Урок №7 . " Вибір та обгрунтування об'єкта проєктування " .

Про матеріал
Проєкт "Блокнот " Вибір та обгрунтування теми проєкту . Планування роботи з виконання проєкту .Ескіз .
Перегляд файлу

Урок  7                                                                          Дата 17.10

Тема: Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування . Планування роботи з виконання проекту. Моделі –аналоги .Ескіз .

Мета: навчити учнів робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури;  формування вмінь та навички роботи з інформаційними джерелами, створювати банк ідей; визначати вимоги до об’єкту проєктування ; виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь i навичок

                                                 Хід уроку :

І.  Органiзацiйна  частина .  

Визначення  готовностi  учнiв до  уроку.

Створення психологічної атмосфери уроку.

ІІ.   Мотивація   навчальної  діяльності  учнів.

    Для проведення  даного уроку учням на попередньому заняттi  повiдомляю тему майбутнього  проєкту  , умови i правила ;

- Дібрати літературу до даного проєкту  .

- Узгодити з батьками орієнтовані  передбачувані витрати  на реалізацію творчого проєкту.

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань та вмінь учнів  .

У процесі  бесіди з’ясовуються такі питання:

- Що таке проєкт?  З яких етапів він складається?

- Що люди проєктують ?

- Для чого потрібно проєктувати вироби?

ІV.   Повiдомлення  теми,  мети i завдання уроку

     Учні записують у робочий зошит тему уроку. На цьому уроці ми розробимо завдання проєкту, спробуємо спроєктувати,  виконати аналіз  майбутнього  вирібу.

Завдання до проєкту.      

  • Зробити загальний огляд виробів.
  • Історичний огляд технологій виготовлення запропонованого виробу .
  • Зробити порівняльний аналіз аналогічних виробів.
  • Знайти спільні риси.
  • Знайти відмінності.
  • Проаналізувати, порівняти та зробити висновки.
  1. Вивчення нового матеріалу .

 

Проєктування - процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:

- назва об’єкта;

- функція, призначення;

- габаритні розміри;

- аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)

- вимоги до дизайну об’єкта;

- норми витрати матеріалу;

- ескізи креслення виробу;

Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог  це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

Можливі теми творчих проектів. Обговорення запропонованих учителем тем проектів ( варiантiв виробів ).

Пригадайте етапи проектування (уточніть  І етап, який ми сьогодні маємо розглянути.     

І. Організаційно – підготовчий етап.

  • Обґрунтування проблеми ..
  • Призначення проєктованого виробу.
  • Вимоги до виробів .
  • Вимоги до матеріалів.
  • Вибір об’єкту проєктування.
  • Аналіз зразків-аналогів.

ІІ. Конструкторський етап.

ІІІ. Технологічний етап.

VІ. Заключний етап.

  1.  До яких технологій  відноситься ваш майбутній виріб ?       ( Метод «Прес» 

Я вважаю…, Тому що…., Отже…..)

- бути…  (гарним…)

- бути виготовлений  ...(для подарунку, для себе…)

- виріб   має  бути…  (  невелика за об’ємом….. )

 - виріб   має відповідати… (технології вишивки….)

     2.    Які  вимоги до виробу ви ставите? (метод «Мікрофон»)

Необхідно  визначитися, яким  має бути ваш виріб.

 Підведемо підсумок  ваших відповідей:  Основними задачами при цьому виступатимуть наступні вимоги:

а) естетичні

б) технологічні

в) функціональні

д) економічні

3. Розробка банку ідей

 Визначити для чого або для кого можна виготовити ваш вишитий виріб та розробіть схему «Банк ідей»

 

Банк ідей

 

 

 

V.   ПРАКТИЧНА РОБОТА №1

Перш ніж приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:

  • Якими технологіями я володію.
  • Складання плану роботи з виконання проєкту. 

План роботи з виконання проєкту

  1. Визначити мету творчого проєкту.
  2. Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.
  3. Дібрати інформацію про  в інформаційних джерелах.
  4. Проаналізувати моделі-аналоги  виробів.
  5. Виконати ескізний малюнок свого виробу.
  6. Підготовити матеріали,  дібрати  обладнання та  інструменти.
  7.  Розробити технологічні картки  послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його виготовлення.
  8. Виготовлення виробу .
  9. Розрахувати собівартість виробу.
  10.  Виконати міні-маркетингові  дослідження.
  11. Захистити проєкт.

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2 Вибір об’єкта проєктування. (Напишіть обгрунтування теми )

   ПРАКТИЧНА РОБОТА №3  Аналіз моделей-аналогів

Учні працюють над вибором майбутньої моделі  Робота завершується демонстрацією розроблених ескізів виробів, оцінкою їх доцільності та відповідності призначенню виробу.

  1. Аналіз завдань практичної роботи.
  2. Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами.
  3. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання практичної роботи.
  4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками.
  5. Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів .

 

 

Моделі –аналоги для дівчат .

Как сделать блокнот своими руками пошагово, инструкция     Блокнот своими руками. Мастер-класс с фотообложки для блокнота своими руками - Поиск в Google | Блокнот своими  руками, Блокнот, Обложка Как сделать блокнот своими руками из бумаги и джинсовой ткани

 

Блокнот с фигурными краями своими руками – Развитие ребенка Мастер класс блокнот ручной работы: Как сделать блокнот своими руками  (техническая часть) — Ресторан Ростов Папа | Ресторан Ростов Папа  Ростов-на-Дону

Such beauty with your own hands from an ordinary notebook. DIY Notepad  Cover Decor as a Gift - YouTubeДекор блокнота своими руками | Журнал Ярмарки Мастеров

 

 

 

 

 Блокнот деревянный "перо"темная обложка из фанеры с нанесенным рисунком на  кольцах 60 листов а5 .подарок — цена 560 грн в каталоге Блокноты ✓ Купить  товары для дома и быта по доступной цене                 Обложка для блокнота в стиле "Стимпанк." Своими руками

Моделі –аналоги для хлопців .

 

РАЗВИТИЕ РЕБЕНКА: Блокнот своими руками в виде кошки

Блокнот деревянный одуванчики обложка из фанеры на кольцах, 60 листов, а5  формат — ціна 560 грн у каталозі Блокноти ✓ Купити товари для дому та  побуту за доступною ціною на Шафі | Україна #100134464 Скетчбук своими руками | Пикабу

 

 

Послідовність виконання

  1. Виберіть моделі-аналоги об'єкта проєктування.
  2. Розгляньте їх уважно, відберіть кращі, на ваш погляд, ознаки

   ( призначення,  колір).

  1. Створіть нову модель, використовуючи ці ознаки.
  2. Намалюйте ескіз моделі.

 Виберіть з наданих виробів 4 зразки і проаналізуйте їх за визначеними ознаками.

Результати запишіть у таблицю.

Охарактеризувати кожен варіант виробу відповідно до поставлених вимог і напроти кожного виробу відмітити “+” задоволення цих вимог, знаком “-” – незадоволення.

Таблиця №1

Таблиця об’єктів проєктування 

Вимоги до конструкції

Модель №1

Модель №2

Модель №3

Модель №4

Призначення виробу

 

 

 

 

Естетичний та оригінальний вигляд

 

 

 

 

Функціональність

 

 

 

 

Технологічність

 

 

 

 

Економічність

 

 

 

 

 

Висновок:

Зразок 1: У результаті проведеного аналізу моделей-аналогів можна зробити такий  висновок. Усі вироби відповідають своєму призначенню. Крім того, вони  достатньо прості з точки зору технології виготовлення. Використані в моделях  види технологій виготовлення  надають виробам  привабливого вигляду.

   За оригінальністю, способом виконання…..  для   подальшого проектування вибрано модель №.

Або Зразок 2:

Висновок: Проаналізувавши моделі-аналоги, я прийшла до такого висновку, що  виріб буду виготовляти з доступних та легких в обробці матеріалів, а саме таких, які запропоновані у моделі №.

 

VІ.   Підсумок заняття

               Рефлексія   .

1.  Які завдання були визначені сьогодні на уроці?

2.  Чи справились ви з цим завданням?

3.  Чи актуально виготовлення  блокнотів  сьогодні?

4.Які орієнтовні матерiальнi затрати?

 

Виставлення оцінок  . Аналіз помилок . 

 VІІІ. Оголошення  домашнього завдання

- Дібрати матеріали, інструменти та обладання.

- Підготовитись до конструкторського та технологічного етапів.

 Додаток .

Історія та модні тенденції креативних записників

У наш час, мабуть, не знайдеться жодної дівчини, яка хоча б раз у житті не вела особистий щоденник. Що вже говорити про барвистий арсенал різноманітних записників та нотатників, які дівчата так полюбляють купувати! Але мало хто знає справжню історію виникнення перших записників. Сьогодні ми розповімо вам про це детальніше.

Усе розпочалося з маленького видавництва записних книжок для побутових і торгових потреб в романтичній країні Франції. У таких записників була тверда і цупка обкладинка, яка не боялася вологи, кути були заокругленими, щоб не псувати кишені власників, а також часто додавалася резинка або кишенька, щоб не загубилися якісь важливі папірці. Називалися перші нотатники молескінами (від mole – кріт, skin – шкіра).

Поступово нотатник удосконалювався, а видавці зрозуміли, що люди можуть використовувати його не лише для торгових записів, але і для власного задоволення. Тому видавництва почали приділяти більшу увагу дизайну і зовнішньому вигляду. Якщо спочатку обкладинкою слугувала груба неприваблива шкіра, єдиним завданням якої було захистити записник від будь-якого зовнішнього впливу, то згодом вона ставала все тоншою і ошатнішою, прикрашалася різноманітними візерунками та декоративними елементами. Зручні записні книжки не виготовлялися масово, а були своєрідним ексклюзивом. Тому володарями записників ставали люди, які належали до творчої інтелігенції: поети, письменники, художники і мислителі.Погодьтеся, ніщо не замінить приємного шурхотіння паперу і запаху нового записника, який щойно принесли з магазину. У блокнотах та щоденниках можна створити свій власний маленький світ, розмалювати сторінки аквареллю, акрилом чи навіть запашною кавою, вклеїти улюблені фотографії, журнальні вирізки або барвисті наклейки, поділитися своїми найпотаємнішими секретами чи переживаннями і в процесі роботи домислювати нові ідеї.

Останнім часом у світі великою популярністю стали користуватися різні щоденники, скетч-буки і записники для творчості. Сторінки таких видань уже частково заповнені якимись завданнями для розвитку креативності, навичок малювання або творчого планування. За кордоном «блокнотний рух» за найближчі кілька років набув шалених обертів, власники сторінок у соцмережах активно змагаються в тому, хто красивіше оформить розвороти, чия ідея буде креативнішою, а також записують численні майстер-класи для своїх підписників. Для прикладу, ілюстратор із Нью-Йорку Адам Куртц придумав щоденник «1 page at a time», який приніс йому світовий успіх, Барбара Дайан Беррі ввела моду на терапію за допомогою малювання, а японський ілюстратор Таро Гомі ще 20 років тому розробив і втілив у життя свою ідею про щоденник для розвитку креативності на 365 днів творчості, яким і зараз із задоволенням користуються творчі люди в різних країнах. Пам’ятайте, що не лише дітям приємно малювати від руки або записувати цікавинки до блокнотів, усе більше дорослих знаходять у цьому занятті відпочинок та чудову можливість зняти стрес.

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
7319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку