Урок 34 з Біології НУШ "Органи квіткових"

Про матеріал
Презентація "Органи квіткових" створена для супроводу дистанційного уроку з Біології НУШ 7 клас (підручник В. Соболь).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОРГАНИ КВІТКОВИХ

Номер слайду 2

Розсипалось сонце пилом квіток, зеленим сміхом засміялися трави. Михайло Коцюбинський (1864–1913)український письменник

Номер слайду 3

Аналізуємо! Михайло Коцюбинський знався на ботаніці. Його улюбленою квіткою була красоля велика, яку ще називають настурцією. Назва рослини вказує на красу квіток та листків. А які ще органи є у квіткових рослин та яке їхнє значення?

Номер слайду 4

ОРГАН – частина організму, що має певну будову, займає певне положення і виконує відповідні функції. Вегетативні органи – органи, що виконують основні життєві функції: Корінь – це орган, який виник як пристосування до життя в ґрунті. Пагін – це надземний орган, пристосований до життя в повітряному середовищі. ФУНКЦІЇ: живлення, дихання, фотосинтез, транспорт речовин тощо. Генеративні органи – органи, які виконують функцію формування зачатків нового покоління, їхнього захисту та розселення:шишка з насінням у сосни чи ялини; квітка, насінина й плід у квіткових рослин.

Номер слайду 5

Рослини + Географія Батьківщиною красолі є Анди. Де розташовані ці гори?

Номер слайду 6

Корінь – це вегетативний орган, який утворює підземну систему й забезпечує мінеральне живлення рослин та їхнє закріплення в ґрунті. Головні корені утворюються із зародкового корінця. Додаткові корені – із тканин пагона. Бічні корені – формуються на головному та додаткових.

Номер слайду 7

Сукупність усіх коренів рослини – це коренева система. Стрижнева коренева система - утворена головним та бічними коренями. Мичкувата коренева система– утворена додатковими й бічними коренями.

Номер слайду 8

Видозміни коренів:коренеплоди – запас поживних речовин у головному корені (морква, буряк);бульбокорені – відкладання поживних речовин в бічних коренях (жоржина);повітряні корені – поглинання води з повітря (орхідеї);дихальні корені – спеціалізуються на диханні (болотний кипарис);ходульні корені – опора та утримання рослини (кукурудза, монстера);корені-присоски – живлення й прикріплення рослин-паразитів (повитиця, омела); корені-причіпки – закріплення рослини на опорі (плющ).

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ПРАКТИЧНА РОБОТА 8. Видозміни коренів. Переглянути відеоhttps://youtu.be/1z. Ue. T2 RLAzo?si=-zc. Ew. Owo. GXg. Jjnz. F Виконати онлайн-вправуhttps://wordwall.net/uk/resource/82618374 Зробити висновокhttps://wordwall.net/uk/resource/82620838

Номер слайду 11

ПАГІН– це вегетативний орган, що утворює надземну частину рослини й забезпечує переміщення речовин, опору та зв’язок органів рослини в єдине ціле.

Номер слайду 12

Стебло – це вісь пагона, до якої прикріплюються листки, бруньки, квітки. ФУНКЦІЇ: забезпечує зв’язок між усіма частинами рослини; транспорт неорганічних та органічних речовин; утримує листки

Номер слайду 13

Листки. ФУНКЦІЇ: фотосинтез, дихання та випаровування води.

Номер слайду 14

Брунька– зачатковий пагін, який має зачатки майбутнього стебла, листків та квіток. ФУНКЦІЯ: Завдяки брунькам пагін може галузитися й утворювати системи пагонів, що збільшує площу живлення рослин.

Номер слайду 15

Брунька. Генеративні та вегетативні бруньки. Верхівкові та бічні бруньки1 – зачаткові листки; 2 – зачаткові квітки; 3 – покривні луски; 4 – конус наростання

Номер слайду 16

Пагін :за походженнямголовний (утворюється із зародкового пагона);бічні (утворюються на головному).за функціями вегетативні (виконують основні життєві функції); генеративні (утворюють квітки).

Номер слайду 17

Видозміни пагонанадземні (1 – колючки; 2 – вуса; 3 – вусики) підземні (1 – бульби; 2 – кореневища; 3 – цибулини) . ФУНКЦІЇ: здійснюють запасання поживних речовин, вегетативне розмноження, захист від поїдання та втрати води, прикріплення під час росту.

Номер слайду 18

Коротко про головне. ОРГАН – це частина організму, яка має притаманну їй будову, займає певне положення й виконує певні функції. Органи поділяють на вегетативні та генеративні. Головні, додаткові та бічні корені квіткових утворюють стрижневу або мичкувату кореневі системи. У різних умовах існування формуються видозміни коренів. Пагін – це вегетативний орган, у якому розрізняють стебло, листки та бруньки. У різних умовах існування формуються пристосувальні різноманітні видозміни пагонів.

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Презентації
Додано
25 листопада
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку