Урок "Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму."

Про матеріал

Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму.

Мета:

Навчальна: сформувати поняття програми, комп'ютерної програми, комп'ютерне середовище виконання алгоритму, навчитись завантажувати проект у середовище Скретч та познайомитись з особливостями роботи в середовищі Скретч.

Розвивальна : розвивати логічне мислення на основі спостережень, порівнянь, усвідомлення отриманого матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з інформаційними технологіями

Виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів.

Перегляд файлу

Теоретичний матеріал з теми:

Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму.

Мета:

Навчальна:  сформувати поняття програми, комп’ютерної програми, комп'ютерне середовище виконання алгоритму, навчитись завантажувати проект у середовище Скретч та познайомитись з особливостями роботи в середовищі Скретч.

 Розвивальна : розвивати логічне мислення на основі спостережень, порівнянь, усвідомлення отриманого матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з інформаційними технологіями

Виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів.

Очікувані результати: учні повинні знати поняття поняття програми, комп’ютерної програми,комп'ютерне середовище виконання алгоритму.

Під час наших занять ви з’ясували, що виконавцем алгоритму може бути не тільки людина, а і комп’ютер. Якщо алгоритм виконується за допомогою комп’ютера, то його потрібно записати на спеціальній мові, яка  є зрозумілою для комп’ютера. Такий запис алгоритму, під час якого алгоритм виконується комп’ютером називається програмою. 

Програми створюють люди на обчислювальних машинах та виконавцем програм є комп’ютери.

Тобто комп’ютерна програма – це спеціальний запис алгоритму, який записаний на спеціальній мові і створений для опрацювання  різноманітних даних.

Для створення та перегляду алгоритмів використовують  спеціальні комп’ютерні програми, які називають середовищем виконання алгоритму. Середовище виконання алгоритму - це спеціальна програма, яка дає змогу створювати, редагувати і виконувати різні алгоритми для обраних виконавців за допомогою комп’ютера.

Існує велика кількість таких програм. Кожна з них була створена людьми для досягнення певної мети.

Ми з вами познайомся з програмним середовищем Scratch(скретч).

Виконавцями алгоритмів в середовищі Скретч називають спрайтами. Головний виконавцем є спрайт Рудий кіт. Для нього існує своя система команд. З кожною командою пов'язана певна подія, яка відтворюється на сцені.

Для  запуску програми  Scratch потрібно  виконати: Пуск - усі програми - Scratch.

Давайте розглянемо вікно середовища Scratch.

Вікно програми Скретч має складові, подібні до вікон програм, які ми вже вивчали: рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном  тощо

На рисунку 1.відображено вікно програми Скретч.

                    

Рис.1.

 

Що знаходиться у верхній частини екрану?

11111221222.jpg

Зміна мови, меню Файл: Створити, Новий проект ,Відкрити проект, Зберегти поточний проект, Зберегти проект під новим ім'ям.

Що знаходиться у правій частині робочого екрану?

Контейнер програм, який складається блоків, в  яких знаходять всі команди для виконавців.:

11111221ууууу222.jpg

Можна орієнтуватися в кольорах скриньок.

 Фіолетовий - зовнішність - Зміна зовнішнього вигляду

Синій - рух - Переміщення об'єктів

Ліловий - звук - Додавання звуків

Зелений - числа - Операції з числами, порівняння, логічні оператори

Жовтий - контроль - контролюючі оператори

Яскраво-зелений - Олівець - можливість малювати

Блакитний - сенсори - Різні датчики

Оранжевий  - величини - Дії зі змінними

Що знаходится у центральної частині?

ццццццц.jpg

Скрипти - область, де з елементів збираються скрипти, що управляють

Костюми - костюми, яке може надівати на себе об'єкт

Звуки - звуки, які може об'єкт видавати

Що знаходится у лівій частині?

Сцена - область екрану або світу, де існує кішка і усі інші істоти, яких ми можемо у світ призвати.

цццуцуууу.jpg

Зелений прапорець служить в якості сигналу, який сприймають і на який реагують усі присутні в цьому проекті об'єкти

Червона кнопка Stop - зупиняє рухи і дії усіх об'єктів.

http://scratch.ucoz.net/_si/0/36353.gif

Йти - перемістити об'єкт

Дублювати - штамп - зробити копію об'єкту

Видалити - ножиці - вирізувати, видалити об'єкт

Ріст об'єкту - пропорційно збільшити розміри спрайту

Стискувати спрайт - пропорційно зменшити розміри об'єкту

http://scratch.ucoz.net/_si/0/s41232.jpg

Сцена - фон, на якому проходитиме проект

Спрайт - діючий об'єкт проекту, їх може бути багато

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
20551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку