Урок. 6 клас. Тема:"Ізраїльсько-Іудейське царство"

Про матеріал
Тема: Ізраїльсько-Іудейське царство Мета: розкрити роль і значення Давньоєврейського та Халдейського царства в історії стародавнього світу; визначити роль Старого Заповіту як основного джерела історії єврейського народу; встановлювати хронологічну послідовність найважливіших подій; розвивати навички критичного мислення. Нові поняття: " Біблія", " пророки", " синагога".
Перегляд файлу

Історія 6 клас

Тема: Ізрало-іудейське царство.

Мета: розкрити роль і значення Давньоєврейського та Халдейського царства  в історії стародавнього світу; визначити роль Старого Заповіту як основного джерела історії єврейського народу; встановлювати хронологічну послідовність найважливіших подій; розвивати навички критичного мислення.

Тип уроку: комбінований

Нові поняття: " Біблія", " пророки", " синагога".

 

                                           ХІД УРОКУ

     І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

     ІІ.  Перевірка домашнього завдання.

Робота з картою

Показати: Єгипет, Дворіччя, Фінікію.

Бесіда за запитаннями:

  • Назвіть основне заняття фінікійців
  • Що продавали? Що купували фінікійці?
  • З якими країнами вели торгівлю?
  • Дайте визначення поняттям: «колонія", "колонізація", "метрополія".
  • Назвіть фінікійські колонії.

 

  1.                     Вивчення нового матеріалу

План

1. Заселення євреями Палестини. Виникнення Ізраїлю та Іудеї

2. Ізраїльсько — Іудейське царство за часів Давида та Соломона

1. Розповідь з елементами пояснення

Палестина знаходиться на узбережжі Середземного моря. Її назва походить від єврейського слова " пелештим", що означає філістимляни, - так називали кочові євреї свої місцеві землеробські племена. Крім філістимлян, так жили племена ханаанців

  1. У степах між Вавилоном, Єгиптом і Фінікією випасали свою худобу племена ха-ібрі «ті, що прийшли із-зі річки». Саме  слово євреї означає "зарічні люди" — вони прийшли до Палестини з-за річки Євфрат, що у Межиріччі. Спочатку давні єврейські племена були кочівниками. З місця на місце вони переганяли великі отари худоби, від якої мали м'ясо, молоко, вовну і шкіру. Згодом ці племена навчилися землеробства — вони сіяли ячмінь і пшеницю, вирощували фіги, маслини, фініки й гранати.

 

Робота з підручником с.82

  • 2-й абзац підручника та дайте відповідь на запитання – Що таке монотеїзм? Як звали бога у євреїв?

Монотеїзм – віра в єдиного Бога.

Євреї шанували бога Ягве.

 

Розповідь

Євреї жили великими родами і сім'ями. На чолі кожного роду стояв багатий вождь — патріарх. У Біблії так описується майно патріарха Авраама:" У нього була дрібна і велика худоба — осли, ослиці, верблюди, - раби і рабині ".

Найважчу роботу у господарстві виконували раби. Вони пасли худобу, збирали врожай, мололи зерно, будували палаци і храми. Рабами ставали військовополонені, а також боржники, які не змогли повернути борг. Зробити людину рабом було дуже просто: господар прибивав полоненого чи боржника за вухо до одвірка; після цього обряду людина ставала рабом.

  Головним у євреїв був культ бога Ягве ( Єгова), який за переказами , з'явився пророкові Мойсею на горі Синай і вручив йому кам'яні таблиці — скрижалі. На цих скрижалях було записано закони для єврейського народу. Ягве був жорстоким богом, він часто карав свій народ, вигадував для людей жорстокі випробування. Євреї вірили, що Ягве обрав їх з усіх інших народів як найкращих, " богообраних".

 

Робота з підручником с.82

3-й абзац підручника та дайте відповідь на запитання –Як називалась єврейська держава та в якому столітті була утворена?

 

В ХІІІст. Єврейські племена утворили союз Ізраїль.

 

Яким було заняття у євреїв?(землеробство, скотарство, садівництво)

Робота з підручником с.82

Чому об’єднувались єврейські племена?

Як назвали своє царство?

В якому році виникло?

Кого було обрано першим царем Ізрало-іудейське царства?

 

Робота з підручником с.82

Хто був другим царем Ізрало-іудейське царства?

Який його внесок?

Як називалась столиця?

Робота з підручником с.82, 83 Правління Соломона

Біблія – як історичне джерелос.84

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Репродуктивно-аналітична бесіда:

  • Поясніть, чому Біблія є важливим історичним джерелом?
  • Від назви якого народу утворилось слово "Палестина"?
  • Звідки походить назва ізраїльського народу?
  • Що ви знаєте про ізраїльських царів?

 

  1.              Підсумок уроку. д/з

 

С. 82, 83.

 

Література:

Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) : підруч. для 6-го кл. закладів загальної середньої освіти / Петро Мороз. – Київ : Педагогічна думка, 2019. – 224 с. : іл.

 

 

docx
Додано
6 січня 2023
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку