УРОК № 2 ШТРИХИ ОСЕНІ

Про матеріал
УРОК № 2 ШТРИХИ ОСЕНІ Мета: □ навчальна: навчити учнів правильно обирати засоби виразності гра¬фіки для передавання характеру форми та поверхні зображуваних об’єктів та предметів; □ розвивальна: розвивати вміння милуватися природою, аналізува¬ти засоби виразності творів образотворчого мистецтва; формувати естетичні почуття, смак; □ виховна: прищеплювати любов до природи та зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

УРОК № 2

ШТРИХИ ОСЕНІ

Мета:

навчальна: навчити учнів правильно обирати засоби виразності гра­фіки для передавання характеру форми та поверхні зображуваних об’єктів та предметів;

розвивальна: розвивати вміння милуватися природою, аналізува­ти засоби виразності творів образотворчого мистецтва; формувати естетичні почуття, смак;

виховна: прищеплювати любов до природи та зацікавленість творами образотворчого мистецтва.

Оснащення

Матеріали та інструменти: альбоми, будь-які графічні матеріали (олівці, кулькові ручки, фломастери та ін.).

Зоровий ряд: репродукції творів графіки (А. Сочилов «Лісовий стру­мок», І. Шишкін «Ліс»).

Літературний ряд: вірш Олександра Олеся «Зламав їх вік... Ростуть малі...».

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Про що йшлося на попередньому уроці?

Які графічні матеріали та інструменти ви використовували, ви­конуючи власні малюнки на попередньому уроці?

Чи можна передати красу осені графічними матеріалами?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель (декламує вірш)

Зламав їх вік...

Ростуть малі...

І тільки вітер пронесеться,

Вже ліс і труситься, і гнеться,

І просить ласки на землі.

Столітні велетні-дуби,

Бувало, в бурю і негоду

Шумлять, дивуючи природу,

І ждуть з піснями боротьби.

Олександр Олесь

Про що йдеться у цьому вірші? Правильно, про дерева.

IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

— А тепер заплющте оченята… Ми потрапили у чарівне царство дерев. Як можна його назвати? Так, це ліс…

Він може бути загадковим і таємничим, дружнім і лагідним. Усе залежить від того, з якими думками та настроєм ми до нього заві­таємо. Віти дерев привітно колихатимуться, а птахи співатимуть найгарніших пісень, якщо ми будемо уважно, дбайливо, із любов’ю ставитися до того, що створила для нас матінка-природа.

Кожен народ любить та береже природу рідного краю, милуєть­ся нею. Художники оспівують її у своїх творах. Художників, які створюють пейзажі, називають художниками-пейзажистами. Вам уже доводилося бачити багато пейзажів, створених художниками-живописцями. Завдяки графіці також можна передати цю красу за допомогою різних графічних засобів — ліній, крапок або плям. Розгляньмо кожний із цих засобів графічного мистецтва.

Лінії різняться великі та маленькі, товсті та тонкі, прямі, хвилясті, ламані... І кожна лінія має свій характер. Тому важливо ретельно добирати лінії для власних робіт.

Уважно розгляньте дерева, які намалювали художники-графіки. Вони дуже виразні, й тому ми можемо впізнати, яке саме дерево зображене. Кожне дерево має свою будову й форму. Стовбур одних дерев товстий, у інших — тонкий. (Учитель демонструє наочність.)

А чи доводилося вам бачити малюнок на корі дерева? Це дуже цікаво! Кора кожного дерева неповторна. В одних дерев вона май­же гладенька, як у берізки, в інших — із глибокими тріщинами, як у дуба. Гілки дерев також різняться. В одних дерев вони тягнуть­ся догори, в інших — розкинуті навсібіч або схиляються додолу. Саме це створює неповторний силует кожного дерева.

Іван Шишкін «Ліс». Фрагмент

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VI. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Як розташовані гілки у верби? ялини? тополі?

Чим відрізняється стовбур дуба від стовбура берізки?

Які лінії ви використовуватимете для зображення різних де­рев?

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Творче завдання

Індивідуальна робота. Намалюйте графічну композицію «Осінь у лісі». Самостійно доберіть художні матеріали, що передадуть стан осінньої природи.

Колективна робота. Улаштуйте виставку графічних робіт «Штрихи осені».

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (роз­глянути вдома фотографії бурхливого моря або репродукції творів різних художників із зображенням моря; принести на на­ступний урок альбоми, фломастери або туш, мило, свічки, пера (зубочистки)).

3. Проголошення уроку завершеним.

 

 

doc
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку