Урок "Алгоритми в нашому житті"

Про матеріал

Тема. Алгоритми в нашому житті

Мета: навчити дітей користуватись алгоритмами в житті, повторити всі вивчені раніше терміни, продовжити ознайомлення з програмним середовищем Scratch , повторити правила техніки безпеки в комп'ютерному класі; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, зв'язне мовлення; виховувати любов до предмету інформатики

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, роздруківки з робочого зошита, презентація, електронна фізкультхвилинка, жетони, картки на дошці

Тип уроку: комбінований урок

Перегляд файлу

Тема. Алгоритми в нашому житті

Мета: навчити дітей користуватись алгоритмами в житті, повторити всі вивчені раніше терміни, продовжити ознайомлення з програмним середовищем Scratch , повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, зв’язне мовлення; виховувати любов до предмету інформатики

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, роздруківки з робочого зошита, презентація, електронна фізкультхвилинка, жетони, картки на дошці

Тип уроку: комбінований урок

Хід уроку

І Організація класу

1. Привітання

Добрий день, хлоп’ята!

Добрий день, дівчата!

Щоб в інформатику

зробити новий крок

Ви прийшли на цей урок.

З Вами разом буду я.

Рада Вас усіх зустріти

Інформатиці навчати.

 

2. Перевірка готовності до уроку

- Подивіться, щоб на ваших столах не лежало нічого зайвого. Нам сьогодні потрібні зошит, ручка та щоденник.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

      1. Повторення правил техніки безпеки (супроводжується презентацією)

- Подивіться на зображення. Я буду запитувати у вас можна робити так чи неможна. Якщо можна – то ви гучно всі разом плескаєте в долоні, якщо ні – тупочете ногами. А після цього ви маєте пояснити чому так потрібно робити або ж не потрібно. Тож починаймо.

- Молодці, ви чудово впоралися з цим завданням.

 

2.  Фронтальне опитування (супроводжується презентацією)

- Зараз давайте напружимо наш мозок та з його скриньок дістанемо знання, що вивчали на минулому уроці. Будьте уважні!

- На які групи можна поділити музичні інструменти?

- Які інструменти відносяться до струнно-клавішних?

- А до струнно-смичкових?

- Як з’являється звук на духових інструментах?

- До якої групи інструментів відносяться литаври, трикутники, тарілки, бубон та дзвони?

 

3. Розминка

- Минулого уроку ви виконували завдання разом з Незнайком, тому він і попросив мене передати вам невеличке цікаве завдання. Хто виконав, підіймає ручку і не викрикує номер ракети, я підійду і подивлюсь чи правильно ви виконали завдання.

- Перегорніть листочки, що лежать перед вами і виконайте завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

1. Оголошення теми та мети уроку

  - Діти, подивіться уважно на дошку. Подув легенький вітерець і слова нашої теми розлетілися, залишилися одні букви кожного слова в купках. Розставивши правильно букви, ви дізнаєтеся з чим ми продовжимо працювати сьогодні на нашому уроці.

  •                   Так ми справді сьогодні знову  поринемо у незвичайний та непередбачуваний світ алгоритмів, згадаємо певні алгоритми з нашого життя; навчимося створювати анімації як справжні режисери на кіностудії.

 

2. Введення елементів нестандартності

- А допомагати у нашій роботі нам будуть герої мультфільму «Фіксики»: Сімка, Нолик та ДімДімич.

 

ІV Вивчення нового матеріалу

 1. Розповідь вчителя (супровід презентацією)

- Діти, ви вже знаєте, що алгоритми дуже часто застосовуються у навчанні, а також ми з вами часто застосовуємо їх у житті. Уявіть навіть свій шлях до школи, вам також доводиться мати справу з алгоритмами. Ви, наприклад, вже автоматично виконуєте алгоритм переходу вулиці без світлофора. Або згадайте літні екскурсії, на які ви ходите разом зі своєю вчителькою, у цих екскурсіях також наявний алгоритм, над яким ви можливо зовсім не замислюєтеся, але він присутній у вашому житті.

 

2. Проблемна ситуація

- Нашому привітному та веселому Нолику не вистачає знань та досвіду, щоб виконати алгоритм переходу вулиці без світлофора. Він потрапив у складну ситуацію, з якою сам не може впоратися, тому я пропоную вам дружнім колективом допомогти йому.

- На дошці ви бачите команди, але вони розташовані в неправильному порядку, і тому Нолику дуже важко перейти вулицю без світлофора. Ваше завдання розташувати команди у правильному порядку. (надруковані команди на дошці)

Алгоритм переходу вулиці без світлофора

1. Зупинитися біля бровки тротуару

2. Подивися ліворуч

3. Дочекайся, поки зліва проїде весь найближчий транспорт

4. Дійди до середини дороги

5. подивися праворуч

6. Дочекайся, поки справа проїде весь найближчий транспорт

7. Перейди дорогу до кінця

- Нолик дякує вам за допомогу. Він щасливий, що у нього є такі розумні та кмітливі помічники.

 

3. Робота за підручником

- Відкрийте ваші підручнику на сторінці 128. Давайте разом прочитаємо алгоритм екскурсії на страуси ну ферму ланцюжком, кожен по 1 реченню.

 

4. Робота в зошиті

- Художники роблять дуже багато малюнків, на яких зображують різні рухи персонажа. Далі вони хочу створити анімацію. Для цього вони усі зображення показують послідовно з великою швидкістю.

- Анімація в Scratch також створюється швидкою зміною образів виконавця.

- Кожен виконавець може мати різні образи – тобто змінений зовнішній вигляд.

- Відкрийте ваші зошити та запишіть це правило.

 

5. Бесіда

- Діти, чи застосовуємо ми алгоритми у повсякденному житті?

- Який алгоритм з життя ви повторюєте найчастіше?

- Чи можна створювати анімацію в Scratch?

- Чи потрібно для створення анімації показувати зображення послідовно з великою швидкістю?

- Чи може кожен виконавець мати різні образи?

- Що таке образи?

 

V Фізкультхвилинка (електронна)

- Діти, підрівняйтесь біля парт, погляньте на екран. Зараз ми трішки відпочинемо. Приготуйтесь повторювати рухи.

 

VІ Практична робота за ПК

1. Інструктаж до практичної роботи

- А зараз Сімка, яка завжди діє швидко і рішуче, хоче, щоб ми разом з нею створили анімацію.

- Для запуску програмного середовища Scratch потрібно двічі клацнути на ярлику, розташованому на Робочому столі, або скористатися Головним меню: Пуск – Усі програми – Scratch.

- Для зміни образів виконавця використовується команда групи «Костюмы».

- Натискаємо кнопку «Импорт». Відкривається вікно із заголовком «Импорт костюма».

http://image.slidesharecdn.com/3ilua-140403011934-phpapp01/95/3-i-lua-129-638.jpg?cb=1396506477 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   У вікні «Импорт костюма» спочатку відкриваємо папку «Костюмы», а потім Animals.
  •                   Знаходимо потрібний для нас образ виконавця та натискаємо кнопку ОК.
  •                   Якщо ми хочемо видалити певний образ, ми натискаємо хрестик поруч з образом «Удалить этот костюм».
  •                   Тепер переходимо на вкладку «Скрипты» та створюємо алгоритм.

http://image.slidesharecdn.com/3ilua-140403011934-phpapp01/95/3-i-lua-130-638.jpg?cb=1396506477 

 

 

 

 

 

 

 

http://image.slidesharecdn.com/3ilua-140403011934-phpapp01/95/3-i-lua-131-638.jpg?cb=1396506477 

  •                   Щоб запустити проект на виконання, обираємо кнопку             .
  • http://image.slidesharecdn.com/3ilua-140403011934-phpapp01/95/3-i-lua-131-638.jpg?cb=1396506477                  Давайте поспостерігаємо за рухом виконавця.
  •                   Для того щоб зупинити виконання проекту, обираємо кнопку            .
  •                   Для того, щоб наш Рудий кіт виконував команди не повертаючись в усі боки, а лише праворуч та ліворуч. Ми маємо натиснути кнопку             «Только поворот влево-вправо».
  •                   У нас з вами вийшла чудова анімація.

 

2. Робота за комп’ютером

- А зараз сідаємо за комп’ютери обережно, вашим завданням буде створити анімацію польоту летючої миші.

- Натискаємо на команду «Костюмы».

- Натискаємо кнопку «Импорт». Відкрилося вікно із заголовком «Импорт костюма».

  •                   У вікні «Импорт костюма» спочатку відкриваємо папку «Костюмі», а потім Animals.
  •                   Знаходимо потрібний для нас перший образ виконавця та натискаємо кнопку ОК.
  •                   Знаходимо потрібний для нас другий образ виконавця та натискаємо кнопку ОК.
  •                   Тепер видаляємо образи Рудого кота, що ми створили раніше, натискаючи на кнопку «Удалить этот костюм» поруч з цими образами.
  •                   Тепер переходимо на вкладку «Скрипты» та створюємо алгоритм.

http://image.slidesharecdn.com/3ilua-140403011934-phpapp01/95/3-i-lua-130-638.jpg?cb=1396506477 

 

 

 

 

 

 

 

  • http://image.slidesharecdn.com/3ilua-140403011934-phpapp01/95/3-i-lua-131-638.jpg?cb=1396506477                  Натискаємо кнопку «Только поворот влево-вправо» .        .
  •                   Щоб запустити проект на виконання, обираємо кнопку             .

 

3.Релаксація для очей

  •                   А зараз відволічіться від виконування завдання, давайте відпочинемо.

Очі щільно ми закрили –
це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.

 

VII Закріплення вивченого матеріалу

D:\УЧИЛИЩЕ\Методика інформатики\КНИГИ\зошит сходинки2 клас\021.jpg1. Гра «Для кмітливих»

  •                   Наш фантазер, допитливий ДімДімич просить вас розташувати команди у правильному порядку  в алгоритмі приготування чаю. (картки з фразами на дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Робота з картками

https://psv4.vk.me/c610922/u136374623/docs/d417d76b8d9f/Bezymyannyy.png?extra=0ummCnVvJfoGINMnKrbBDoSnRQ-4Yi0ZFjUQpwNrp2VhzGSMUGz9-B0FJ4rKhPuTiEhAzkILIwb1AjS7bn25t4iZkeFDcEu0 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII Підсумок уроку

1. Узагальнююча бесіда

- Що ми сьогодні вчилися створювати на уроці?

- Що таке образи?

- З якою програмою ми працювали сьогодні?

- Що нового ви дізналися?

- Що було найцікавішим для вас?

 

2. Оцінювання

- Ви всі сьогодні гарно працювали. Хтось впорався з завданням швидше, хтось повільніше, але ви всі засвоїли новий матеріал, і були дуже кмітливими, чемними та вихованими учнями. Кожен з вас отримую жетончик у винагороду від Фіксиків!

 

 3. Прощання

- Дякую вам за урок. Ви дуже активні та талановиті діти!

- Сподіваюся, що ми з вами ще побачимося.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
5427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку