План-конспект уроку
Тема:Алгоритми з розгалуженнями
Мета:
Обладнання: комп’ютер зі встановленим середовищем програмування Scratch, презентація до уроку, проектор та екран, картки із самостійною роботою, чисті аркуші паперу.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Хід уроку
Вправа «Зіпсована записка».
1. Файли, які відкривають і створюють в середовищі СКРЕТЧ…(проекти).
2. Послідовність виконуваних дій називають... (алгоритм).
3. Майданчик, на якому відбуваються події з виконавцями у СКРЕТЧ…(сцена).
4. Виконавці алгоритму в середовищі Скретч ще називають…(спрайтами).
5. Програма в середовищі Скретч називається…(скриптом).
6. Точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії… (Команда)
7. Чітка послідовність дій... (План)
8. Того, хто виконує алгоритм, називають... (виконавець)
Графічно ( блок-схеми, рисунок), словесно (письмово, усно)
Вправа « Логічні висловлювання»
( З використанням презентації )
Ви вже знаєте, що в алгоритмі може бути фрагмент, який містить команду перевірки умови, і залежно від результату виконання цієї команди ( ТАК чи НІ) буде виконуватися або одна послідовність команд, або інша.
Такий фрагмент в алгоритмі називають повним розгалуженням.
Блок-схема повного розгалуження виглядає так:
Приклад повного розгалуження в алгоритмі для визначення закінчення дієслова у 3-й особі однини.
В алгоритмах використовують також і неповне розгалуження. Блок-схема неповного розгалуження:
Приклад алгоритму з неповним розгалуженням:
Виконання неповного розгалуження відрізняється від виконання повного розгалуження тим, що за результату виконання команди перевірки умови Ні виконавець одразу переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму.
Алгоритм що містить розгалуження, називають алгоритмом з розгалуженням.
У Scratch можна використати команду для організації повного розгалуження і для організації неповного розгалуження.
Виконання завдань з підручника с.199 № 1, 3.
Вправа 1.
Вправа 3.
1. Задумати два цілих числа.
7, 5
2. Обчислити суму задуманих чисел.
12
3. Порівняти «Знайдена сума більша, ніж З0».
30 > 12
4. Якщо Так, повідомити «Більша» і виконати команду 5, якщо Ні, повідомити «Не більша» і виконати команду 5.
Ні.
5. Закінчити виконання алгоритму.
Число менша 30.
Робота за комп’ютером
Вправи для очей.
Завдання 1. На сцені розташований виконавець Рудий кіт і є зелена стіна. Під час натискання клавіші праворуч виконавець повинен рухатися в напрямку стіни. Коли він доторкнеться до стіни, він має повернути вниз і переміститися на 30 кроків.
Для цього:
Задача 2. Скласти проект, у якому виконавець за натиснутої клавіші Пропуск буде переміщуватися на 10 кроків, якщо вказівник буде від виконавця на відстані менше ніж 100 кроків.
Для цього:
Для цього:
Після такої плідної роботи потрібно трішки відпочити, тому пропоную виконати невеличку фізкультхвилинку.
Ми лісочком йшли (ходьба на місці),
Грибочок знайшли, нагнулись, підняли (нахиляння тулуба вперед),
У кошик поклали і далі пішли (ходьба на місці).
Ми лісочком йшли, малинку знайшли.
Дотягнулись, зірвали (потягування),
У кошик поклали і далі пішли (ходьба на місці).
Ми лісочком йшли, горішок знайшли,
Потягнулись, дістали (потягування),
У кошик поклали і далі пішли (ходьба на місці).
Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:
• зажмурите сильно очі, відкрийте і подивіться в даль;
• повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво 3 рази;
• повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки 3 рази;
• кругові оберти очима вліво, а потім вправо 3 рази.
Виконайте «Загадкову інструкцію»
Обговорення результатів.
1