Уроки з історії України для 7 класу викладених в 17 частинах, складено відповідно до чинної програми з історії України за підручником"Історія України" О.В. Гісем, О. О. Мартинюк.
Охоплюють Розділ 1. " Виникнення та становлення Русі- України" та Розділ 2 " Київська держава(Русь - Україна) наприкінці Х - у першій половині ХІ ст".
Уроки складено з використанням опорних конспектів.
|
м. Кролевець Сумська область
|
ПІДГОТУВАЛА РАДЧЕНКО І.Ю.
|
Вступ
Урок за опорним конспектом розподіляється наступним чином:
- підготовка до уроку, організаційні питання, вступне слово вчителя про
тему опорного конспекту, над яким працює у даний час клас
- міні – тести
- перевірка доповнення опорного конспекту учнями самостійно (перевірку
робить учитель або асистенти – учні)
- робота з опорним конспектом ( за схемою, що знаходиться на парті учня,
великою схемою, усно, робота на дошці, при можливості конспект
виводиться на інтерактивну дошку).
Учитель оголошує, які доповнення слід було внести до опорного
конспекту, ведеться обговорення найбільш важливих моментів.
- робота в парах чи групах (залежно від кількості учнів у класі). Завдання
дається залежно від кількості груп чи пар. Завдання за підсумками теми. - групи по черзі оголошують результати роботи.
- оголошення теми та мети уроку
- робота з новим опорним конспектом, розгляд нового матеріалу,
презентації, виступи, тощо.
Оцінювання знань, навичок учнів носить накопичувальний характер.
Таблиця оцінювання для учня
Розділ ………
Оцінка за міні – тести
|
Оцінка за виступ роботи в парі (групі)
|
Оцінка за творчі виступи |
Оцінка за таблиці |
Оцінка за роботу з контурною картою |
Оцінка за оформлення опорного конспекту |
Оцінка на уроці узагаль- нення |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
Тематична оцінка |
У дану таблицю учитель виставляє оцінки після кожного уроку та після уроку узагальнення
( Уроки підготовано за підручником О.В.Гісем, О.О.Мартинюк)
Урок 1.
Тема . Вступ. Періодизація. Історія України в Середні віки (ІХ – ХV ст..)
Мета уроку: навчити учнів користуватися підручником, пригадати основні події Стародавньої історії України, сформувати уявлення про те, що історія України є складовою європейської історії; дати учням початкове уявлення про середньовічну історію України і джерела її вивчення; виховувати шанобливе ставлення до минулого України.
Основні поняття та терміни уроку: «історія», «історичний факт»,
«історична подія», «історія України», «періодизація», «історичні джерела», «літопис»
Структура уроку.
1. Організація класу.
2.Вступне слово вчителя. Розповідь про те, як учні будуть працювати з опорними конспектами. Розповідь учителя про підручник, його структурні одиниці. ( Робота з підручником с. 3-5)
3. Організація роботи за питанням «Що ми запам’ятали з історії Стародавнього світу про території, що нині входять до складу України». (Учитель готує написи на листках (таблиця) та після відповіді учнів прикріплює їх до дошки у відповідних місцях таблиці. Для допомоги учням є настінна карта та атласи. Якщо необхідно, то потрібно надати учням довідники або підручник за 6 клас).
Коли розпочалося заселення первісними людьми території сучасної України |
Приблизно 1 мільйон років тому, в ранньому палеоліті Неандертальці - 150 тис. років тому |
Покажіть на карті і назвіть місця стоянок та пам’ятки первісних людей на території України. |
Закарпаття, Середній Дністер, поблизу Житомира, на Донеччині та в Криму. Неандертальці розселилися майже по всій території сучасної України |
Назвіть заняття первісних людей |
Збиральництво, полювання, рибальство |
Покажіть на карті територію розселення носіїв трипільської культури. Назвіть період існування |
Трипільська культура – археологічна культура часів енеоліту. 5500 та 2750 р. до н.е. Між Карпатами та Дніпром |
Назвіть заняття трипільців |
Землеробство, скотарство, ремесла |
Хто відкрив перше трипільське поселення на території сучасної України |
Вікентій Хвойка |
Покажіть на карті території розселення кіммерійців та скіфів. |
Кіммерійці – південноукраїнські степи від Дону до Дунаю (Х – VІІ ст. до н.е.) Скіфи – північно – причорноморська Скіфія, скіфи – орачі, скіфи – землероби – майже по всій сучасній території України (кінець VІІ ст..до н.е. – ІІІ ст.до н.е.) |
Назвіть заняття кіммерійців та скіфів |
Кіммерійці – скотарство Скіфи – землеробство, скотарство, ремесла, торгівля, промисли |
Покажіть на карті античні грецькі поселення на території України. |
VІІ- V ст.. до н.е. Тіра, Ольвія, Керкінітида, Херсонес, Феодосія, Пантікапей, Боспорське царство |
Назвіть основні заняття жителів |
Землеробство, скотарство, рибальство, садівництво, промисли, ремесла, торгівля |
3. Робота за опорним конспектом (дані конспекти можуть бути заготовлені заздалегідь та роздруковані учнями, можуть бути переслані чи надані учням в електронному вигляді, що пришвидшить роботу на уроці)
Вступне слово вчителя. Оголошення теми, мети уроку, основні поняття та терміни уроку. Учні відкривають конспект № 1. Залежно від часу частину конспекту заповнюємо на уроці.
Види робіт – розповідь учителя, робота з підручником, коментоване читання
Історія України як наука і навчальний предмет. Історія - _____________________________ «Батько історії»__________________ Історик _________________________ Історичні факти _________________ _______________________________ Історичні події__________________ _______________________________
|
Періодизація історії України. Джерела вивчення середньовічної історії України. Періоди історії України
Типи історичних джерел
|
4. Заключний етап уроку. Учитель пояснює, що повторивши § 1 учні зможуть заповнити вільні місця опорного конспекту. Підготувати контурні карти
Опорний конспект № 1
Історія України як наука і навчальний предмет. Історія - «дослідження», «оповідь про події»
«Батько історії» Геродот
Історик Учений, який досліджує те, що відбувалося в минулому людських спільнот
Історичні факти дійсні, невигадані випадки, які відбувалися насправді.
Історичні події сукупність пов’язаних між собою важливих фактів суспільного життя, які становлять єдине ціле.
|
Періодизація історії України. Джерела вивчення середньовічної історії України. Періоди історії України –
стародавня історія середньовічна історія нова історія новітня історія
Типи історичних джерел
Речові джерела Писемні джерела Усні джерела Мовні джерела Етнографічні джерела Фото- та кінодокументи
|
Радченко Ірина. м. Кролевець