Тема: Розв’язування вправ УРОК №40
Мета: вдосконалити вміння і відпрацювати навички розкладання многочленів на множники різними способами (винесенням спільного множника за дужки, способом групування); застосовувати отримані знання для розв’язування різноманітних завдань; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять, спостережливість; сприяти вихованню працьовитості, охайності ведення записів, інтересу до предмета. Тип уроку: застосування знань, формування вмінь.
Хід уроку
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
І. Етап орієнтації |
|
Привітання з класом |
Клас вітається |
Мотивація навчальної діяльності учнів |
|
- Я хочу розпочати наш урок з казки «Пряник і Колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В.О.Сухомлинський. «Вранці до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернятко, спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок. - Ти хто такий? – запитав Пряник. - Я Колосок. - Ой, який ти колючий. Яка з тебе користь? Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів: - Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику! - Отже, все від тебе? А хто над тобою старший? - Праця! – відповів Колосок. – Але праця у руках людини». Отож, я вас закликаю до наполегливої праці, щоб пізнати істину міркувань. Для подальшої роботи нам знадобляться знання, які ми отримали на попередніх уроках. Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках. |
|
Актуалізація опорних знань |
|
- Що таке многочлен?
- Які доданки називаються подібними?
- Які ви знаєте способи розкладання многочленна на множники? |
- Сума кількох одночленів. - Мають спільну буквенну частину. - Винесення спільного множника за дужки, |
А як ви вважаєте, якою ж буде тема нашого уроку? Я пропоную вам звернути увагу на девіз, який я підібрала до нашої роботи. |
спосіб групування. - Розкладання многочленів на множники |
ІІ. Етап визначення мети |
|
Сьогодні ми закріпимо вміння розкладати многочлени на множники різними способами. Записуємо число, класна робота, тема уроку «Розкладання многочленів на множники». Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від нашого уроку? |
Учні записують число, тему уроку. Висловлюють свої очікування від уроку. |
ІІІ. Етап проектування |
|
Для того, щоб досягти цілей, які ви поставили перед собою, я пропоную наступний план роботи. Розкладання многочленів на множники: а) усні вправи (завдання на дошці); б) гра «Лови помилку!»; в) «Практика – велика справа»; г) робота в групах; д) самостійна робота. Всі згодні з таким планом роботи?
Тоді починаємо працювати. |
Учні голосують «за» або «проти», обговорюють план роботи. |
ІV. Етап організації виконання плану діяльності |
|
а) усно (завдання записані на дошці) 1. Назвати спільний множник: 1) mxmy; 2) kxpx; 3) axac; 4) mana; 5) 5x10y; 6) 3015d ; 7) 3a9ab; 8) 5y2 15y. 2. Вказати у кожному многочлені групи одночленів, які мають спільний множник, назвати цей множник: 1) axay7x7y; 2) 16a16bbnan; 3) 17xby17ybx; 4) 2c2dc2 cd . б) гра «Лови помилку!» Перевірити, чи правильно виконано винесення спільного множника за дужки: 1) 8mn4m2 4mn(2n2m) (ні) 2) 3x6x2 3x(x2x) (ні) 3) 3x4 6x3 9x5 3x3(x23x2) (так) 4) 8xy2 4x2y4xy(2yx2) (ні) |
Учні по одному називають спільний множник.
Учні групують та називають спільний множник кожної групи. Учні по одному виходять до дошки, розкладають ліву частину на множники, порівнюють з правою частиною, роблять висновки.
Учні по одному виходять до дошки, з |
5) 2a(xy)3b(xy)(xy)(2a3b) (ні). в) «Практика – велика справа» Розкласти многочлени на множники: 1) 8a(m3)b(m3)(m3)(8ab); 2) x(9y)y(y9)(9y)(xy); 3) 7(c2)(c2)2 (c2)(7c2)(c2)(c9); 4) abacxbxca(bc)x(bc)(bc)(ax); г) робота в парах: На кожну парту я роздаю картку з завданням. Умова виконання: кожний учасник пари має отримати письмову відповідь. У результаті перевірки виконання завдання складаємо на дошці слово «НАПОЛЕГЛИВІСТЬ». Завдання для пар: 1) 2x4 6) 2x4 2) 93y 7) 10a5 3) 14x28 8) 4xy2x2y 4) 6xx3 9) 2ab3b 5) 7y21 10) bnyby д) самостійна робота Розкласти на множники: І варіант ІІ варіант 1) 2xx2 1) mnm2 2) ab3b2 2) 2ab3b2 3) 4x8 3) 510x 4) cxcy6x6y 4) 3x3ybxby 5) визначити, якою цифрою закінчується вираз: 9201192010 9115691155. |
поясненням розкладають многочлени на множники, обираючи відповідний спосіб розкладання. Учні працюють у парах, розв’язують одне завдання на двох. Представник кожної пари виходить до дошки, отримує склад, розташовує на дошці. У результаті складають слово «НАПОЛЕГЛИВІСТЬ»
Учні виконують самостійну роботу в своїх зошитах по варіантах
|
V. Етап контрольно-оцінювальний |
|
Отож, давайте підіб’ємо підсумки нашого уроку. Чи досягли ми поставленої мети уроку? Я пропоную вам скористатися наступною схемою (схема знаходиться на дошці): На уроці я: - дізнався… - зрозумів… - навчився… - найбільший мій успіх… - не вмів, а тепер вмію… Я щиро вдячна вам за співпрацю. Я хочу відмітити діяльність таких учнів на уроці як… Мені сподобалася робота… Здайте, будь ласка, свої зошити на перевірку. |
Учні висловлюють свої думки з приводу проведення уроку, свої враження, надбання |
ІV. Повідомлення домашнього завдання |
|
1. Повторити алгоритми розкладання многочленів на множники. 2. Виконати завдання з підручника №562, 563, 568 (обов’язково), №570 (по можливості) |
|