Урок "17. Джордж Ноел Гордон Байрон (1788-1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Хотів би жити знов у горах Мій дух як ніч Протиставлення мрії і дійсн"

Про матеріал

Урок зарубіжної літератури у 9 класі (за підручником Н. Міляновської) на тему "Джордж Ноел Гордон Байрон. Вплив творчості поета на розвиток романтизму в Європі". Методи навчання: мнемотехніка

Перегляд файлу

Урок № 17   Дата:      Клас:

 

 

Тема: Джордж Гордон Ноел Байрон (1788-1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух, як ніч…». Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона

Мета: формувати ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – уміння сприймати, розуміти інформацію державною мовою;
  • уміння вчитися впродовж життя – виховувати розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання;
  • обізнаність та самовираження у сфері культури – виховувати зацікавленість світовими культурними набутками

Формувати предметні компетенції та компетентності шляхом виконання навчально-пізнавальних та практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:

  • літературознавчу – навчати учнів виявляти ознаки романтизму в творчості Джорджа Байрона;
  • загальнокультурну – розвивати вміння аналізувати історичні події в Європі доби романтизму та їх вплив на розвиток культури;
  • емоційно-ціннісну – виховувати ціннісне ставлення до людського життя;
  • компаративну – порівнювати настрої творів Шиллера та Байрона  

Міжпредметні зв’язки: історія

Тип уроку: урок вивчення художніх творів (урок художнього сприйняття творів)

Методи та прийоми навчання: робота з підручником, бесіда з учнями, мнемотехніка

Обладнання: підручник, портрет поета, зображення гірських пейзажів

НЛ – 1: Екологічна безпека й сталий розвиток (усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину, розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів, розуміння образу природи)

 

Хід уроку

І. Організація класу

Вітання з класом. Перевірка присутності учнів на уроці

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Зачитування учнями епізодів із біографії Дж. Байрона

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

ІV. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

Коментар учителя

Одним із найпослідовніших виразників романтичного світовідчуття був визначний англійський поет Джордж Гордон Байрон (1788-1824). Аристократ з походження, Байрон багато читав, писав вірші. Подолати невпевненість у собі через природну кульгавість йому допомогли заняття стрільбою, плаванням, верховою їздою. У своїх творах він засу- див вузькі рамки аристократичного лаптя. У 1816 р. Байрон оселився у Швейцарії. Тяжкі переживання поета-вигнанця стали основою ліричної драми "Манфред". Як і Фауст - літературний герой Гете, Манфред розчарувався у своїх пошуках. Він страждав од докорів сумління й самотності, але постав перед читачем людиною сильною та несхитною. В Італії поет писав роман у віршах "Дон Жуан", що залишився незавершеним. У цьому творі намітився перехід Байрона від романтизму до іншого творчого методу - реалізму.

Поет особисто підтримав боротьбу народу Греції проти турецького гніту. До Греції були звернені останні слова Байрона: "Я віддав їй свій час, кошти, здоров'я - тепер віддаю життя. Що міг би я зробити ще?". Серце поета поховали в Греції, а тіло з військовими почестями привезли до Англії.

Бесіда з учнями

  1. Після почутого про Дж. Байрона, спробуйте дати загальну характеристику його творчості
  2. На вашу думку, у творчості письменника поєдналися просвітництво та романтизм чи романтизм та реалізм?

V. Вивчення нового матеріалу

Бесіда з учнями

  1. Подивіться на портрет Джорджа Байрона. Що ви можете про нього сказати?
  2. Спробуйте окреслити риси характеру, які притаманні цій людині

Коментар учителя

Цікаві факти з біографії Джорджа Байрона:

  1. Батьком Джорджа Байрона був капітан Джон Байрон, який на флоті через свій розгульний характер отримав прізвисько «Mad Jack» (Божевільний Джек). Мабуть, від батька він і отримав свій непростий та запальний характер.
  2. Байрон успадкував титул лорда ще в дитинстві. В десять років йому також перейшло у спадок Ньюстедське абатство (Newstead Abbey), але через фінансові труднощі в родини Байронів не було можливості утримувати цей старовинний маєток. Тому зовсім юному Байрону з мамою довелось поїхати в її рідну Шотландію. Але попри все, в дорослому віці, Лорд Байрон часто навідував рідне гніздо.
  3. Сьогодні Ньюстедське абатство в графстві Ноттінгемшир відкрите для відвідувачів. В замку зберігається велика колекція особистих речей поете, серед яких, його фехтувальна маска та боксерські рукавиці. Джордж Байрон, попри свою кульгавість, був відмінним спортсменом. В маєтку також можна побачити ліжко Байрона, яке він умудрився привести з собою з Кембриджа.
  4. В саду абатства знаходиться могила собаки Байрона, ньюфаундленда Ботсвана. Це монумент з білого мармуру, на якому вигравіювана епітафія, яку написав сам поет. Байрон дуже любив тварин і навіть в своєму заповіті він вказав, що хоче бути похованим біля собаки, однак його воля не була виконана. Поета похоронили в родовому склепі в церкві біля абатства.
  5. Курйозний випадок стався, коли Байрон навчався в Кембриджі. Він спробував провести в гуртожиток свого улюбленого бульдога, але на той час в університеті щодо собак була сурова заборона. Отримавши рішучу та остаточну відмову, Байрон дуже розсердився і купив прирученого ведмедя. Попри величезне незадоволення адміністрації в правилах, про заборону утримання ведмедів нічого не було і тому з цим фактом керівництву довелось змиритись.

Робота з підручником

  1. Виразно прочитати поезії Байрона ст. 66-67
  2. Дати відповіді на запитання:
  • Які особливості романтичної літератури притаманні поезії Байрона?
  • Чого прагне ліричний герой вірша «Хотів би жити знов у горах…»

Бесіда з учнями

  1. Розгляньте зображення гірських пейзажів. Які почуття вони у вас викликають?
  2. Що для вас символізують гори?
  3. Як сприймає гори ліричний герой вірша?
  4. Наведіть приклади епітетів, якими автор характеризує дику природу

Фізкультхвилинка

VI. Закріплення вивченого матеріалу

Робота з підручником

Дати відповіді на запитання:

  • Скільки разів у творі зустрічається образ серця? Поміркуйте, що символізує цей образ
  • Знайдіть у вірші приклади контрасту й антитези. Поясніть їхню роль у творі
  • Який настрій переважає у вірші «Мій дух, як ніч…»?
  • Прокоментуйте порівняння, до яких вдається поет

Творче завдання

Записати вірш «Мій дух, як ніч…» використовуючи прийом мнемотехніки

VII. Підсумок уроку

Порівняйте настрої в оді «До радості» Шиллера та віршах Байрона. Як у них відображено просвітницький та романтичний світогляд двох поетів?

VIII. Оцінювання навчальних досягнень учнів

ІХ. Домашнє завдання

  1. Закінчити творче завдання
  2. Прочитати Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда»

*** Виконати переклад перших двох стовпчиків вірша «Хотів би жити знов у горах…» із англійської мови

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Міляновська Н.Р.)
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
14076
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку