Тема уроку: Алгоритми з розгалуженням.
Мета: дати уявлення про розгалуження, вчити складати алгоритми з розгалуженнями.
Дидактична задача:
Розвивальна задача: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати інтерес до інформатики, зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, підручники, комп'ютерна програма Scratch.
Інтернет – підтримка:
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Обчислювальний ланцюжок.
Задумайте число. Додайте до нього 6. Зменшити на 4. Якщо можливо, поділіть отримане число на 2. Якщо ні – додайте 1 та поділіть на 2.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Ми з вами виконали алгоритм. Давайте спробуємо його записати.
У нашому алгоритмі в одному місці виникає ситуація, коли ми повинні визначити, чи виконується певна умова, а вже потім діяти далі. Такий варіант
називається розгалуженням.
Де ще ми зустрічаємося з розгалуженнями?
Підійшовши до переходу, треба зупинитися і подивитися на світлофор. Якщо сигнал світлофора зелений, то можна переходити вулицю, інакше (якщо світло червоне), переходити вулицю не можна. Слід обов’язково дочекатися зеленого сигналу світлофора.
Ситуації, коли, залежно від того, чи виконується умова, треба приймати різні рішення або виконувати різні дії, трапляються часто. Таку ситуацію в алгоритмах називають розгалуженням, а на блок-схемах команду перевірки умови записують у блоці, що має форму ромба.
На уроках української мови ви вивчали правило написання префіксів с- або з-. Префікс слід обирати залежно від літери, з якої починається корінь слова. Якщо корінь слова починається з літер к, п, т, ф, х, то пишеться префікс с-. В іншому разі пишеться префікс з-. А от як виглядатиме блок-схема цього алгоритму:
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в сторони розвів.
Мабуть, ключик загубив,
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки встати.
IV. Робота за комп’ютером
1.Робота за комп’ютером в середовищі програмування Scratch.
2.Створення проекту.
Вам належить придумати і створити проект «Вітальна листівка» використовуючи знання і уміння програмування в середовищі Scratch.
Прошу усіх сісти за комп'ютери і приступити до роботи над проектами.
Діти виконують завдання, учитель допомагає учням. Стежить за ходом виконання проектів.
Захист проекту.
Хвилинка релаксації
1. Щільно заплющити й розплющити очі (10 р.).
2. Виставити вперед великий палець руки. Не повертаючи голови, слідкувати очима за рухами пальця максимально вгору-вниз, праворуч-ліворуч (10 р.).
3. Виставити вперед великий палець руки. Намалювати в повітрі цифру «8». При цьому слідкувати очима за рухами пальця (10 р.).
4. Покліпати очима (10 р.).
V. Підсумок уроку
Якщо йде дощ, то дорога...
Якщо учень захворів, то в школу...
Якщо настає Новий рік, то...
Якщо тобі подарували комп’ютер, то...
Завершальне слово учителя.
Цей урок побудований із застосуванням нових технологій на прикладі роботи в творчій майстерні. У ненав'язливій, ігровій формі учні досягли мети уроку — повторили базові знання по темі Scratch, і створили цікаві і різноманітні творчі проекти. Такий урок забезпечує розвиток креативної діяльності учнів, дає їм можливість виявити свої багатогранні таланти. Як правило, подібні уроки проходять живо і цікаво. Обговорення виступів і результатів затягується. А скільки чудових проектів можна побачити на екрані! Якими зібраними і серйозними стають наші учні у відповідальні моменти, з яких несподіваних сторін розкриваються їх таланти! В якості повчальних цілей уроку були вибрані наступні: Згадати про призначення програми Scratch (Скретч), повторить палітру блоків, команди, вивчені на минулому уроці.
Урок був спроектований таким чином, що кожен з учнів в класі був активно задіяний в учбовому процесі. Такий підхід дав можливість виявити таким, що усім вчиться свої здібності, навички і знання і бути максимально успішними на своєму рівні.