Урок "Grading. Marks and abilities."

Про матеріал
Урок про оцінки та оціювання, як впливають оцінки на навчання. Ідіоми до теми навчання.
Перегляд файлу

LESSON 4: Grading. Marks and abilities.

Цілі: вдосконалювати лексичні й граматичні навички, навички читання, навички усного мовлення; розвивати логічне мислення;  виховувати загальну культуру студентів.

Тип уроку: тренувальний з читання, письма, говоріння.

Обладнання та наочність: підручник, роздатковий матеріал, дошка.

Група ІІ курс.

 

Procedure

  1. Preparation

Good morning, students! How are you today? What weather is it like today? What date is it today? Write down the date and the topic, please. They are on the board.

2. Checking home task

1) What are non-finite forms of the verb? What functions can they perform?

2) Translate the sentences orally, mind the idioms:

    - You have to brainstorm this question.

    - Yesterday I hit the books all night long and now I’m worn out.

    - I want to pass all the exams with flying colors.

    - He is a bookworm, he probably lives in library.

    - Megan, if you don’t stop cheating at the exams you’ll drop out of the college.

3. Warm-up

1) What do you get at the end of each class?

2) Have you ever got an “F”? What for?

3) What were the highest and the lowest points you’ve ever got?

 

4. Reading

1) Read ex. 1, p. 33.

2) Do ex. 2, p. 34.

5. Reading

It’s high time for our traditional idioms.

  1. Read the idioms and try to understand their meaning.
  2. Now read them in context. Were you right with your suppositions? 

6. Writing

Write down the idioms and their translations (списувати, ентузіаст/працьовита людина, улюбленець вчителя)

7. Summary

1) What do you think: is grading always fare? Why? / Why not?

2) Do you know any teacher’s pets / copycats? How do you feel about them?

3) What do you think: who gets better grades boys or girls? Why?

8. Homework

Do ex. 4, p. 35, revise idioms.

9. Marks

     Who was the most active? And who was a little bit lazy? Why? Your marks for today are... The lesson is over. Good bye!

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. To copycat / a copycat

an eager beaver

a teacher’s pet

 

  1.  - He is a copycat - I don’t want him sitting with me.
  • Mary is an eager beaver, she always answers first.
  • We have a teacher’s pet in our class and we don’t think he gets all the good marks by right.

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку