УРОК № 1 У МАЙСТЕРНІ ХУДОЖНИКА-ГРАФІКА

Про матеріал
УРОК № 1 У МАЙСТЕРНІ ХУДОЖНИКА-ГРАФІКА Мета: □ навчальна: актуалізувати знання учнів щодо особливостей графіки й матеріалів та інструментів художника-графіка; навчити розрізняти твори графічного мистецтва; закріпити знання про розмаїття графічних технік; □ розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами графічного мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активі¬зувати ініціативу учнів; □ виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, зокрема графічними, шанобливе ставлення до праці художників-графіків.
Перегляд файлу

І СЕМЕСТР

Тема 1. У майстернях графіка та живописця

(8 годин)

УРОК № 1

У МАЙСТЕРНІ ХУДОЖНИКА-ГРАФІКА

Мета:

навчальна: актуалізувати знання учнів щодо особливостей графіки й матеріалів та інструментів художника-графіка; навчити розрізняти твори графічного мистецтва; закріпити знання про розмаїття графічних технік;

розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами графічного мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активі­зувати ініціативу учнів;

виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, зокрема графічними, шанобливе ставлення до праці художників-графіків.

Оснащення

Матеріали та інструменти: альбоми, будь-які графічні матеріали (олівці, кулькові ручки, фломастери та ін.), листочки рослин для від­битків.

Зоровий ряд: репродукції творів графіків (А. Лондон «Жива природа», І. Шишкін «Ліс», Рембрандт ван Рейн «Вітряк»), приклади вишивки, робіт із соломки, фотозображення скульптур із парку кованих скульптур (м. Донецьк).

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Пригадайте з курсу образотворчого мистецтва в попередніх кла­сах: який вид образотворчого мистецтва ми називаємо графі­кою?

Розгляньте, будь ласка, ці фотозображення та репродукції. На яких із них — твори графічного мистецтва?

Вишивка      Скульптура

Соломка       Графіка

Графіка            Графіка

Які графічні матеріали та інструменти вам відомі?

За допомогою яких із них ви вже створювали власні роботи?

Створення «Асоціативного куща „Графіка“»

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні ми поман­друємо до майстерні художника-графіка. Він познайомить нас із інструментами та матеріалами, досі не відомими нам, розповість секрети графічного мистецтва. Чи готові ви до зустрічі з художником? Тоді ви­рушаймо!

IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

— Ми у майстерні художника-графіка! Скільки цікавих інстру­ментів можна побачити тут! Ось знайомі нам олівці та фломастери, поряд із ними — палички вугілля та кольорові палички, що на­гадують крейду,— пастель. А ось сангіна — палички коричнево-червоного кольору. Розгляньте, які сліди залишають на папері сан­гіна, туш та фломастери.(Учитель демонструє наочність.)

      Сангіна    Туш     Фломастери

Чи відомо вам, що художники-графіки не тільки малюють, а ще й друкують власні малюнки за допомогою спеціального друкарсько­го верстата — офортного верстата? Так він виглядав багато років тому. (Учитель демонструє наочність.)

А ось так виглядає біль­шість сучасних офортних вер­статів. (Учитель демонструє наочність.)

Для відтворення друковано­го малюнка на офортному вер­статі необхідно докласти багато зусиль. По-перше, створити сам малюнок, потім обрати техніку для виконання цього малюн­ка — гравюра на дереві (ксило­графія), гравюра на лінолеумі (ліногравюра), офорт, акватинта, літографія. Усі ці назви технік друку залежать від матеріалу, на який художник наноситиме зобра­ження,— лінолеуму, дерева, пластика, картону, тканини, металевої поверхні або літограф­ського каменю. Для кож­ної такої графічної техні­ки необхідні спеціальні інструменти — різаки різних видів, голки та ін. (Учитель демонструє наочність.)

Після вирізування або продряпування зображен­ня на дошці, лінолеумі або іншій поверхні художник наносить шар друкарської фарби. А вже потім за допомогою офортного вер­стата віддруковує зображення на аркуші паперу.

Наносячи зображення на поверхню, з якої робитиметься відбиток, худож­никові слід пам’ятати, що малюнок, який він отримає після друку, матиме дзеркальне відображення.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VI. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Пригадайте, яку майстерню ми сьогодні відвідали.

Про які нові інструменти художника-графіка ви сьогодні дізна­лися?

Навіщо художникові-графіку офортний верстат?

Які сліди залишає на папері сангіна? туш? фломастер?

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Творче завдання № 1

Індивідуальна робота. Намалюйте різними графічними мате­ріалами помічників художника-графіка — кмітливих і вправних чоловічків.

Колективна робота. Поєднайте зображення всіх чарівних чо­ловічків у групи: «Вправні вуглинки», «Ніжна пастель», «Веселі кольорові олівці», «Фломастери-молодці» та ін.

Творче завдання № 2

Створіть композицію «На згадку про літо», друкуючи природ­ними формами. Для цього вам знадобляться листочки, травинки, квіти, гуаш, газетні та альбомні аркуші паперу.

Інструктаж

Учитель. Друкування за допомогою рослин — один із найдав­ніших зображальних прийомів.

Свіжий листочок (рослину) розпрямляють, поклавши його на га­зетний папір. Зворотний бік листочка (рослини) вкривають фарбою (але не дуже густо). Фарба не має бути рідкою. Пофарбованим боком притуляють листочок (рослину) до чистого аркуша паперу. На ар­куші залишається відбиток. Якщо відбиток занадто жирний, то виконують ще один, не фарбуючи листочок знову.

Іноді листочок погано вкривається фарбою (вона немов скачу­ється з нього), тоді його слід накрити папером і поверх нього добре притиснути долонею.

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт художників-графіків; принести на наступний урок альбоми, кольорові олівці, фломастери).

3. Проголошення уроку завершеним.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Розанова Лариса Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
1700
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку