Урок 4 Винаходи та відкриття

Про матеріал
за підручником Шаламов для 5 класу до курсу Пізнаємо природу до теми відкриття та винаходи
Перегляд файлу

image

imageПатенти природи.

Винаходи та відкриття

image

image               Що таке винахід?

Винахід – це передусім щось нове.

imageЯкщо винахідник створює певний пристрій, він повинен бути впевнений, що

ніхто такого не пропонував раніше.

Винахід має бути корисним і таким, щоб його можна було виготовити

image(реалізувати ідею винаходу). Лише в такому разі новий пристрій є винаходом, а сама людина – винахідником.

imageПраво на винахід набуває сили лише тоді, коли відповідна державна

установа видасть творцю документ – патент, або авторське свідоцтво на винахід. Щоб отримати патент,

винахід треба описати, оприлюднити і подати заявку на патент.

imageimageimageimageЯкі бувають винаходи?

image01 винаходи для нашої безпеки і здоров’я


image Що ми запозичили у природи.

Саме природі людина завдячує більшістю відкриттів Плід маку підказав

imageконструкцію сільнички, а плід реп’яха – застібку-липучку,

кровосисний апарат комара –

поршневий шприц, очі кота   –

рефлектор-відбивач, паперові оси – технологію виготовлення паперу, гекон – рукавички для скелелазіння.

imageimageЧи можуть зробити відкриття діти?

У три роки Луї Брайль втратив зір, а в 15 ро ків створив рельєфно-точковий шрифт для людей з порушенням зору

А львівський школяр Дмитро Лопушанський створив для них пристрій, що розпізнає перешкоди і кольори. Шестирічний американець Спенсер Уейл винайшов іграшкову машину для лікарень KidCare, на якій діти їздили навіть з крапельницями. Валентин Фречка придумав і реалізував технологію виготовлення паперу з опалого листя, коли навчався у Сокирницькій школі на Закарпатті. Ці приклади доводять: діти можуть робити відкриття.

1. Які винаходи допомогли давнім людям вижити? 2. Чому винахідник повинен уважно спостерігати за природою? Як ти гадаєш, чи може він створити щось досконаліше, ніж природа?

3.      imageНаведи приклади винаходів, які останнім часомвплинули на освіту, музику, читання, медицину, знайомства, спілкування, побут.

4.      Обери об’єкт природи, який тобі до вподоби: листок, мушлю, апельсин, метелика, квітку, краплю

води. Створи макет (малюнок, схему, опис) будинку,

елемента інтер’єру, машини, предмета побуту ін.

Презентуй свій винахід однокласникам/ однокласницям.

pdf
Додав(-ла)
Михеева Римма
Додано
13 вересня 2022
Переглядів
3300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку