Календарне планування

Про матеріал
Календарне планування інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" для 5 класу за модельною програмою Коршевнюк Т.В.
Перегляд файлу

 

 

І семестр

 

 

№ п/п

Кіл-ть годин

Дата проведення

Зміст

Практичне завдання

Примітка

Тема 1. Вчимося досліджувати природу  ( 6 год)

1.

1

 

Цінність природи і знань про неї.

Джерела інформації про природу

Пар.1

2.

1

 

Шляхи наукового пізнання природи.

 

 

3.

1

 

Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи.

Прилади та обладнання  для дослідження природи

2

4.

1

 

Методи дослідження природи . Спостереження об’єкта природи

Екскурсія в природу (в парк ).

3

5.

1

 

Методи дослідження природи . Спостереження об’єкта природи

Екскурсія до  біологічної лабораторії

4

6.

1

 

Узагальнення . Пізнання природи- захоплююча, важлива і відповідальна справа.

 

4

Тема 2. Досліджуємо тіла, речовини, явища ( 13 год)

7

1

 

Тіла та їхні характеристики.

Вимірювання лінійних розмірів, маси, об’єму тіл правильної та неправильної форми

5

8

1

 

Фізичні властивості тіл і речовин.

Дослідження фізичних властивостей речовин

6

9

1

 

Будова й агрегатні стани речовин. Дифузія в природі, побуті, техніці.

Спостереження дифузії у рідинах і газах

7

10

1

 

Поняття про чисті речовини і суміші.

 

8

11

1

 

Розділення й використання сумішей.

 

Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування, випаровування.

8

 

12

1

 

Поширення речовин у природі та використання їх людиною.

 

8

13

1

 

Механічні явища. Рух і його характеристика

Спостереження різних видів рухів у природі. Вимірювання характеристик власного механічного руху. Дослідження впливу форми тіла на рух

9

14

1

 

Уявлення про сили. Сила тертя і рух тіл. Види руху в природі і техніці. Ознайомлення з простими механізмами.

 

10-11

15

1

 

Теплові явища.

Дослідження теплових явищ.

12

16

1

 

Звукові явища.

Дослідження виникнення та поширення звуків на відстані.

13

17

1

 

Світлові явища.

Дослідження утворення тіні.

14

18

1

 

Презентація навчальних проєктів.

 

Як зберегти тепло/холод?Один день без світла.Саморобні музичні інструменти.Наші можливості у забезпечення шумоізоляції.

 

19

1

 

Узагальнення з теми. Для дослідження тіл. речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування

 

Повт. пар 1-14.

Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт (15 год)

20

1

 

Будова земної кулі і методи її вивчення. Уявлення про силу тяжіння.

 

15

21

1

 

Рухи Землі. Зображення Землі на глобусі і карті.

Дослідження фізичної карти світу

16

22

1

 

Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння

Дослідження наявності повітря, наявності води в повітрі.

17

23

1

 

Погода і спостереження за нею. Дослідження погоди своєї місцевості

Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, повідомленнях ЗМІ.

 18

24

1

 

Зовнішні оболонки Землі: гідросфера, атмосфера, літосфера.

 

19

25

1

 

Гідросфера,її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі.

Дослідження водойми своєї місцевості. Моделювання колообігу води

19

26

1

 

Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни.

Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями

20

27

1

 

Способи зображення земної поверхні. Материки на глобусі і карті.

Орієнтування на місцевості (за допомогою карт, Сонця, місцевих ознак

ОК

28

1

 

Екскурсія . Ознайомлення з природою своєї місцевості.

Орієнтування на місцевості.

 

Звіт про екскурсію

29

1

 

Безпечні і небезпечні природні явища. Стихійні лиха. Небезпечні природні явища на території України. Поведінка людини в умовах природних загроз.

Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози)

Складання індивідуальної моделі.

30

1

 

Презентація навчальних проєктів.

 

Прогноз погоди за народними прикметами

 

31

1

 

Узагальнення. Будова Землі.

 

Повт. пар.15-20

 

 

 

ІІ семестр

 

 

№ п/п

Кіл-ть голин

Дата проведення

Зміст

Практичне завдання

Примітка

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ (продовження 3 год.)

32

1

 

Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць.

 

Пар.21

33

1

 

Земля у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки.

Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця

 

34

1

 

Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Узагальнення про Землю, Сонце, Місяць

Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця

С.138

                                                                       Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ  15 год.

35

1

 

Властивості організмів. Методи дослідження живої природи.

Висівання та пророщування насіння (квасоля, пшениця)

 Пар.22

36

1

 

Поняття клітини. Багатоклітинні організми. Як людина здобуває знання про організми. Процеси життєдіяльності тварин: живлення, виділення і дихання.

Дослідження будови тварин

22

37

1

 

Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті організмів.

 

Ок

38

1

 

Процеси життєдіяльності тварин: живлення, виділення і дихання.

Дослідження будови і способу переміщення тварини (дощовий черв’як, акваріумна риба, кішка

23

39

1

 

Процеси життєдіяльності рослин: живлення, виділення і дихання.

Дослідження будови рослини (квасоля, пшениця, кімнатна рослина) Дослідження процесу дихання рослин

24

40

1

 

Опора і рух у тварини і рослин 

Дослідження рухів  тварин (дощовий черв’як, акваріумна риба, кішка). Дослідження рухів  рослин (кімнатні рослини).

25

41

1

 

Життя  грибів. Їстівні і отруйні гриби

Дослідження різноманітності грибів.

26

42

1

 

Середовище існування організмів: наземно-повітряне, водне, ґрунтове. Чинники середовища існування.

Виявлення рис пристосованості

рослин і тварин життя в наземно-повітряному середовищі

27

43

1

 

Наземно-повітряне середовище життя та його мешканці

Дослідження пристосувань до існування у  мешканців наземно-повітряного середовища.

28

 

44

1

 

Водне середовище життя та його мешканці

Дослідження пристосувань до існування у  мешканців водного та ґрунтового  середовищ

29

45

1

 

Ґрунтове середовище життя та його мешканці. Зв’язки між організмами.

Дослідження зв’язку між організмами.

29

46

1

 

Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети.

Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо).

 

ОК

47

1

 

Рослини, тварини і гриби рідного краю. Небезпечні тварини і отруйні рослини і гриби своєї місцевості. Екскурсія до краєзнавчого музею.

.

Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо). Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості. Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними рослинами, укусах отруйних тварин.

ОК

48

1

 

Презентації навчальних проєктів

Форми, барви і звуки в живій природі. Живий світ в околицях моєї школи. Природа і мистецтво.

 

49

1

 

Узагальнення з теми 4. Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування

 

Повт. пар.22-29

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ ІСНУВАННЯ   14 год.

50

1

 

Організм людини як тіло живої природи. Клітина- найменша частина організму людини..

Ознайомлення з внутрішньою

будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями).

30

51

1

 

Травна система людини. Їжа і харчування

Аналіз свого звичного раціону / Складання власного меню на день. Дослідження етикеток продуктів харчування.

31

52

1

 

Повітря і дихання людини. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля.

Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання. Дослідження наявності вологи у видихуваному повітрі.

 32

53

1

 

Турбота про чисте повітря.

Розробка правил носіння захисної маски.

32

54

1

 

Опора тіла і рух.

Розробка правил формування правильної осанки

33

55

1

 

Скелет і м’язи

Дослідження будови скелета людини.. Самоспостереження: знаходження великих кісток скелету і м’язів.

33

56

1

 

Функція шкіри. Гігієна шкіри та одягу.

 

Самоспостереження: знаходження

великих кісток скелету і м’язів.

 ОК

57

1

 

Серце і кровообіг. Тренування серця.

Дослідження впливу фізичних тренувань на частоту серцевих скорочень

34

58

1

 

Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини).

 

Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів повсякденного вжитку (наприклад, одягу, посуду) Дослідження виробів повсякденного вжитку, виготовлених з різних матеріалів (паперу, скла, пластмас тощо).

35

59

1

 

Здоров’я і здоровий спосіб життя

Дослідження корисних для здоров’я звичок.

36

60

1

 

Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на водоймах. Особиста і побутова гігієна.

Складання правил здорового способу життя

36

61

1

 

Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я. Віртуальна екскурсія до анатомічного музею.

 

 

Ок

62

1

 

Презентації навчальних проєктів

Здоровим бути просто. Яку воду ми п’ємо. Наскільки потрібним є все, що ми купуємо.

 

63

1

 

Узагальнення з теми 5. Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище.

 

Повт. пар.30-36

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ     7 год.

64

1

 

Взаємодія людини і природи.

 

37

65

1

 

Природні й рукотворні об’єкти – компоненти життєвого середовища людини

Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення

їх безпеки/небезпеки для довкілля. Дослідження пакувальних матеріалів для харчових продуктів.

38

66

1

 

Винаходи і вироби, що підказала природа

Ознайомлення з об’єктами, які

людина створила за природними

зразками.

38

67

1

 

Поняття екології, екологічних проблем. Еко-звички. Екологічно безпечні способи виробництва.

Складання каталогу місцевих видів,

які знаходяться під загрозою

зникнення. Розроблення пам’ятки

«Відповідальний споживач».

 

39

68

1

 

Способи подолання екологічних проблем. Червона книга України

 

ОК

69

1

 

Презентації навчальних проєктів.

Життя у стилі еко. На що хворіють «легені планети». Природа і людина- друзі чи вороги? Наші сусіди в біосфері: правила спілкування. .друге життя відпрацьованих речей.

Повт. пар. 37-39

70

1

 

Узагальнення з теми 6. Взаємодія з природою задля її збереження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку