Урок, 7 клас. " Шрифт і зображення. Плакат і листівка."

Про матеріал
У матеріалі подано конструктор уроку, який проводиться напередодні Дня Святого Валентина. Урок проводиться з використаанням різних форм роботи, що забезпечує активність учнів, емоційне розвантаження. При цьому здобувачі освіти отримують не тільки знання, а і практичний досвід, непримусово виконуючи всі етапи уроку. До розробки уроку додається презентація.
Перегляд файлу

ТЕМА: Шрифт і зображення. Плакат і листівка.

(Образотворче мистецтво, 7 клас.

Урок проводиться на передодні Дня Святого Валентина).

МЕТА: Розширити поняття учнів з системо поєднання (інтеграції) зображувального змісту 9малюнок) з письмовим (шрифт);

Поглибити знання створення листівки та плакату, створення тематичного змісту плакату;

Розвивати компетентність партнерської роботи, взаємодії з іншими командами;

Виховувати повагу до думки інших, вміння висловлювати емоції засобами мистецтва; позитивне ставлення до оточення, дарувати святковий настрій.

ЗАВДАННЯ: Ознайомити з елементами компонування формату; правилами доцільного використання шрифтового змісту та візуального зображення.

Створити відповідний емоційний настрій.

ТИП УРОКУ: Комбінований.

ОСНАЩЕННЯ

  • Музичний ряд: «Музичне асорті» - будь-яка комбінація різножанрової музики, для створення музичного фону для настрою;
  • Візуальний ряд: Презентація за темою заняття; зразки дитячих робіт; оригінали плакатів (листівок).

МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ: Аркуші паперу формату А-3 (для групи учнів); формат А-4 (для індивідуальної роботи); графічні інструменти.

ОБЛАДНАННЯ: Медіазасоби; дошка; шаблони для створення композиції плакату; комплекти інструментів для роботи в групі (підставка з набором різних графічних матеріалів).

 

                                           ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Заходячи до класу учні витягують із «таємного сундучка» папірець на якому вказано № групи в якій вони будуть працювати впродовж всього уроку і сідають за стіл з зазначеним номером (в групу входить не менше 4-х осіб. Залежно від кількості учнів у класі створюється відповідний освітній простір).

Для роботи в групах вчитель готує комплект інструментів до яких входять різні графічні матеріали, кількість розмаїття яких залежить від кількості учнів у групі.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА АКТИВІЗАЦІЇ УВАГИ УЧНІВ

Слово вчителя

Сьогоднішній урок дуже насичений різними формами роботи, яку необхідно буде виконати за певний проміжок часу. Але зміна практичної діяльності буде непомітною, адже емоційний настрій та темп, який ми задамо на початку практичної роботи, буде сприяти впевненому та швидкому переналаштуванню на наступний крок.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. На дошці (планшеті) розміщено два формати (А-2) з різним розташуванням геометричних фігур прикріплених магнітом (різного розміру та форм).

Один з них з порушенням правил композиції (неврівноважений за розміщенням на площині).

Завдання:

  • Вибрати формат, який комфортний для сприйняття;
  • Визначити різницю і чому інший формат не комфортний для візуального сприймання;

(якщо в учнів виникнуть труднощі з виконанням, то вчитель має поставити невимушені запитання, які налаштують учнів на вірні відповіді);

  • Наступний крок: розташувати фігури таким чином, щоб формат був приємним для сприйняття (учні висловлюють власну думку. Один з учнів може підійти і розкласти фігури відповідно порадам класу. Як варіант можна обрати по одному учню з групи і кожна група висловлює свою думку).
  • Далі визначаємо, як одним словом можна назвати помилку, яка була присутня (вчитель допомагає учням);
  • Визначаємо, що на одному з форматів порушені правила композиції.
  1. МІНІ ГРА (в групах):

«Подаруй емоції свята».

ІНСТРУКЦІЯ:

  • Підготувати формат А-4;
  • Взяти з підготовленої підставки графічний матеріал (найближчий до вас);
  • Намалювати один елемент, який асоціюється з Днем Святого Валентина (розмір і місце за бажанням автора);
  • Стати біля свого робочого місця (напроти своєї роботи);
  • Вмикається музичний фон, діти ідуть по колу танцювальними рухами;
  • Музика вимикається, учні зупиняються на тому місці де опинились в той момент де вимкнули музичний фон і малюють наступний елемент символічний відповідному святу… І так декілька разів (не менше 4-х);

Таким чином, в процесі гри, ми створюємо листівки, в яких кожний вклав свою емоцію. Впродовж мінімального часу створюється відповідний емоційний настрій. Орім того учні згуртовуються і налаштовуються на продовження процесу. А ще дають волю емоціям, розвантажуються, знімають напругу.

Діти сідають на свої місця.

Наступний етап:

  • Доповнити деталями свою листівку щоб організувати композиційний простір;

ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАННЯ УРОКУ

 (Робота з презентацією та підручником)

  1. Самостійна робота з підручником (Автори: Л. В. Папіш, М. М. Шутка, ст. 89-93).
  2. Після опрацювання, коротке обговорення:
  • Спільне та відмінне між плакатом та листівкою.
  1. Робота з матеріалом презентації.
  • Розширення понять про плакат (його будову та суть);
  • Приклади та система складання композиції в гармонійному поєднанні шрифту та малюнку за формою та кольором.

V. ПРАКТИЧНА РОБОТА

  ІНСТРУКТАЖ ДО ВИКОНАННЯ (по групам):

  ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПІ   (на дошці):

  • СЛУХАТИ;ВЗАЄМОДІЯТИ;
  • СПІВПРАЦЮВАТИ;
  • ДОМОВЛЯТИСЬ;
  • ВИСЛОВЛЮВАТИСЬ;
  • ДОПОМАГАТИ,

(Учні отримують шаблони, які допоможуть визначитися з з композиційним заповненням формату – паперові фігури різної форми та розмірів)

  • Визначити роль кожного учасника групи;
  • Користуючись шаблонами(за бажанням) визначити місце розташування шрифтового зображення та малюнка (попередньо продумати лозунг та зображення);
  • Виконати начерк всіх елементів;
  • Промалювати деталі елементів (обравши певний стиль);
  • Декорувати елементи (за бажанням та залежно від часу);
  • Робота в кольорі (можна контурно).

Під час самостійної роботи вчитель допомагає організувати кожний етап роботи.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

  • Виставка творчих робіт (під час презентація плакатів, від кожної групи, лунають слова привітань та побажань учасникам інших груп);
  • Аналіз робіт (взаємоаналіз);
  • Оцінювання роботи учнів.

VІІ. ЗАВЕРШЕННЯ ЗАНЯТТЯ

Вчитель:

Дякую всім за активну роботу! Для виконання повноцінного, завершеного вигляду плакат набуває тоді, коли всі елементи чітко промальовані та розмежовані. Виділені виразністю певні деталі. А на це необхідно більше часу. За бажанням можна допрацювати вдома. Таким чином скорегувати результат отриманий під час уроку.

 

ФОТО З УРОКУ

F:\фото1.заняття\школа 1-11кл\!2020-2021\фото уроки 2020-2021\7-а. 09.02. 21\IMG_20210209_105125.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\фото1.заняття\школа 1-11кл\!2020-2021\фото уроки 2020-2021\7-а. 09.02. 21\IMG_20210209_105118.jpg 

 

 

 

 

docx
Додано
20 липня 2022
Переглядів
1179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку