Урок "Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів."

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 7 класу.

Мета:

  • навчальна: ознайомити з алгоритмічною структурою повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повтореннями у визначеному навчальному середовищі
  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, критичності думки, пам'яті, уваги, спостережливості;
  • виховна: виховувати повагу до думки іншого; уміння співпрацювати в колективі.
Перегляд файлу

Овсянникова К.В.

 

Овсянникова К.В.

Клас: 7

Дата уроку: __.__.__.

 

Урок № 9

Тема. Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.

 

Мета:

  • навчальна: ознайомити з алгоритмічною структурою повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повтореннями у визначеному навчальному середовищі
  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, критичності думки, пам’яті, уваги, спостережливості;
  • виховна: виховувати повагу до думки іншого; уміння співпрацювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Scratch.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

- У минулому році, ми з вами ознайомилися із командами та виконавцями. Тож зараз давайте пригадаємо дещо.

- Що ми називаємо командою?

- Команду можуть виконувати лише живі істоти?

- Як називається той, хто виконує команду?

- Що таке алгоритм? Наведіть приклади алгоритмів у житті.

 

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми познайомимось із базовою алгоритмічною структурою повторення та пригадаємо те, що вивчили у 6 класі з теми «Алгоритми та їх виконавці»

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь з демонстрацією резентації.

Для чого в алгоритмах використовують структуру повторення?

Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним.

Наприклад,

  • для того щоб наповнити водою діжку місткістю 80 л, маючи десяти літрове відро, потрібно виконувати 8 разів одні й ті самі дії: набрати воду у відро, вилити воду в діжку.
  • Герой твору Марка Твена Том Сойєр мав фарбувати огорожу за ци­клічним алгоритмом: одну й ту саму команду — фарбування стовпчи­ка огорожі — слід повторювати, доки всю огорожу не буде пофарбовано.
  • А щоб вивчити строфу вірша напам’ять, спочатку її читають, а тоді пробують роз­повісти по пам’яті. Якщо це не вдається, то продовжують читати знову — тобто пов­торюють цю дію кілька разів.

Наведені приклади можна подати циклічними алгоритмами, оскільки в кожному з них повторюються деякі дії.

Процеси, які повторюються, називаються циклічними.

Як можна розрізняти повторення?

Кількість повторень у циклічних алгоритмах може бути або зазда­легідь відомою, або ні, тому розрізняють повторення з визначеною та невідомою кількістю повторень.

 

Як створити циклічний алгоритм з визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч?

Скретч має 4 види циклів:

Для створення циклічних алгоритмів а визначеною кількістю пов­торень у середовищі Скретч використовують команда Повторити К, де параметр К вказує на кількість повторень у тілі циклу.

 

Фізкультхвилинка 

V. Практичні завдання.

Завдання

11

Відредагуйте програму таким чином, щоб спрайт намалював 4 окремі квадрати.

Виконання вправ з підручника

VI. Підсумок уроку. Узагальнення навчального матеріалу.

 

VIІ. Домашнє завдання: опрацювати параграф підручника, знайти ілюстрації алгоритмів з повтореннями у повсякденному житті та записати у зошит.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК А

Лист оцінювання _________________________________

(Ваш результат обвести)

Вид роботи

Відповідав

Знав, але не встиг відповісти

Не знав правильну відповідь

  1.  

Відповіді на теоретичні запитання

3

2

0

  1.  

Доповнював відповіді однокласників

2

0

0

  1.  

У програмі Скретч цикл створюємо за допомогою команди?

2

1

0

  1.  

Правила ТБ і правила роботи за комп’ютером

2

1

0

  1.  

Орнамент в програмі

3

1

0

  1.  

Зауваження вчителя

-1

-1

-1

Оцінка:

 

 

 

 

 

ДОДАТОК Б

Практичне завдання

7 клас Урок 9

11

Відредагуйте програму таким чином, щоб спрайт намалював 4 окремі квадрати. Спробуйте змінити алгоритм так, щоб отримати будь-який інший орнамент

( Підказка: змінюємо кількість повторень, кількість кроків, градуси)

 

 

 

 

docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
8322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку