Урок алгебри 7 клас "Многочлен. Розкладання многочленів на множники"

Про матеріал
Урок застосування здобутих умінь та навичок розкладати многочлени на множники винесенням спільного множника за дужки та способом групування
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування вправ       УРОК №40

Мета: вдосконалити вміння і відпрацювати навички розкладання многочленів на множники різними способами (винесенням спільного множника за дужки, способом групування); застосовувати отримані знання для розв’язування різноманітних завдань; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять, спостережливість; сприяти вихованню працьовитості, охайності ведення записів, інтересу до предмета. Тип уроку: застосування знань, формування вмінь.

Хід уроку

 

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

І. Етап орієнтації

Привітання з класом

Клас вітається

Мотивація навчальної діяльності учнів

-         Я хочу розпочати наш урок з казки «Пряник і Колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В.О.Сухомлинський.

«Вранці до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернятко, спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.

-         Ти хто такий? – запитав Пряник.

-         Я Колосок.

-         Ой, який ти колючий. Яка з тебе користь?  Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:

-         Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику!

-         Отже, все від тебе? А хто над тобою старший?

-         Праця! – відповів Колосок. – Але праця у руках людини».

Отож, я вас закликаю до наполегливої праці, щоб пізнати істину міркувань.

Для подальшої роботи нам знадобляться знання, які ми отримали на попередніх уроках. Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках.

 

Актуалізація опорних знань

-         Що таке многочлен?

 

-         Які доданки називаються подібними?

 

-         Які ви знаєте способи розкладання многочленна на множники?

- Сума кількох одночленів. - Мають спільну буквенну частину. - Винесення спільного множника за дужки,

 

 

 

А як ви вважаєте, якою ж буде тема нашого уроку? Я пропоную вам звернути увагу на девіз, який я підібрала до нашої роботи.

спосіб групування. - Розкладання многочленів на множники

ІІ. Етап визначення мети

Сьогодні ми закріпимо вміння розкладати многочлени на множники різними способами.  Записуємо число, класна робота, тема уроку «Розкладання многочленів на множники». Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від нашого уроку?

 

 

Учні записують число, тему уроку.

Висловлюють свої очікування від уроку.

ІІІ. Етап проектування

Для того, щоб досягти цілей, які ви поставили перед собою, я пропоную наступний план роботи.

Розкладання многочленів на множники: а) усні вправи (завдання на дошці);

б) гра «Лови помилку!»;

в) «Практика – велика справа»;

г) робота в групах;

д) самостійна робота. Всі згодні з таким планом роботи?

 

 

Тоді починаємо працювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні голосують «за» або «проти», обговорюють план роботи.

ІV. Етап організації виконання плану діяльності

а) усно (завдання записані на дошці)

1. Назвати спільний множник:

1) mxmy;      2) kxpx;      3) axac;      4)

mana;

5) 5x10y;      6) 3015d ;    7) 3a9ab;       8)

5y2 15y.

2. Вказати у кожному многочлені групи одночленів, які мають спільний множник, назвати цей множник: 1) axay7x7y; 2) 16a16bbnan; 3) 17xby17ybx;              4) 2c2dc2 cd . б) гра «Лови помилку!»

Перевірити, чи правильно виконано винесення спільного множника за дужки:

1)    8mn4m2 4mn(2n2m) (ні)

2)    3x6x2 3x(x2x)  (ні)

3)    3x4 6x3 9x5 3x3(x23x2)  (так)

4)    8xy2 4x2y4xy(2yx2) (ні)

Учні по одному називають спільний множник.

 

Учні групують та називають спільний множник кожної групи.

Учні по одному виходять до дошки, розкладають ліву частину на множники, порівнюють з правою частиною, роблять висновки.

 

Учні по одному виходять до дошки, з

 

5) 2a(xy)3b(xy)(xy)(2a3b) (ні).

в) «Практика – велика справа» Розкласти многочлени на множники:

1)                8a(m3)b(m3)(m3)(8ab);

2)                x(9y)y(y9)(9y)(xy);

3)                7(c2)(c2)2 (c2)(7c2)(c2)(c9);

4)                abacxbxca(bc)x(bc)(bc)(ax); г) робота в парах:

На кожну парту я роздаю картку з завданням. Умова виконання: кожний учасник пари має отримати письмову відповідь. У результаті перевірки виконання завдання складаємо на дошці слово «НАПОЛЕГЛИВІСТЬ». 

Завдання для пар:

1)                2x4           6) 2x4

2)                93y 7) 10a5

3)                14x28 8) 4xy2x2y

4)                6xx3 9) 2ab3b

5)                7y21 10) bnyby д) самостійна робота

Розкласти на множники:

І варіант                                   ІІ варіант

1)    2xx2 1) mnm2

2)    ab3b2                2) 2ab3b2

3)    4x8 3) 510x

4)    cxcy6x6y 4) 3x3ybxby

5)    визначити, якою цифрою закінчується вираз:

9201192010 9115691155.

поясненням розкладають многочлени на множники, обираючи відповідний спосіб розкладання. Учні працюють у парах, розв’язують одне завдання на двох. Представник кожної пари виходить до дошки, отримує склад, розташовує на дошці. У результаті

складають слово «НАПОЛЕГЛИВІСТЬ»

 

 

 

 

 

Учні виконують самостійну роботу в своїх зошитах по варіантах

 

 

V. Етап контрольно-оцінювальний

Отож, давайте підіб’ємо підсумки нашого уроку. Чи досягли ми поставленої мети уроку?

Я пропоную вам скористатися наступною схемою (схема знаходиться на дошці):

На уроці я:

-         дізнався…

-         зрозумів…

-         навчився…

-         найбільший мій успіх…

-         не вмів, а тепер вмію…

Я щиро вдячна вам за співпрацю. Я хочу відмітити діяльність таких учнів на уроці як… 

Мені сподобалася робота…

Здайте, будь ласка, свої зошити на перевірку.

Учні висловлюють свої думки з приводу проведення уроку, свої враження, надбання

ІV. Повідомлення домашнього завдання

1.     Повторити алгоритми розкладання многочленів на множники.

2.     Виконати завдання з підручника №562, 563,       568 (обов’язково),  №570 (по можливості)

 

 

pdf
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Метод групування
Додано
14 вересня 2019
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку