Тема. Алгоритми в нашому житті
Мета: навчити дітей користуватись алгоритмами в житті, повторити всі вивчені раніше терміни, продовжити ознайомлення з програмним середовищем Scratch , повторити правила техніки безпеки в комп'ютерному класі; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, зв'язне мовлення; виховувати любов до предмету інформатики
Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, роздруківки з робочого зошита, презентація, електронна фізкультхвилинка, жетони, картки на дошці
Тип уроку: комбінований урок
Тема. Алгоритми в нашому житті
Мета: навчити дітей користуватись алгоритмами в житті, повторити всі вивчені раніше терміни, продовжити ознайомлення з програмним середовищем Scratch , повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, зв’язне мовлення; виховувати любов до предмету інформатики
Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, роздруківки з робочого зошита, презентація, електронна фізкультхвилинка, жетони, картки на дошці
Тип уроку: комбінований урок
Хід уроку
І Організація класу
1. Привітання
Добрий день, хлоп’ята!
Добрий день, дівчата!
Щоб в інформатику
зробити новий крок
Ви прийшли на цей урок.
З Вами разом буду я.
Рада Вас усіх зустріти
Інформатиці навчати.
2. Перевірка готовності до уроку
- Подивіться, щоб на ваших столах не лежало нічого зайвого. Нам сьогодні потрібні зошит, ручка та щоденник.
ІІ Актуалізація опорних знань
1. Повторення правил техніки безпеки (супроводжується презентацією)
- Подивіться на зображення. Я буду запитувати у вас можна робити так чи неможна. Якщо можна – то ви гучно всі разом плескаєте в долоні, якщо ні – тупочете ногами. А після цього ви маєте пояснити чому так потрібно робити або ж не потрібно. Тож починаймо.
- Молодці, ви чудово впоралися з цим завданням.
2. Фронтальне опитування (супроводжується презентацією)
- Зараз давайте напружимо наш мозок та з його скриньок дістанемо знання, що вивчали на минулому уроці. Будьте уважні!
- На які групи можна поділити музичні інструменти?
- Які інструменти відносяться до струнно-клавішних?
- А до струнно-смичкових?
- Як з’являється звук на духових інструментах?
- До якої групи інструментів відносяться литаври, трикутники, тарілки, бубон та дзвони?
3. Розминка
- Минулого уроку ви виконували завдання разом з Незнайком, тому він і попросив мене передати вам невеличке цікаве завдання. Хто виконав, підіймає ручку і не викрикує номер ракети, я підійду і подивлюсь чи правильно ви виконали завдання.
- Перегорніть листочки, що лежать перед вами і виконайте завдання.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
1. Оголошення теми та мети уроку
- Діти, подивіться уважно на дошку. Подув легенький вітерець і слова нашої теми розлетілися, залишилися одні букви кожного слова в купках. Розставивши правильно букви, ви дізнаєтеся з чим ми продовжимо працювати сьогодні на нашому уроці.
2. Введення елементів нестандартності
- А допомагати у нашій роботі нам будуть герої мультфільму «Фіксики»: Сімка, Нолик та ДімДімич.
ІV Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя (супровід презентацією)
- Діти, ви вже знаєте, що алгоритми дуже часто застосовуються у навчанні, а також ми з вами часто застосовуємо їх у житті. Уявіть навіть свій шлях до школи, вам також доводиться мати справу з алгоритмами. Ви, наприклад, вже автоматично виконуєте алгоритм переходу вулиці без світлофора. Або згадайте літні екскурсії, на які ви ходите разом зі своєю вчителькою, у цих екскурсіях також наявний алгоритм, над яким ви можливо зовсім не замислюєтеся, але він присутній у вашому житті.
2. Проблемна ситуація
- Нашому привітному та веселому Нолику не вистачає знань та досвіду, щоб виконати алгоритм переходу вулиці без світлофора. Він потрапив у складну ситуацію, з якою сам не може впоратися, тому я пропоную вам дружнім колективом допомогти йому.
- На дошці ви бачите команди, але вони розташовані в неправильному порядку, і тому Нолику дуже важко перейти вулицю без світлофора. Ваше завдання розташувати команди у правильному порядку. (надруковані команди на дошці)
Алгоритм переходу вулиці без світлофора
1. Зупинитися біля бровки тротуару
2. Подивися ліворуч
3. Дочекайся, поки зліва проїде весь найближчий транспорт
4. Дійди до середини дороги
5. подивися праворуч
6. Дочекайся, поки справа проїде весь найближчий транспорт
7. Перейди дорогу до кінця
- Нолик дякує вам за допомогу. Він щасливий, що у нього є такі розумні та кмітливі помічники.
3. Робота за підручником
- Відкрийте ваші підручнику на сторінці 128. Давайте разом прочитаємо алгоритм екскурсії на страуси ну ферму ланцюжком, кожен по 1 реченню.
4. Робота в зошиті
- Художники роблять дуже багато малюнків, на яких зображують різні рухи персонажа. Далі вони хочу створити анімацію. Для цього вони усі зображення показують послідовно з великою швидкістю.
- Анімація в Scratch також створюється швидкою зміною образів виконавця.
- Кожен виконавець може мати різні образи – тобто змінений зовнішній вигляд.
- Відкрийте ваші зошити та запишіть це правило.
5. Бесіда
- Діти, чи застосовуємо ми алгоритми у повсякденному житті?
- Який алгоритм з життя ви повторюєте найчастіше?
- Чи можна створювати анімацію в Scratch?
- Чи потрібно для створення анімації показувати зображення послідовно з великою швидкістю?
- Чи може кожен виконавець мати різні образи?
- Що таке образи?
V Фізкультхвилинка (електронна)
- Діти, підрівняйтесь біля парт, погляньте на екран. Зараз ми трішки відпочинемо. Приготуйтесь повторювати рухи.
VІ Практична робота за ПК
1. Інструктаж до практичної роботи
- А зараз Сімка, яка завжди діє швидко і рішуче, хоче, щоб ми разом з нею створили анімацію.
- Для запуску програмного середовища Scratch потрібно двічі клацнути на ярлику, розташованому на Робочому столі, або скористатися Головним меню: Пуск – Усі програми – Scratch.
- Для зміни образів виконавця використовується команда групи «Костюмы».
- Натискаємо кнопку «Импорт». Відкривається вікно із заголовком «Импорт костюма».
2. Робота за комп’ютером
- А зараз сідаємо за комп’ютери обережно, вашим завданням буде створити анімацію польоту летючої миші.
- Натискаємо на команду «Костюмы».
- Натискаємо кнопку «Импорт». Відкрилося вікно із заголовком «Импорт костюма».
3.Релаксація для очей
Очі щільно ми закрили –
це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.
VII Закріплення вивченого матеріалу
1. Гра «Для кмітливих»
2. Робота з картками
VII Підсумок уроку
1. Узагальнююча бесіда
- Що ми сьогодні вчилися створювати на уроці?
- Що таке образи?
- З якою програмою ми працювали сьогодні?
- Що нового ви дізналися?
- Що було найцікавішим для вас?
2. Оцінювання
- Ви всі сьогодні гарно працювали. Хтось впорався з завданням швидше, хтось повільніше, але ви всі засвоїли новий матеріал, і були дуже кмітливими, чемними та вихованими учнями. Кожен з вас отримую жетончик у винагороду від Фіксиків!
3. Прощання
- Дякую вам за урок. Ви дуже активні та талановиті діти!
- Сподіваюся, що ми з вами ще побачимося.