Конспект уроку з інформатики для 7 класу.
Мета:
Овсянникова К.В.
Овсянникова К.В.
Клас: 7
Дата уроку: __.__.__.
Урок № 9
Тема. Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Scratch.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
- У минулому році, ми з вами ознайомилися із командами та виконавцями. Тож зараз давайте пригадаємо дещо.
- Що ми називаємо командою?
- Команду можуть виконувати лише живі істоти?
- Як називається той, хто виконує команду?
- Що таке алгоритм? Наведіть приклади алгоритмів у житті.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми познайомимось із базовою алгоритмічною структурою повторення та пригадаємо те, що вивчили у 6 класі з теми «Алгоритми та їх виконавці»
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь з демонстрацією резентації.
Для чого в алгоритмах використовують структуру повторення?
Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним.
Наприклад,
Наведені приклади можна подати циклічними алгоритмами, оскільки в кожному з них повторюються деякі дії.
Процеси, які повторюються, називаються циклічними.
Як можна розрізняти повторення?
Кількість повторень у циклічних алгоритмах може бути або заздалегідь відомою, або ні, тому розрізняють повторення з визначеною та невідомою кількістю повторень.
Як створити циклічний алгоритм з визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч?
Скретч має 4 види циклів:
Для створення циклічних алгоритмів а визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч використовують команда Повторити К, де параметр К вказує на кількість повторень у тілі циклу.
Фізкультхвилинка
V. Практичні завдання.
Завдання
Відредагуйте програму таким чином, щоб спрайт намалював 4 окремі квадрати.
Виконання вправ з підручника
VI. Підсумок уроку. Узагальнення навчального матеріалу.
VIІ. Домашнє завдання: опрацювати параграф підручника, знайти ілюстрації алгоритмів з повтореннями у повсякденному житті та записати у зошит.
ДОДАТОК А
Лист оцінювання _________________________________
(Ваш результат обвести)
№ |
Вид роботи |
Відповідав |
Знав, але не встиг відповісти |
Не знав правильну відповідь |
|
Відповіді на теоретичні запитання |
3 |
2 |
0 |
|
Доповнював відповіді однокласників |
2 |
0 |
0 |
|
У програмі Скретч цикл створюємо за допомогою команди? |
2 |
1 |
0 |
|
Правила ТБ і правила роботи за комп’ютером |
2 |
1 |
0 |
|
Орнамент в програмі |
3 |
1 |
0 |
|
Зауваження вчителя |
-1 |
-1 |
-1 |
Оцінка: |
|
|
|
ДОДАТОК Б
Практичне завдання
7 клас Урок 9
|
Відредагуйте програму таким чином, щоб спрайт намалював 4 окремі квадрати. Спробуйте змінити алгоритм так, щоб отримати будь-який інший орнамент ( Підказка: змінюємо кількість повторень, кількість кроків, градуси)
|