–Послухайте вірш про «Неуважну сороконіжку» А. Костецького.
Сороконіжка жила за містом,
У дальнім лісі, в хатинці з листя.
Вставала рано, до сходу сонця,
І на роботу йшла босоніж.
Але ходити по травах росних
Не дуже зручно, коли ти босий:
Так можна нежить За мить схопить!
То що ж робити?
Взуття купить!
І от у Київ прийшла вона.
До магазину зайшла, сумна,
Та й каже гірко:
Нема життя!
Скоріше дайте мені взуття!
За мить продавець,
До візитів звиклий,
Сороконіжці дав черевикиТрудове навчання
Урок 3
Тема: Самообслуговування. Поділ одягу та взуття відповідно до сезону. Догляд за взуттям. Відпрацювання прийомів зав’язування шнурків.
Мета: ознайомити учнів із правилами догляду за взуттям; навчати зав'язувати шнурки на черевиках; розвивати увагу, кмітливість, охайність, самостійність у роботі; виховувати бажання бути завжди чистими та охайними, працьовитість.
Обладнання: шаблони для зав'язування шнурків
Хід уроку
I. Організаційний момент.
1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
Жовті, чорні і біляві,
Вони ходять завжди в парі.
У Домівці їх взувають,
Біля ліжечка знімають.
Захищає наші ноги,
Не поранять їх дороги!
ІІІ. Засвоєння нових знань:
Сороконіжка жила за містом,
У дальнім лісі, в хатинці з листя.
Вставала рано, до сходу сонця,
І на роботу йшла босоніж.
Але ходити по травах росних
Не дуже зручно, коли ти босий:
Так можна нежить За мить схопить!
То що ж робити?
Взуття купить!
І от у Київ прийшла вона.
До магазину зайшла, сумна,
Та й каже гірко:
Нема життя!
Скоріше дайте мені взуття!
За мить продавець,
До візитів звиклий,
Сороконіжці дав черевики,
Чоботи гарні—ходити в негоду,
Туфлі чудові —на всяку погоду,
Капці — для дому,
Кеди — для спорту,
ІЦе й ковзани;
Як кататись охота,
Валянки теплі - Глибокі калоші
Усе придбала сороконіжка,
Відразу взула на кожну ніжку,
Розвеселилась — чи не до сліз! –
І почвалала додому в; ліс...
Але бідасі не стало краще,
Бо неуважна була,
Нещасна: усе на світі
Могла поплутати
І геть не знала, коли що взути...
Ходити в гості у туфлях треба,
Сороконіжка крокує в кедах!
У лузі літнім гаса вона ,
Чомусь не в кедах, а в ковзанах!
А замість капців сороконіжка
Важкі калоші кладе під ліжко!..
Отак ходила вона, страждала,
Та якось вранці собі сказала:.
Хай буде людям оте взуття!
Сороконіжкам – це не життя!
І з тої днини, напевне, й досі
Сороконіжки гуляють босі...
-Згадайте, про яке взуття йшлося у вірші? (Відповіді дітей.)
-Як треба доглядати за взуттям?
2. Ознайомлення з правилами догляду за взуттям
Фізкультхвилинка:
Навколо дерев весело підемо.
Різні листочки дружно підберемо.
Відразу вгору піднімемо,
А потім їх підкинемо,
Нехай собі летять!
Руки в сторону, в кулачок.
Розгинай — і на бочок.
По колінах вдарим нижче, нижче, нижче.
Руки вгору піднімемо вище, вище, вище.
ІV. Практична робота:
Інструктаж:
А зараз ми будемо навчатися зав’язувати шнурки за допомогою шаблонів з картону.
На партах у дітей — картонні шаблони з дірочками. Діти навчаються зав’язувати шнурки, допомагають одне одному. Використовують яскраві шнурки.
Гра «Хто швидше?»
Шаблони з картону стоять біля дошки навпроти кожного ряду. Діти з кожного ряду по черзі вибігають до дошки і зав’язують шнурки.
Виставка та оцінювання робіт:
Давайте подивимося, у кого вийшло найкраще.
Чия робота сподобалася вам, чому?
V. Підсумок уроку:
Чи сподобався вам урок?
Чого навчалися на уроці?
Хто з вас тепер зможе сам зав’язати шнурки на черевиках чи кросівках?
1