Урок зарубіжної літератури у 9 класі (за підручником Н. Міляновської) на тему "Джордж Ноел Гордон Байрон. Вплив творчості поета на розвиток романтизму в Європі". Методи навчання: мнемотехніка
Урок № 17 Дата: Клас:
Тема: Джордж Гордон Ноел Байрон (1788-1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух, як ніч…». Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона
Мета: формувати ключові компетентності:
Формувати предметні компетенції та компетентності шляхом виконання навчально-пізнавальних та практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:
Міжпредметні зв’язки: історія
Тип уроку: урок вивчення художніх творів (урок художнього сприйняття творів)
Методи та прийоми навчання: робота з підручником, бесіда з учнями, мнемотехніка
Обладнання: підручник, портрет поета, зображення гірських пейзажів
НЛ – 1: Екологічна безпека й сталий розвиток (усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину, розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів, розуміння образу природи)
Хід уроку
І. Організація класу
Вітання з класом. Перевірка присутності учнів на уроці
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Зачитування учнями епізодів із біографії Дж. Байрона
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
ІV. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
Коментар учителя
Одним із найпослідовніших виразників романтичного світовідчуття був визначний англійський поет Джордж Гордон Байрон (1788-1824). Аристократ з походження, Байрон багато читав, писав вірші. Подолати невпевненість у собі через природну кульгавість йому допомогли заняття стрільбою, плаванням, верховою їздою. У своїх творах він засу- див вузькі рамки аристократичного лаптя. У 1816 р. Байрон оселився у Швейцарії. Тяжкі переживання поета-вигнанця стали основою ліричної драми "Манфред". Як і Фауст - літературний герой Гете, Манфред розчарувався у своїх пошуках. Він страждав од докорів сумління й самотності, але постав перед читачем людиною сильною та несхитною. В Італії поет писав роман у віршах "Дон Жуан", що залишився незавершеним. У цьому творі намітився перехід Байрона від романтизму до іншого творчого методу - реалізму.
Поет особисто підтримав боротьбу народу Греції проти турецького гніту. До Греції були звернені останні слова Байрона: "Я віддав їй свій час, кошти, здоров'я - тепер віддаю життя. Що міг би я зробити ще?". Серце поета поховали в Греції, а тіло з військовими почестями привезли до Англії.
Бесіда з учнями
V. Вивчення нового матеріалу
Бесіда з учнями
Коментар учителя
Цікаві факти з біографії Джорджа Байрона:
Робота з підручником
Бесіда з учнями
Фізкультхвилинка
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Робота з підручником
Дати відповіді на запитання:
Творче завдання
Записати вірш «Мій дух, як ніч…» використовуючи прийом мнемотехніки
VII. Підсумок уроку
Порівняйте настрої в оді «До радості» Шиллера та віршах Байрона. Як у них відображено просвітницький та романтичний світогляд двох поетів?
VIII. Оцінювання навчальних досягнень учнів
ІХ. Домашнє завдання
*** Виконати переклад перших двох стовпчиків вірша «Хотів би жити знов у горах…» із англійської мови