ТЕМА: Шрифт і зображення. Плакат і листівка.
(Образотворче мистецтво, 7 клас.
Урок проводиться на передодні Дня Святого Валентина).
МЕТА: Розширити поняття учнів з системо поєднання (інтеграції) зображувального змісту 9малюнок) з письмовим (шрифт);
Поглибити знання створення листівки та плакату, створення тематичного змісту плакату;
Розвивати компетентність партнерської роботи, взаємодії з іншими командами;
Виховувати повагу до думки інших, вміння висловлювати емоції засобами мистецтва; позитивне ставлення до оточення, дарувати святковий настрій.
ЗАВДАННЯ: Ознайомити з елементами компонування формату; правилами доцільного використання шрифтового змісту та візуального зображення.
Створити відповідний емоційний настрій.
ТИП УРОКУ: Комбінований.
ОСНАЩЕННЯ
МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ: Аркуші паперу формату А-3 (для групи учнів); формат А-4 (для індивідуальної роботи); графічні інструменти.
ОБЛАДНАННЯ: Медіазасоби; дошка; шаблони для створення композиції плакату; комплекти інструментів для роботи в групі (підставка з набором різних графічних матеріалів).
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Заходячи до класу учні витягують із «таємного сундучка» папірець на якому вказано № групи в якій вони будуть працювати впродовж всього уроку і сідають за стіл з зазначеним номером (в групу входить не менше 4-х осіб. Залежно від кількості учнів у класі створюється відповідний освітній простір).
Для роботи в групах вчитель готує комплект інструментів до яких входять різні графічні матеріали, кількість розмаїття яких залежить від кількості учнів у групі.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА АКТИВІЗАЦІЇ УВАГИ УЧНІВ
Слово вчителя
Сьогоднішній урок дуже насичений різними формами роботи, яку необхідно буде виконати за певний проміжок часу. Але зміна практичної діяльності буде непомітною, адже емоційний настрій та темп, який ми задамо на початку практичної роботи, буде сприяти впевненому та швидкому переналаштуванню на наступний крок.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Один з них з порушенням правил композиції (неврівноважений за розміщенням на площині).
Завдання:
(якщо в учнів виникнуть труднощі з виконанням, то вчитель має поставити невимушені запитання, які налаштують учнів на вірні відповіді);
«Подаруй емоції свята».
ІНСТРУКЦІЯ:
Таким чином, в процесі гри, ми створюємо листівки, в яких кожний вклав свою емоцію. Впродовж мінімального часу створюється відповідний емоційний настрій. Орім того учні згуртовуються і налаштовуються на продовження процесу. А ще дають волю емоціям, розвантажуються, знімають напругу.
Діти сідають на свої місця.
Наступний етап:
ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАННЯ УРОКУ
(Робота з презентацією та підручником)
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА
ІНСТРУКТАЖ ДО ВИКОНАННЯ (по групам):
ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПІ (на дошці):
(Учні отримують шаблони, які допоможуть визначитися з з композиційним заповненням формату – паперові фігури різної форми та розмірів)
Під час самостійної роботи вчитель допомагає організувати кожний етап роботи.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
VІІ. ЗАВЕРШЕННЯ ЗАНЯТТЯ
Вчитель:
Дякую всім за активну роботу! Для виконання повноцінного, завершеного вигляду плакат набуває тоді, коли всі елементи чітко промальовані та розмежовані. Виділені виразністю певні деталі. А на це необхідно більше часу. За бажанням можна допрацювати вдома. Таким чином скорегувати результат отриманий під час уроку.
ФОТО З УРОКУ