Урок 24. Досліджуємо задачі на знаходження суми трьох доданківРозділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання опорних схем задач, що містять відношення поєднання частин у ціле, а також уміння розв'язувати задачі на обчислення суми двох доданків; ознайомити учнів із задачами на обчислення суми трьох доданків; формувати вміння додавати й віднімати числа з переходом через десяток у межах 20, а також уміння обчислювати значення виразів із дужками; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 24. Досліджуємо задачі на знаходження суми трьох доданків. Розділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати знання опорних схем задач, що містять відношення поєднання частин у ціле, а також уміння розв'язувати задачі на обчислення суми двох доданків; ознайомити учнів із задачами на обчислення суми трьох доданків; формувати вміння додавати й віднімати числа з переходом через десяток у межах 20, а також уміння обчислювати значення виразів із дужками; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична.

Номер слайду 3

Організація класу

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 26, № 4)— Прокоментуйте розв'язання прикладів, користуючись сумою зручних доданків.

Номер слайду 5

Усне опитування— Які арифметичні дії ви знаєте?— Як називаються числа при додаванні?— Яким має бути запитання, щоб отримати задачу на обчислення суми? щоб отримати задачу на обчислення невідомого доданка? Як обчислити невідомий доданок?— Як називаються числа при відніманні? Яким має бути запитання, щоб отримати задачу на обчислення різниці? на обчислення невідомого зменшуваного?— Як обчислити невідоме зменшуване? Яким має бути запитання, щоб отримати задачу на обчислення невідомого від'ємника? Як обчислити невідомий від'ємник?

Номер слайду 6

Усні обчислення. Гра «Зайчик»— Допоможіть зайчику дістатися морквинок, додаючи кожного разу по 5.

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 5 і числа 55— Яку цифру ви додавали? (5.) Яку відповідь ви отримали, допомагаючи зайчику? (55.) Напишіть рядок 5 і 55.

Номер слайду 8

Математичний диктант y Запишіть попереднє і наступне число до числа 79. Перший доданок 9, другий 4. Знайдіть суму. До якого числа необхідно додати 5, щоб отримати 45?Запишіть усі числа між числами 27 і 30. Запишіть число, яке має 9 десятків та 1 одиницю, 6 десятків і 6 одиниць. Використовуючи цифри 8 і 6, запишіть два двоцифрові числа.

Номер слайду 9

Взаємоперевірка {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}9+4=13{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}40{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}28 29{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}91{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}66{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}86{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}68

Номер слайду 10

Ознайомлення із задачею на обчислення суми трьох доданків на основі порівняння задач. Юрко вирізав для аплікацій 5 трикутників і 6 чотирикутників. Скільки всього фігур вирізав Юрко?— Скільки фігур вирізав Юрко? (2.) Отже, у цій задачі буде 2 ключові слова — трикутники і чотирикутники. Що позначає число 5? Що позначає число 6? Що запитується в задачі? Якою дією розв'яжемо задачу?

Номер слайду 11

— Короткий запис і опорна схема цієї задачі такі: Розв'язання5 + 6 = 11 (ф.)— Скільки доданків склали, аби обчислити суму? (2.)

Номер слайду 12

Юрко вирізав для аплікацій 5 трикутників, 3 кола і 6 чотирикутників. Скільки всього фігур вирізав Юрко?— Скільки фігурок вирізав Юрко? (3.) Назвіть їх. Отже, у цій задачі буде 3 ключові слова — трикутник, коло і чотирикутник. Що позначає число 5, 3 і 6? Що запитується в задачі?— Обидві задачі містять однакові запитання «Скільки всього фігур вирізав Юрко?»

Номер слайду 13

— Короткий запис і опорна схема цієї задачі такі: Розв'язання5 + 3 + 6 = 14 (ф.)— Як змінився короткий запис і схема порівняно з першою задачею? (Додали у короткий запис ще одне ключове слово, а у схему — відрізок.) Фігурна дужка тепер об'єднує три частини.— Скільки доданків додавали, аби обчислити суму? (3)— Остання задача називається задача на обчислення суми трьох доданків.

Номер слайду 14

Усвідомлення поняття «сума трьох доданків». Робота з відрізками Накресліть відрізок 2 см червоним кольором. Від цього відрізка накресліть відрізок 2 см синього кольору. Продовжте креслити відрізок 2 см зеленого кольору. З'єднайте три частини однією дужкою. Поставте знак питання. Яке число тут є шуканим? (Шуканою є сума трьох доданків.)

Номер слайду 15

Первинне закріплення (с. 27, № 1)— Що купив тато? (Яблука, груші та картоплю.) Що запитується в задачі? Який з трьох продуктів не належить до фруктів? (Картопля.)— Розгляньте короткий запис та опорну схему. Чи правильно їх записала дівчинка? (Так.)

Номер слайду 16

Розв'язання2 + 3 = 5 (кг)— Змініть запитання задачі так, щоб картопля також була потрібна для відповіді запитання задачі. Підказка: як можна узагальнити одним словом яблука, груші та картопля? (Продукти.) Запишіть стисло умову та накресліть опорну схему задачі. Розв'яжіть її.

Номер слайду 17

Розв'язання2 + 3 + 4 = 9 (кг)— Скільки доданків додавали, аби обчислити суму? (3.)

Номер слайду 18

Фізкультхвилинка. Слухати ми пересталиІ тепер всі дружно встали. Будемо відпочивати,Нумо вправу починати. Руки вгору, руки вниз,І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись,На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали,Раз — присіли, другий — встали

Номер слайду 19

Формування вмінь розв'язувати задачі (с. 27, № 2)— Коні якої масті були у стайні? (Білі, вороні та сірі.) Отже, у нас три ключові слова. Скільки було білих коней? (4.) Скільки вороних? (2.) Скільки сірих? (5.) Що запитується в задачі? Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? (Дією додавання.) Чи потрібно в цій задачі обчислювати суму трьох доданків? Запишіть стисло умову та накресліть опорну схему. Розв'яжіть задачу.

Номер слайду 20

Формування обчислювальних навичок з переходом через розряд у межах 20 (на основі підручника, с. 27, № 3). Робота в парах. Гра «Дощик»— З хмаринки накрапає дощик. Він чарівний. Які у нього математичні крапельки! Обчисліть приклади, коментуючи свої дії. Міркуйте так: 9 + 4 — розкладаємо число 4 на два зручні доданки, щоб спочатку отримати десяток. Перший доданок 1, а другий — 3. До 9 додати 1, буде 10, до 10 додати 3, буде 13.13 - 5 — спочатку слід відняти стільки одиниць, щоб отримати десяток, а потім — відняти решту одиниць. Для цього від'ємник 5 розкладаємо на частини 3 і 2. Від 13 віднімаємо 3, отримуємо 10. Від 10 віднімаємо 2, дорівнює 8.

Номер слайду 21

Формування вміння обчислювати значення виразів із дужками. Робота в парах— У якому порядку слід виконувати дії у виразах? (Спочатку в дужках, потім поза дужками зліва направо; спочатку в одних дужках, потім — у других, результати скласти.)

Номер слайду 22

Логічна вправа «Фруктові приклади». Робота в парах

Номер слайду 23

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 27, № 2)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»— Розкажіть про свої враження від уроку. Чи все ви зрозуміли? Що нового дізналися? Чи потрібні будуть вам ці знання? Над чим би хотіли ще попрацювати?

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку