Розробка уроку 10 курсу "Мистецтво 8клас за підручником Л.Масол.
Тема уроку: Романська архітектура. Лицарський кодекс честі. (Другий урок в структурі теми).
Завдання уроку: узагальнити знання учнів про архітектурні споруди романського стилю. Ознайомитися з поняттям "лицарський кодекс честі".
8кл Урок 10 за підручником Л.Масол (урок 2 в структурі теми)
Тема уроку: Романська архітектура. Лицарський кодекс честі.
Мета уроку:
Навчальна: Закріпити знання учнів з особливостей романської архітектури. Ознайомити з поняттям «лицарський кодекс честі;
Розвивальна: Розвивати уміння характеризувати особливості романського стилю в архітектурі, уміння висловлювати свою точку зору з приводу мистецьких творів;
Виховна: Виховувати інтерес до культурної спадщини минулого;
Тип уроку: Узагальнення знань.
Очікувані результати: Після вивчення цієї теми учні зможуть називати архітектурні споруди, замки, фортеці в романському стилі. Учні зможуть пояснити поняття «лицарський кодекс честі»
Хід уроку
I.Організація пізнавальної діяльності
II. Актуалізація опорних знань. Технологія «Мозковий штурм»
1.Назвіть характерні особливості архітектурних споруд в романському стилі.
Неприступні фортеці з товстими, масивними стінами , прості геометричні форми-паралелепіпед, прямокутник, трапеція..)
2. Чим була зумовлена така особливість архітектурних споруд? (Міжфеодальна боротьба за території, необхідність захищатися від зовнішніх ворогів)
3.Які види мистецтв поєднувалися у романській базиліці, та які сюжети їх вирізняли.
4 Що ви можете розповісти про Пізанський собор та Пізанську вежу?
III. Мотивація навчальної діяльності.
Кожен читач літературних творів про лицарів, напевно, уявляє середньовічний замок, у якому розгорталися події сюжету. Ілюстрацією до лицарського роману може слугувати замок Каркасон, що на півдні Франції.
(Дітям були дані випереджувальні завдання)
1-й учень розповідає про замок Каркасон.
2-й учень розповідає про Аккерманську фортецю.
3-й учень розповідає про Хотинську фортецю.
Запитання до учнів: Подивіться на ці фортеці (сторінки підручника 50-51).
Які форми веж фортець на ілюстраціях?
Група учнів підготувала інформацію про лицарські подвиги та кодекс честі:
Мабуть чимало з вас захоплювалися історіями про хоробрих лицарів та чарівних пані. У творах про Короля Артура, Робін Гуда , Роланда та Тангейзера події відбувалися саме в таких середньовічних замках з високими мурами. Кодекс честі, який зачитували під час присяги вимагав сміливості, чесності і благородства.
Давайте подивимось Середньовічні книжкові мініатюри, на яких зображено лицарів. Я кі у них обладунки?
Розпізнавальними знаками лицарів були герби-візитівки роду.
Що ми можемо побачити на цих гербах?
Які стилізовані зображення ви бачите?
Легенди і казки про лицарів було покладено і в основу музичних творів.
П.Чайковський створив оперу «Іоланта» про дивовижне прозріння доньки короля Рене, яка покохала хороброго лицаря.
Композитор С.Прокоф’єв створив балет «Ромео і Джульєтта» в якому звучить танець лицарів.
Слухання «Танець лицарів» С.Прокоф’єва.
Які виразні засоби використав композитор для створення образу мужніх лицарів?
Чи перегукується музика з середньовічною мініатюрою на стор 53.
Учні висловлюють свою думку з цих питань.
IV.Практична робота:
Виконання творчого завдання за вибором:
1.Створюємо ескіз або малюнок герба.
2.Створюємо малюнок середньовічної фортеці.
Оцінювання творчої діяльності учнів.
V. Підсумок уроку.
Яка романська архітектурна споруда вас найбільше вразила?
Чи можливо в наш час дотримуватися лицарського кодексу честі?
Які старовинні замки знаходяться в Україні.
(Можливо дати завдання підготувати про них цікаву інформацію).
VI. Оцінювання творчої діяльності учнів.
VII. Домашнє завдання:
Запитання в кінці теми, для допитливих додаткова інформація про романський стиль в мистецтві.