Урок "Алгоритм з розгалуженням"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики в 5 класі з теми "Алгоритми з розгалуженням". Розробки уроків 5 клас.
Перегляд файлу

 

План-конспект уроку

Тема:Алгоритми з розгалуженнями

Мета:

  1. Навчальна: навчити учнів створювати алгоритми з розгалуженням в середовищі Скретч;  розуміти сутність поняття розгалуження; розуміти відмінності між повним та неповним розгалуженнями.
  2. Розвиваюча: розвивати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки.
  3. Виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: комп’ютер зі встановленим середовищем програмування Scratch, презентація до уроку, проектор та екран, картки із самостійною роботою, чисті аркуші паперу.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.
  • Привітання.

 

  1. Перевірка домашнього завдання

 Вправа «Зіпсована записка».

1. Файли, які відкривають і створюють в середовищі СКРЕТЧ…(проекти).

2. Послідовність виконуваних дій називають... (алгоритм).

3. Майданчик, на якому відбуваються події з виконавцями у СКРЕТЧ…(сцена).

4. Виконавці  алгоритму в середовищі Скретч ще називають…(спрайтами).

5. Програма в середовищі Скретч називається…(скриптом).

6. Точна, зрозуміла вказівка для виконання  якоїсь  дії… (Команда)

7. Чітка послідовність дій... (План)

8. Того, хто виконує алгоритм, називають... (виконавець)

 

  1. Актуалізація опорних знань
  1. У якій формі (яким способом ) можна подати алгоритм?

Графічно ( блок-схеми, рисунок), словесно (письмово, усно)

  1. Подай алгоритм обчислення значення виразу  у вигляді блок-схеми ( графічним способом) та обчисліть його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа « Логічні висловлювання»

  1. Вивчення нового матеріалу.

( З використанням презентації )

Ви вже знаєте, що в алгоритмі може бути фрагмент, який містить команду перевірки умови, і залежно від результату виконання  цієї команди ( ТАК чи НІ)  буде виконуватися або одна послідовність команд, або інша.

Такий фрагмент в алгоритмі називають повним розгалуженням.

Блок-схема повного розгалуження виглядає так:

Приклад повного розгалуження в алгоритмі для визначення закінчення дієслова у 3-й особі однини.

В алгоритмах використовують також і неповне розгалуження. Блок-схема неповного розгалуження:

Приклад алгоритму з  неповним розгалуженням:

Виконання неповного розгалуження відрізняється від виконання повного розгалуження тим, що за результату виконання команди перевірки умови Ні виконавець одразу переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму.

Алгоритм що містить розгалуження, називають алгоритмом з розгалуженням.

У Scratch можна використати команду для організації повного розгалуження і  для організації неповного розгалуження.

 

  1. Закріплення знань. Практична частина.

Виконання завдань з підручника  с.199  № 1, 3.

Вправа 1.

 

image376.jpg

 

Вправа 3.

1. Задумати два цілих числа.

                        7, 5

2. Обчислити суму задуманих чисел.

                          12

3. Порівняти «Знайдена сума більша, ніж З0».

                          30 > 12

4. Якщо Так, повідомити «Більша» і виконати команду 5, якщо Ні, повідомити «Не більша» і виконати команду 5.

                          Ні.

5. Закінчити виконання алгоритму.

                     Число менша 30.

 

 Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Вправи для очей.

Завдання 1. На сцені розташований виконавець Рудий кіт і є зелена стіна. Під час натискання клавіші праворуч виконавець повинен рухатися в напрямку стіни. Коли він доторкнеться до стіни, він має повернути вниз і переміститися на 30 кроків.

Для цього:

  1. Відкрийте середовище Скретч.
  2. Виберіть сцену в нижній лівій частині вікна.
  3. Виберіть на вкладці Тло кнопку Малювати нове тло .
  4. Намалюйте у вікні вбудованого графічного редактора зелений прямокутник.
  5. Виберіть кнопку Ок.
  6. Виберіть Спрайт1 у нижній лівій частині вікна.
  7. Розмістіть на Панелі скриптів команди, наведені на малюнку.

  1. Запустіть проект на виконання.
  2. Натисніть і тримайте натиснутою клавішу праворуч.
  3. Спостерігайте за діями виконавця.
  4. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем Вправа п_4_5_1.

Задача 2. Скласти проект, у якому виконавець за натиснутої клавіші Пропуск буде переміщуватися на 10 кроків, якщо вказівник буде від виконавця на відстані менше ніж 100 кроків.

Для цього:

  1. Відкрийте середовище скретч.
  2. Розмістить на панелі скриптів команди, наведені на малюнку.

 Для цього:

  1. Розмістить на Панелі скриптів блок з командою з групи Керувати.
  2. Розмістить на Панелі скриптів блок з командою з групи Керувати.
  3. Уставте в поле блока з командою якщо блок з групи Оператори.
  4. Уставте в ліве поле блока блок з групи Датчики.
  5. Відкрийте список поля останнього блока і виберіть вказівник миші.
  6. Уставте у праве поле блока число 100.
  7. Уставте у блок з командою якщо блок з командою .
  1. Запустіть проект на виконання.
  2. Натисніть і тримайте натиснутою клавішу Пропуск.
  3. Переміщуйте вказівник, то наближаючи, то віддаляючи його відносно виконавця.
  4. Спостерігайте за діями виконавця.
  5. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем Вправа п_4_5_2.
  6. Закрийте вікно середовища скретч.

 

  1. Фізкультхвилинка.

Після такої плідної роботи потрібно трішки відпочити, тому пропоную виконати невеличку фізкультхвилинку.

Ми лісочком йшли (ходьба на місці),

Грибочок знайшли, нагнулись, підняли (нахиляння тулуба вперед),

У кошик поклали і далі пішли (ходьба на місці).

Ми лісочком йшли, малинку знайшли.

Дотягнулись, зірвали (потягування),

У кошик поклали і далі пішли  (ходьба на місці).

Ми лісочком йшли, горішок знайшли,

Потягнулись, дістали (потягування),

У кошик поклали і далі пішли  (ходьба на місці).

 

  1. Релаксація. Вправи для очей

Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:

 зажмурите сильно очі, відкрийте і подивіться в даль;

 повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво 3 рази;

 повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки 3 рази;

 кругові оберти очима вліво, а потім вправо 3 рази.

 

  1. Підсумок уроку.

Виконайте «Загадкову інструкцію»

Обговорення результатів.

  1. Яке розгалуження було  у вправі?  Якою командою в середовищі Скретч воно задається?
  2. Який ще типи розгалуження вам відомий? Якою командою в середовищі Скретч воно задається?

 

  1. Домашнє завдання.  Параграф 4.5, с.199 № 4;6.

 

1

 

docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
4215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку