Урок 4. ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ І ЗДОРОВ’Я. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВПРАВИ НА ПІДВИЩЕННЯ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ. ОСВІТЛЕННЯ НА РОБО ЧОМУ МІСЦІ, ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОСТАВИ І ЗОРУ

Про матеріал

Урок 4. ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ І ЗДОРОВ'Я. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВПРАВИ НА ПІДВИЩЕННЯ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ.

ОСВІТЛЕННЯ НА РОБО ЧОМУ МІСЦІ, ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОСТАВИ І ЗОРУ

Мета: ознайомити учнів із чинниками, що впливають на працездатність людини; пояснити необхідність належного освітлення на робочому місці; вчити підтримувати належний стан робочого місця, виконувати вправи для підвищення працездатності;

виховувати відповідальність.

Перегляд файлу

ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я

Розділ 1. ЗДОРОВЕ ТІЛО

Урок 4. ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ І ЗДОРОВ’Я. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВПРАВИ НА ПІДВИЩЕННЯ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ.

ОСВІТЛЕННЯ НА РОБО ЧОМУ МІСЦІ, ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОСТАВИ І ЗОРУ

Мета: ознайомити учнів із чинниками, що впливають на працездатність людини; пояснити необхідність належного освітлення на робочому місці; вчити підтримувати належний стан робочого місця, виконувати вправи для підвищення працездатності;

виховувати відповідальність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Тест «Твій рецепт здоров’я» (див. додаток на с. 14)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Ми починаємо вивчати новий розділ. У ньому ви дізнаєтеся про працездатність і здоров’я, про активний відпочинок, про гігієну одягу та взуття, про те, як захиститися від застуди, про здорове харчування.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які чинники впливають на працездатність людини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

Ви кожного дня ходите до школи й отримуєте знання. Це ваша праця.

Ваші батьки теж працюють.

Чи завжди працездатність людини однакова? (Відповіді учнів.)

— Протягом дня, тижня, місяця тощо працездатність людини різна. Так, висока розумова працездатність у людини спостерігається від 10 до 12 години.

У цей час ви навчаєтеся. А з 16 до 18 години, коли працездатність теж висока, слід виконувати домашні завдання. Працездатність людини у вівторок і середу вища, ніж в інші дні тижня.

На працездатність впливає і самопочуття людини. Хвора людина не може добре працювати і навчатися. Тому, захворівши, слід прислухатися до порад лікарів і батьків, щоб швидше одужати і продовжити навчання.

Коли людина працює, вона втомлюється. Їй потрібен відпочинок для відновлення працездатності. Для відпочинку учнів є вихідні дні, канікули, а між уроками — перерви. Дуже важливий нормальний і міцний сон. До розпорядку дня слід уключити не тільки навчання і працю, а й обов’язково активний відпочинок — прогулянки, ігри тощо. Виконуючи домашнє завдання, не забувайте робити фізкультурні паузи.

На працездатність впливає стан робочого місця. Неправильне освітлення, неправильна висота столу і стільця можуть призвести до порушення зору і постави. Найкраще працювати при денному світлі. Якщо його не достатньо, робоче місце слід додатково освітлювати, наприклад, настільною лампою. Треба, щоб для праворуких дітей світло падало зліва і спереду. Для ліворуких світло має падати справа і спереду, щоб не заважала тінь від руки і спини.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 23–27)

1) Робота за малюнками.

— Чому в народі кажуть: «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим»;

«Праця людину годує, а лінь — марнує»; «Праця — здоров’я, а лінь — хвороба»?

— Які професії зображено на малюнках (с. 23)?

— Яка праця є фізичною, а яка — розумовою?

— Яка робота для школяра є основною?

— Прочитайте пояснення слова працездатність у словничку на с. 156.

Запам’ятайте! Працездатність людини залежить від стану її здоров’я.

2) Природні ритми і здоров’я.

— Наведіть приклади природних ритмів.

— Якими є наслідки зниженої працездатності?

3) Робота в парах.

— Пригадайте випадок, коли вам довелося не спати вночі. Розкажіть одне одному, чому це сталося, як ви почувалися наступного дня.

— Які висновки ви можете з цього зробити?

Запам’ятайте! Усе живе підпорядковується природним ритмам.

4) Режим дня і працездатність.

— Що ви дізналися про вплив природних ритмів на працездатність?

— Що слід ураховувати при складанні режиму дня, щоб підвищити свою працездатність?

— Складіть свій режим дня з урахуванням природних ритмів.

Запам’ятайте! Працездатність людини залежить від стану її здоров’я.

5) Освітлення на робочому місці.

— Коли треба виконувати домашні завдання?

— Доведіть, що недостатнє освітлення негативно впливає на людину.

— Чим шкідливе занадто яскраве світло?

— Розгляньте малюнок на с. 26 Розкажіть про робоче місце дитини. Чи можна з цього вам брати приклад? Доведіть свою думку?

— Подбайте про належне освітлення свого робочого місця. Разом із батьками перевірте, чи правильно освітлене ваше робоче місце: робочий стіл краще ставити боком до вікна, щоб світло падало зліва, якщо ти пишеш правою рукою, або справа, якщо пишеш лівою. Лампа без абажура засліплює, тому обирайте лампу з матовим абажуром зеленого або жовтого кольору.

2. Практична робота.  Вправи на підвищення працездатності (с. 27)

— Щоб зберегти високу працездатність, через кожні 30–50 хвилин занять слід робити перерву. Вивчіть вправи, які знімають напруження, додають енергії, допомагають сконцентрувати увагу, покращують математичні і творчі здібності.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Яка праця є фізичною, а яка — розумовою?

— Яка робота для школяра є основною?

— Чому для здоров’я корисно все робити в усталеному порядку?

— Які правила ви запам’ятали на уроці?

— Розкажіть про своє робоче місце вдома.

— Як перевірити, чи правильна у вас постава?

— Які вправи потрібно виконувати щодня, щоб бути струнким?

ДОДАТОК ДО УРОКУ 4

Тест «Твій рецепт здоров’я»

○ — ранкова гімнастика;

○ — чищення зубів;

○ — прогулянки на свіжому повітрі;

○ — сумний настрій;

○ — доброзичливість, чуйність;

○ — чистота й охайність;

○ — шкідливі звички;

○ — вживання овочів та фруктів;

○ — спорт.

— Як ви можете зберегти своє здоров’я?

— Що позитивно впливає на здоров’я?

— Що негативно впливає на здоров’я?

— Чому здоров’я вважають неоціненним скарбом? У міркуваннях спирайтеся на власні приклади.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
2686
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку