Урок "Алгоритми і програми з вкладеними розгалуженнями"

Про матеріал
Матеріал містить приклади використання інтерактивних технологій навчання, а саме: на організаційному етапі пропоную спільну роботу з інтерактивною онлайн-дошкою Linoit; на етапі актуалізації та корекції опорних знань пропоную виконати інтерактивні вправи; на етапі осмислення, первинної перевірки розуміння й корекції засвоєння нових знань пропоную виконати роботу з інтерактивним аркушем. Домашнє завдання диференційоване, містить творче завдання.
Перегляд файлу

Тема: Алгоритми і програми з вкладеними розгалуженнями.

Мета: формувати вміння складати, редагувати, тестувати та налагоджувати проєкти, що містять вкладені розгалуження; формувати вміння дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп’ютером;

розвивати інформаційну культуру, пізнавальну активність, творчий потенціал учнів; залучати їх до самостійної пізнавальної діяльності: набуття учнями нових знань і вмінь самостійно набувати знання; розвивати вміння аналізувати навчальну інформацію, узагальнювати інформацію та формулювати висновки;

виховувати уважність, комунікативні якості в процесі колективної роботи по створенню і налагодженню проєктів; посилити почуття взаємної відповідальності, сприяти підвищенню самооцінки учня шляхом залучення до індивідуально-групової роботи; формувати позитивне ставлення учнів до навчання.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання та наочність: мультимедійна дошка, проєктор, комп’ютери з доступом до мережі Інтернет, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

«Єдиний шлях, який веде до знань,  ̶  це діяльність»

Бернард Шоу

І. Організаційний етап

  •                  привітання;
  •                  перевірка присутніх;
  •       перевірка готовності учнів до уроку.

Вправа «Що візьмемо на урок?

Спільна робота з інтерактивною онлайн-дошкою Linoit за посиланням

http://linoit.com/users/Tatyana_Trubii/canvases/%D0%92%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0%20%22%D0%A9%D0%BE%20%D0%B2%D1%96%D0%B7%D1%8C%D0%BC%D0%B5%D0%BC%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%3F%22

Оберіть, що візьмете сьогодні на урок. Напишіть слово на стікері та прикріпіть його на полотно.

М – мислення

А – активність

Н – наполегливість

У – уважність

К – кмітливість

В – винахідливість

С – старанність

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізації та корекція опорних знань

Виконати інтерактивну вправу «Вкладені розгалуження» за посиланням https://wordwall.net/uk/resource/66931048

Фронтальне опитування

Поясніть, як виконуються такі вкладені розгалуження:

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Учитель/учителька повідомлює тему, мету, завдання уроку.

Епіграф уроку: хмара слів (тегів), створена за допомогою онлайн-програми WordArt.com.

 

C:\Users\USER\Pictures\Word Art.jpeg

Учитель/учителька подає інформацію про автора вислову, а потім пропонує учням розшифрувати вислів.

Учитель/учителька. Відомий ірландський драматург і публіцист, родом з Дубліна, лауреат Нобелівської премії з літератури 1925 року. Назвіть, хто ця людина та розшифруйте його вислів.

Відповіді учнів/учениць

Учитель/учителька. Актуальність даної теми очевидна. Ми розуміємо, наскільки важливою є тема сьогоднішнього уроку, оскільки надзвичайно важливо вміти застосовувати набуті знання на практиці, а саме, складати проєкти у середовищі Scratch з вкладеними розгалуженнями.

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Вкладені розгалуження в Scratch 3

Вкладені розгалуження можна використовувати і в Scratch 3.

Наведемо приклад фрагмента проєкту в Scratch 3 з використанням вкладених розгалужень (мал. 7.21).

 

У наведеному фрагменті виконавець спочатку перевіряє умову клавішу пропуск натиснуто?. Якщо Так, то він переміщується на 10 кроків уперед. Якщо після цього переміщення виконавець торкається синього кольору, то він повертається на 90° за годинниковою стрілкою, інакше (не торкається синього кольору) він повертається на 90° проти годинникової стрілки.

Блок-схему цього фрагмента проєкту наведено на малюнку 7.22.

 

Розгалуження зі змінними

Як і в циклах з лічильником, у розгалуженнях можна використовувати змінні.

Можна скласти проєкт, у якому дії виконавця залежатимуть від значення змінної або виразу (мал. 7.23).

У вкладених розгалуженнях можна використати змінні (мал. 7.24).

 

 

V. Осмислення, первинна перевірка розуміння й корекція засвоєння нових знань       

Робота за комп’ютером

  1.                  Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                  Інструктаж учителя.
  3.                  Практична робота за комп’ютерами.
  4.                  Вправи для очей.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Робота з інтерактивним аркушем «Вкладені алгоритмічні структури розгалуження» за посиланням https://www.liveworksheets.com/w/uk/informatika/80280

Завдання: заповніть пусті поля, натисніть Готово!, натисніть Перевір мої відповіді.

VІ. Фізкультхвилинка

Сучасна фізкультхвилинка «Corn Dance» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI&list=PLUbeR5ILeI-Nw4LJaGHziOHc47gksTig4&index=16&ab_channel=CreativeTeacher

VІІ. Закріплення знань і способів дій       

Виконати практичне завдання (стор. 204 підручника)

Завдання й алгоритм розв’язування можна знайти за адресою https://cutt.ly/N4XVdkl

VІІІ. Домашнє завдання: опрацювати § 7.3 (стор. 203-204) («Інформатика-6» Ривкінд Й. Я.); виконати завдання 8 (стор. 208).

Додаткове завдання: виконати домашнє завдання «Алгоритми і програми з вкладеними розгалуженнями» у тестовій формі на сайті «На Урок» (посилання http://join.naurok.ua/, код доступу …).

Творче завдання: скласти сенкан на тему «Розгалуження».

docx
Додано
17 квітня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку