Урок 10. Романська архітектура. Лицарський кодекс честі.

Про матеріал

Розробка уроку 10 курсу "Мистецтво 8клас за підручником Л.Масол.

Тема уроку: Романська архітектура. Лицарський кодекс честі. (Другий урок в структурі теми).

Завдання уроку: узагальнити знання учнів про архітектурні споруди романського стилю. Ознайомитися з поняттям "лицарський кодекс честі".


Перегляд файлу

 8кл Урок 10         за підручником Л.Масол  (урок 2 в структурі теми)

Тема уроку:  Романська  архітектура.  Лицарський кодекс честі.

Мета уроку:

Навчальна: Закріпити знання учнів з особливостей романської архітектури. Ознайомити з поняттям «лицарський кодекс честі;

Розвивальна: Розвивати уміння характеризувати особливості романського стилю в архітектурі, уміння висловлювати свою точку зору з приводу мистецьких творів;

Виховна: Виховувати інтерес до культурної спадщини минулого;

Тип уроку: Узагальнення знань.

Очікувані результати: Після вивчення цієї теми учні зможуть називати архітектурні споруди, замки, фортеці в романському стилі. Учні зможуть пояснити поняття «лицарський кодекс честі»

                                                     Хід уроку

I.Організація пізнавальної діяльності

II. Актуалізація опорних знань. Технологія «Мозковий штурм»

1.Назвіть характерні особливості архітектурних споруд в романському стилі.

Неприступні фортеці з товстими, масивними стінами , прості геометричні форми-паралелепіпед, прямокутник, трапеція..)

2. Чим була зумовлена така особливість архітектурних споруд? (Міжфеодальна боротьба за території, необхідність захищатися від зовнішніх ворогів)

3.Які види мистецтв поєднувалися у романській базиліці, та які сюжети їх вирізняли.

4 Що ви можете розповісти про Пізанський собор та  Пізанську вежу?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Кожен читач літературних творів про лицарів, напевно, уявляє середньовічний замок, у якому розгорталися події сюжету. Ілюстрацією до лицарського роману може слугувати замок  Каркасон, що на півдні Франції.

(Дітям були дані випереджувальні завдання)

1-й учень розповідає про замок Каркасон.

2-й учень розповідає про Аккерманську фортецю.

3-й учень розповідає про Хотинську  фортецю.

Запитання до учнів: Подивіться на ці фортеці (сторінки підручника 50-51).

Які форми веж фортець на ілюстраціях?

Група учнів підготувала інформацію про лицарські подвиги та кодекс честі:

Мабуть чимало з вас захоплювалися історіями про хоробрих лицарів та чарівних пані. У творах про Короля Артура, Робін Гуда , Роланда та Тангейзера події відбувалися саме в таких середньовічних замках з високими мурами. Кодекс честі, який зачитували під час присяги вимагав сміливості,  чесності і благородства.

Давайте подивимось Середньовічні книжкові мініатюри, на яких зображено лицарів. Я кі у них обладунки?

 Розпізнавальними знаками лицарів були герби-візитівки роду.

Що ми можемо побачити на цих гербах?

Які стилізовані зображення ви бачите?

Легенди і казки про лицарів було покладено і в основу музичних творів.

П.Чайковський створив оперу «Іоланта» про дивовижне прозріння доньки короля Рене, яка покохала хороброго лицаря.

Композитор С.Прокофєв створив балет «Ромео і Джульєтта» в якому звучить танець лицарів.

Слухання «Танець лицарів» С.Прокофєва.

Які виразні засоби використав композитор для створення образу мужніх лицарів?

Чи перегукується музика з середньовічною мініатюрою на стор 53.

Учні висловлюють свою думку з цих питань.

 

IV.Практична робота:

Виконання творчого завдання за вибором:

1.Створюємо ескіз або малюнок герба.

  2.Створюємо малюнок середньовічної фортеці.

Оцінювання творчої діяльності учнів.

V. Підсумок уроку.

Яка романська архітектурна споруда вас найбільше вразила?

Чи можливо в наш час дотримуватися лицарського кодексу честі?

Які старовинні замки знаходяться в Україні.

 (Можливо дати завдання підготувати про них цікаву інформацію).

VI. Оцінювання творчої діяльності учнів.

VII. Домашнє завдання:

Запитання в кінці теми, для допитливих додаткова інформація про романський стиль в мистецтві.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
8409
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку