Урок №114
Тема: Рівняння. Основні властивості рівнянь
Мета :
Тип уроку: засвоєння знань, відпрацювання навичок та вмінь.
Обладнання: екран, проектор, мультимедійна презентація, картки з завданнями, підручник «Математика, 6 клас», А.Г.Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір.
Епіграф: «Багато що з математики не лишається в пам’яті, але коли зрозумієш її, тоді легко при нагоді згадати призабуте». (М.В.Остроградський)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вислів з епіграфу для нашого уроку належить видатному українському математику і механіку Михайлу Васильовичу Остроградському. Серед величезної наукової спадщини, яку залишив нам Михайло Остроградський, багато важливих математичних досліджень. Він є автором низки підручників для молоді. Науковий авторитет Остроградського настільки високий, що в ті часи, коли він жив, відправляючи молодь на навчання, казали: «Ставай Остроградським!» Це побажання актуальне і сьогодні: «Ставайте Остроградськими!» Сьогодні на уроці бажаю вам добре зрозуміти навчальний матеріал , отримати задоволення від навчання і гарні результати!
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності (початкова)
Розминка. Математичний фокус.
Задумайте натуральне число. Відніміть 1. Цю різницю помножте на 2. Додайте задумане число. Скажіть результат. Я відгадаю задумане число. (Спосіб відгадування. Додати до результату 2, а суму розділити на 3. Частка – задумане число)
Секрет фокусу буде розкрито наприкінці уроку, тему якого ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Загадка.
Загадкове, нам знайоме,
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання,
Відповість, що це... (рівняння).
Рівняння – це один із видів шифрувань.
Тому так важливо вміти їх розв’язувати, щоб стати в майбутньому професіоналами.
ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку, очікуваних результатів навчання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
За допомогою символів, які ввів Франсуа Вієт, вперше стало можливим подати рівняння та їх властивості формулами. Пригадайте, що вам відомо про рівняння із попередніх класів.
Бліц-опитування (фронтально):
ІV. Засвоєння нових знань і вмінь
Складання алгоритму розв’язування рівняння.
Розв’язування рівнянь за алгоритмом.
Розв’язування задач…
V. Контроль за засвоєнням навчального матеріалу
Математичний диктант. Взаємоперевірка
VІ. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.
Секрет математичного фокусу.
Нехай х – задумане число. Виконаємо послідовно дії:
Додавши 2, отримаємо 3х, а розділивши на 3, отримаємо задумане число х.
Наприклад.
Нехай задумали число 5.
Це завдання можна виконати, розв’язавши рівняння:
2 (х – 1) + х = 13,
2х – 2 + х = 13,
3х – 2 = 13,
3х = 13 + 2,
3х = 15,
х = 15 : 3,
х = 5.
VІІІ. Домашнє завдання