LESSON 3: A scary word “exam”. Preparing for exams.
Non-finite forms of the verb
Цілі: вдосконалювати лексичні навички й навички читання, навички говоріння; ознайомити з новим граматичним матеріалом; розвивати логічне мислення студентів.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: підручник, роздатковий матеріал, дошка.
Група: ІІ курс.
Procedure
Good morning, students! How are you today? Is anyone absent today? What date is it today? Write down the date and the topic, please. They are on the board.
At home you had to grasp some vocabulary, let’s see how you’ve coped (ex. 3, p. 26).
3. Warm-up
1) How do you feel when you hear a word “exam”?
2) What does it make you think of?
3) How does this word sound for you?
4) Are you afraid of exams?
4. Speaking
1) Do ex. 2, p. 29.
2) Why do you consider these pieces of advice the most important before exams?
5. Reading and writing
1) Do ex. 3, p. 3. Write out the words from the word file.
2) It’s high time for our exam idioms. Read the idioms and try to understand their meaning. Now read them in context and write them down with their translations (старанно вчитися/зубрити, успішно скласти екзамен/закінчити вуз, бути відрахованим з навчально закладу).
6. Listening and writing
Неособові форми дієслова виражають дію без зазначення особи, числа та способу дії, не мають звичайних дієслівних часових форм, а лише вказують на час, співвіднесений з моментом дії, вираженої дієсловом в неособовій формі. Неособові форми ніколи самостійно не бувають присудком у реченні, а виконують функції інших членів речення. Це такі форми: The Infinitive, the Gerund, the Participle (Present and Past).
Інфінітив вживається для утворення часових форм групи Indefinite та наказового способу.
Дієприкметник теперішнього часу (Present Participle) вживається для утворення часових форм групи (Continuous).
Дієприкметник минулого часу (Past Participle) вживається для утворення форм доконаних часів та пасивного стану.
Але неособові форми дієслів мають і самостійні функції, у цьому разі вони поєднують свої дієслівні властивості з властивостями інших частин мови та виконують в реченні їх синтаксичні функції.
e.g.: To read is useful. (інфінітив у ролі підмета)
I’m fond of reading. (герундій у функції додатка)
The lamp standing on the desk is new. (дієприкметник у ролі означення)
She stood there thinking. (дієприкметник у функції обставини способу дії).
7. Summary
1) Do you find it difficult to pass exams?
2) How many exams should students take each semester, to your mind? Why?
3) Why is it important to take exams?
4) Are you going to use pieces of advice about exams you’ve found out today? Why? / Why not?
8. Homework
Learn new words, idioms, memorize information about non-finite forms of the verb.
9. Marks
Who was the most active? And who was a little bit lazy? Why? Your marks for today are... The lesson is over. Good bye!
to pass with flying colors
to drop out