Шкуматова О.Ю.
«___»__________ 20___ року Урок №18. Види алгоритмів. Складання алгоритмів для виконавців.
Мета: ознайомити з поняттям «лінійний алгоритм», навчити будувати лінійні алгоритми за допомогою словесного та графічного способу подання, розпізнавати алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Виховувати творче ставлення до справи, інтерес до вивчення інформатики, зацікавленість у розширенні своїх знань; сприяти розумінню того, що інформатика потрібна людям для практичних потреб.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, комп’ютери, підручники, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ØПривітання з класом
Ось прийшли ми знов у клас, Де чека комп’ютер нас. Правила ми пригадаєм Щось новеньке ми пізнаєм. Нумо сіли всі рівненько
І працюємо дружненько.
ІІ. Актуалізація опорних знань
— Повторимо правила поведінки та безпеки в комп’ютерному класі
— Вправа «Мікрофон»:
1. Як в інформатиці називається інструкція?
2. Хто може бути виконавцем алгоритму?
3. На скільки важливо будувати алгоритм послідовно вірно? Чому?
III. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми і мети уроку
А зараз ми розгадавши ребуси та розкодувавши слова дізнаємося про тему нашого сьогоднішнього уроку.
— Так в інформатиці називається послідовність дій-команд, виконання яких приводить до отримання очікуваного результату. (Алгоритм).
— Так називається той, хто дії-команди виконує. (Виконавець).
— Отже, тема сьогоднішнього уроку «Види алгоритмів. Складання алгоритмів для виконавців.». Ви згадаєте вивчене в 2 класі, дізнаєтесь про це більше і зможете виконати ролі виконавців цікавих алгоритмів.
IV. Вивчення нового матеріалу
Основними поняттями інформатики є інформація та алгоритм. Слово «алгоритм» походить від імені великого персидського вченого-математика, географа, історика та астронома Мухаммеда Аль Хорезмі, який жив в 800-847рр. в Багдаді.
Алгоритми оточують нас повсюду. Це інструкція по використанню якогось пристрою, алгоритм приготування страви, алгоритм розв’язання прикладу або задачі…
Виділяють три основні види алгоритмів:
1. Лінійний алгоритм.
2. Розгалужений алгоритм.
3. Циклічний.
Найбільш простим в інформатиці вважається лінійний алгоритм. Він передбачає послідовність виконання дій. Лінійна структура алгоритму може бути записана у словесній і графічній формі.
Розглянемо найбільш простий приклад алгоритму такого виду, записаний у словесній формі.
Назвемо його «Зберися в школу». Рішення:
Ø Початок.
ØВстань.
ØЗроби зарядку.
ØВмийся.
ØОдягнися.
ØПоснідай.
ØЗбери портфель.
ØКінець.
Графічна форма цього ж процесу буде виглядати наступним чином:
Тож кожен із алгоритмів, з якими ми ознайомились є лінійними. Лінійний алгоритм – це інструкція, яка складається зі скінченної послідовності команд, спрямованих на отримання певного результату під час почергового виконання кожної дії. Тобто такий алгоритм виконується послідовно (по порядку), ніби по лінії.
ØФізкультхвилинка.
Стали струнко, мов солдати, Не хотілося щоб спати.
Руки вгору підняли, опустили, потрясли.
Наші ніжки заніміли.
Тож на раз, два, три присіли. Навкруг себе обернулись І за парти повернулись.
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Практична діяльність
ØВиконайте завдання Дудл, котре було створено компанією Google до 50 річниці програмуванню дітей.
https://www.google.com/doodles/celebrating-50-years-of-kidscoding?doodle=32615474&domain_name=google.com&hl=uk
Ваша задача скласти такий алгоритм, щоб кролик зібрав всі морквини. Поглянемо у кого вийде далі дійти.
ØРозглянь малюнки. Склади до процесу алгоритм.
Ø
Релаксація
VI. Підсумок та рефлексія.
— Ми сьогодні багато знань отримали на уроці. Якою була тема уроку?
— Що нам треба було зробити на уроці?
— Що зробили?
— Що вдалося краще за все?
— Що викликало труднощі?
— Про що розкажете друзям та батькам?
Підійдіть по черзі до дошки та намалюйте смайлик власного настрою сьогодні на уроці.
VII. Домашнє завдання:
За допомогою дорослих скласти алгоритм приготування бутербродів та записати його в зошит.