.)

Стройова підготовка є одним з найважливіших розділів військового навчання. Вона виховує у військовослужбовців високу дисциплінованість, звичку швидко, без зволікань, чітко та узгоджено виконувати прийоми та дії, бути підтягнутими і охайними. Стройові навички солдату потрібні повсякденно: на занятті, в поході, при не­сенні служби у добовому наряді, у варті, на тактичних навчаннях і в бою.

Стройова підготовка  це вміння кожного військовослужбовця безпомилково виконувати повороти на місці і в русі, займати стройове положення, вміти виходити зі строю та повертатися до нього, вміти здійснювати військові вітання, здійснювати прийоми і рухи без зброї та зі зброєю, знати строї підрозділів та військових частин у пішому порядку і на машинах, знати місце Бойового Прапора військової частини у строю, порядок його внесення і винесення, знати обов'язки військовослужбовців перед шикуванням і в строю та вимоги до їх стройового навчання.

Виконання команд "СТАВАЙ", "РІВНЯЙСЬ", "СТРУНКО", "ВІЛЬНО".

Вивчення виходу зі строю, підходу до начальника та повернення у стрій проводиться в такий послідовності:

вихід зі строю за командою і повернення у стрій;

вихід зі строю за викликом і повернення у стрій;

підхід до начальника поза строєм і відхід від нього.

  1. Практичні навчання прийомам.

Вихід із строю та повернення у стрій

Навчання виходу із строю за командою і повернення у стрій  починаю
з розгорнутого одношереножного, а потім із двошеренгового строю та
з колони по два, по три, по чотири.

Послідовно показую порядок виходу із строю при знаходженні учня в першій шерензі, другій шерензі та в колоні.

Після показу пояснюю, що учень, почувши своє прізвище, відповідає: „Я”, а за командою на вихід (виклик) із строю відповідає: „СЛУХАЮСЬ”.

За першою командою він стройовим кроком виходить із строю на вказану кількість кроків, рахуючи від першої шеренги, зупиняється і повертається обличчям до строю.

Під час виходу учня з другої шеренги він злегка торкається долонею лівої руки плеча учня, який стоїть попереду, той робить крок уперед і, не приставляючи правої ноги, крок праворуч, пропускає учня, який виходить
зі строю, а потім стає на своє місце.

Під час виходу учня попередньої шеренги його місце займає учень, який стояв за ним.

Під час виходу учня із строю з колони по два, по три, по чотири він виходить із строю вбік найближчого флангу, попередньо зробивши поворот праворуч (ліворуч). Якщо поруч стоїть учень, то він робить крок правою (лівою) ногою вбік і, не приставляючи лівої (правої) ноги, крок назад, пропускає учня, який виходить із строю, а потім повертається назад на своє місце. Вихід виконується на середину строю найкоротшим шляхом стройовим кроком з поворотом під час руху. Кількість кроків рахується від першої шеренги.

Повернення учня в стрій здійснюється за командою, наприклад: „ Іванченко. Стати до строю” або тільки „Стати до строю”.

За командою „ Іванченко” учень, який стоїть обличчям до строю, почувши своє прізвище, повертається обличчям до начальника і відповідає: „Я”, а за командою „Стати до строю”, прикладає руку до головного убору
і відповідає: „Слухаюсь”, повертається у напрямку руху, з першим кроком опускає руку, рухаючись стройовим кроком, найкоротшим шляхом стає на своє місце в строю.

Якщо подається команда „Стати до строю” (без звертання за прізвищем), учень повертається до строю без попереднього повороту до начальника та без відповіді „Я”.

Для навчання діям виходу із строю шикую рій у дві шеренги, розмикаю його на один-два кроки і подаю команди для виходу зі строю та повернення
у стрій. Спочатку вихід проводиться із першої шеренги, а потім із другої.

Для того, щоб кожний учень засвоїв порядок виходу зі строю з будь-якої шеренги, під час тренування рекомендується міняти місцями шеренги.

Після відпрацювання виходу з двошеренгового строю, розпочинаю вивчення виходу з колони по два і по три (по чотири).

Пояснюю тим, хто навчається, що для виходу із строю подається команда, наприклад: „Петренко. До мене (до мене бігом –РУШ)”.
Учень, почувши своє прізвище, відповідає: „Я”, а за командою на вихід (виклик) відповідає: „Слухаюсь”. У залежності від того, з якої сторони знаходиться начальник, учень робить один-два кроки від першої шеренги прямо, на ходу повертається в бік начальника, найкоротшим шляхом стройовим кроком підходить або підбігає до нього і доповідає про прибуття, наприклад:
Товаришу вчитель. Петренко за вашим наказом прибув ”.

Після доповіді руку опускає. Якщо учень підбігає до вчителя, то за п’ять-шість кроків до нього він переходить на стройовий крок. Я повинен сам повернутися назустріч учню, якого викликав із строю, а не змушувати його заходити спереду.

Отримавши дозвіл іти, учень прикладає праву руку до головного убору
і відповідає: „СЛУХАЮСЬ”, повертається в напрямку руху, з першим кроком
(з поставленням лівої ноги на землю) опускає руку і, зробивши три-чотири кроки стройовим, далі рухається похідним кроком.

Підхід до начальника та відхід від нього

Навчатися підходу до начальника розучуємо за розподілом на три рахунки.

На рахунок "роби  РАЗ" лівою ногою зробити стройовий крок вперед, провести рух руками в такт кроку і зафіксувати положення на лівій нозі, руки опущені до стегон (мал. 1, а).

На рахунок "роби - ДВА" приставити праву ногу й одночасно прикласти праву руку до головного убору (мал. 1, б).

На рахунок "роби  ТРИ" руку опустити до стегна.

Після цього вправа повторюється.

Для того, щоб навчити цим діям, рій шикують в одну шеренгу або
в колону по одному з інтервалом або дистанцією між учнями чотири кроки.

http://uchit.net/catalog/Voennaya_kafedra/35719/img1.jpghttp://uchit.net/catalog/Voennaya_kafedra/35719/img2.jpg

Малюнок 1.  Підхід до начальника: а - зупинка; б - рапорт.

Розучування підходу до начальника можна проводити на чотири рахунки з рухом вперед на три кроки.

За командою "Підхід до начальника, за розподілом на чотири рахунки, з рухом три кроки вперед - почи-НАЙ":

на рахунок "раз, два, три" зробити три стройових кроки вперед,

на рахунок "чотири" приставити праву ногу до лівої й одночасно прикласти праву руку до головного убору.

На наступний рахунок "раз, два, три" руку тримати біля головного убору, а на рахунок "чотири" опустити. Вправа повторюється декілька разів.

Розучування відходу від начальника за розподілом проводжу
на чотири рахунки за командою:

 "Відхід від начальника на чотири рахунки -почи-НАЙ".

На рахунок "роби - РАЗ" всі військовослужбовці відділення прикладають праву руку до головного убору і відповідають: "СЛУХАЮСЬ" (мал. 2, а).

На рахунок "роби - ДВА" повертаються кругом (праворуч, ліворуч)
(мал. 2, б) і приставляють праву ногу (мал. 2, в).

На рахунок "роби - ТРИ" з першим кроком (з поставленням лівої ноги на землю (мал. 2, г) опускають руку (мал. 2, д).

На рахунок "роби - ЧОТИРИ" приставляють праву ногу до лівої
(мал. 2, е).

http://uchit.net/catalog/Voennaya_kafedra/35719/img3.jpg

Малюнок 2.        Відхід від начальника.

а - прикладання руки до головного убору; б - поворот кругом; в - приставляння ноги; г - крок уперед; д - опускання руки; е - приставляння ноги.

 

В такій послідовності вправа повторюється на рахунок командира рою, а потім самих учнів. При цьому вдосконалюються навики у відпрацюванні поворотів кругом, праворуч і ліворуч.

Після того, як підхід до начальника і відхід від нього вивчені за розподілом, ці дії відпрацьовуються у комплексі.

Приступаю до тренування.

Тренування проводжу попарно. Під час тренування по черзі викликаю до себе учнів і добиваюся від них правильних і чітких дій.

Для прищеплення учням міцних навиків у діях при підході до начальника і відході від нього треную їх у звичайному темпі на дев'ять рахунків.
Для цього рій шикую в колону по одному з дистанцією три-чотири кроки
або попарно один проти другого.

За командою "Підхід до начальника і відхід від нього, на дев'ять рахунків, з рахунком уголос "почи-НАЙ" учні на перші три рахунки роблять три кроки вперед, починаючи рух з лівої ноги.

На рахунок "чотири" одночасно з поставленням правої ноги до лівої прикладають праву руку до головного убору.

На рахунок "п'ять" опускають руку.

На рахунок "шість" знову прикладають руку до головного убору.

На рахунок "сім", "вісім" повертаються кругом.

На рахунок "дев'ять" приставляють праву ногу до лівої.

Спостерігаю за діями учнів і добиваюся усунення помилок, які вони допускають.

На цих заняттях також показуються дії учня при зверненні до начальника або при зверненні начальника до нього під час знаходження поза строєм.

Під час підходу до начальника поза строєм учень за п'ять-шість кроків до нього пере­ходить на стройовий крок, за два-три кроки зупи­няється й одночасно з приставлянням ноги прикладає праву руку до головного убору, а тоді доповідає, напри­клад: «Товаришу вчитель. Сидо­ренко за вашим наказом прибув». Після доповіді руку опускає.

Отримавши дозвіл іти, учень прикла­дає праву руку до головного убору
і відповідає: «Слуха­юсь», повертається в напрямку руху, з першим кроком
(з поставленням лівої ноги на землю) опускає руку і, зро­бивши три-чотири кроки стройовим, далі рухається похідним кроком.

 IV.  Підсумок уроку (5 хв.)

Оголошення ре­зультатів за виконанням навчальних прийомів кожному  учневі.

 

VI. Домашнє завдання (2 хв.):

ознайомитися зі ст. ст. 92, 93 Стройового статуту ЗСУ,

тренувати підхід до начальника та відхід від начальника.

 

Учитель предмету «Захист України»    Борис  ДАЦЕНКО

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Аня Лебідь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Safonov Ivan
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
29 лютого
Переглядів
150
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку