Урок "Алгоритми з розгалуженням"

Про матеріал
На уроці учні навчаться створювати алгоритми з повним розгалуженням в середовищі Скретч
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

на тему:

 

«Алгоритми з розгалуженням»

 

 

 

 

 

Виконала

Вчитель інформатики

Комунального закладу

Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.

Великоберезовицької селищної ради

Тернопільської області

Костецька Ольга Павлівна

 

 

 

Тема. Алгоритми з розгалуженням.

Мета:
навчальна: ознайомити учнів з алгоритмами, що мають розгалуження у середовищі Scratch;

розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості, розвивати увагу, навички самостійної роботи на комп’ютері, алгоритмічне та логічне мислення;

виховна: сприяти формуванню в учнів початкових класів виховувати вміння міркувати, виховувати зацікавленість до роботи у середовищі Scrаtch.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: проектор, дошка, комп’ютери, підручник для 4 класу Морзе . «Інформатика», стікери для виконання вправи «Очікування», картки для роботи в групах, робочі зошити, навчальна презентація, середовище комп’ютерного виконавця Скретч.

Програмне забезпечення: програма Scrаtch.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Вчитель: Сьогодні ми працюватимемо разом, і я розраховую на вашу старанну працю на уроці та змістовні відповіді. Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:

«У» - усміхненими,

«С» - спокійними,

«П» - прогресивними,

«І» - ініціативними,

«Х» - хоробрими.

Це девіз нашого уроку!

Ми будемо продовжувати працювати у програмі Scratch. Подивіться діти я в руках тримаю ракету, якою ми полетимо сьогодні на планету Скретч. Але нам потрібні білети? Так. Цими білетами будуть наші очікування від уроку, які ми прикпіпимо на ракету.

Учням роздані стікери, на яких вони пишуть очікування і приклеюють на ракету.

Вчитель: Перед тим як потрапити на планету Scratch давайте пригадаємо, що ми про неї знаємо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель: До нас завітав наш давній знайомий та друг (картинка). Давайте згадаємо як його звати і де ми з ним зустрічалися. (Рудий кіт, програма Scratch).

Пропоную пограти гру «Поділись знаннями».

C:\Users\pc\Desktop\imgres.jpg

Дайте відповіді на запитання:

  1.                   Як називається подібна інструкція? (Блок-схема алгоритму розгалуження).
  2.                   Що таке операція розгалуження?

Учні разом із вчителем пригадують операцію розгалуження

Розгалуження – це дія (ситуація) в алгоритмі, залежно від якої приймаються різні рішення або виконуються різні дії.

Операція розгалуження — це вказівка виконати одну з двох команд: команду 1 або команду 2 залежно від істинності чи хибності деякого твердження (логічного виразу). Якщо твердження правильне, то виконується команда 1 і на цьому виконання операції розгалуження закінчується. Якщо ж твердження хибне, то виконується команда 2 і на цьому виконання операції розгалуження закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. А зараз ми перевіримо чи добре засвоїли алгоритми з розгалуженням.

На партах роздані завдання для кожної групи, які ви виконаєте.

Робота в групах

Група 1

C:\Documents and Settings\ПК\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator EX\2016_03_11\IMG_0002.jpg

 

Група 2

 

C:\Documents and Settings\ПК\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator EX\2016_03_11\IMG_0003.jpg

 

Група 3

C:\Documents and Settings\ПК\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator EX\2016_03_11\IMG_0003.jpg

 

Вчитель. Ми пригадали способи і форми подання алгоритмів з розгалуженням, а тепер давайте пригадаємо основні елементи вікна програми.

 

Гра «Мікрофон»

На дошку спроектоване (за допомогою проектора) вікно програми Scratch.

На столі лежать листочки з написами елементів вікна програми Скретч. Учні по черзі підходячи до столу беруть листок, і на дошці показують елементи вікна.

Покажіть:

  1.               Набір команд.
  2.               Рядок програмного меню.
  3.               Команди керування готовою програмою.
  4.               Команди виконання дій над спрайтом.
  5.               Вікно настроювання спрайта.
  6.               Сцена.
  7.               Спрайт.
  8.               Вікно, що відображає об’єкти, використані для створення програми.
  9.               Команди, що входять до вибраного набору команд.
  10.          Вікно для складання програм.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

Вчитель: Тема нашого уроку «Алгоритми з розгалуженням». Давайте розглянемо яким чином можна представити алгоритм розгалуження у середовищі Скретч.

 

IV. Вивчення нового матеріалу (пояснення вчителя). 10 хв

Вчитель. У Скретчі для створення алгоритмів із неповним розгалуженням існує команда  якщо, яка міститься в групі Керувати. У цій команді передбачено виконування однієї умови.

Для створення алгоритмів із повним розгалуженням існує команда якщо інакше, яка міститься в групі Керувати. Другу команду використовують коли може бути передбачено виконання не однієї, а кількох команд як у разі виконання умови, так у разі її не виконання.

Приклад.

Учитель. Розглянемо програму пішоходного переходу у Скретч.

Пояснення вчителя з демонстрацією.

 

VI. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Робота у зошиті.

Фізкультхвилинка (відео).

 

VIІ. Формування вмінь та навичок.

Перед тим, як почати працювати, учні повторюють правила техніки безпеки у комп’ютерному класі..

Гра «Світлофор».

Вчитель. Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону:

Картки покладені ще до початку уроку перед кожним  учнем.

- Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку. (Так)

- Верхній одяг, щоб не заважав, можна покласти на комп’ютерний стіл або системний блок. (Ні)

- Якщо ти не встиг доїсти бутерброд – не хвилюйся: просто поклади його за монітор, а в кінці уроку дожуєш. (Ні)

- У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно

натискувати клавіші. (Так)

- Якщо з комп’ютером сталось щось неладне, чи він просто перестав працювати – потрібно посмикати за задній шнур, або разок добряче стукнути системний блок. (Ні)

- Якщо хочеш, щоб урок був цікавим – дотримуйся тиші та виконуй вимоги вчителя. (Так)

Вчитель. Діти – ви молодці! Як добре, коли ви всі знате правила техніки безпеки у комп’ютерному класі..

Виконання практичного завдання.

Учні займають місця біля комп’ютерів.

Виконання практичної роботи з підручника Морзе Н.В.. «Інорматика, 4 клас», ст.129.

Вчитель контролює процес виконання роботи і за потреби коректує.

Релаксація. Вправа для очей.

Після кожної вправи робимо легке швидке кліпання або заплющуємо очі на кілька секунд, даючи можливість розслабитися.

1. Сядьте прямо, очі дивляться вперед, голова нерухома.

2. Робимо рух очима вгору-вниз.

3. Робимо рух очима вправо-вліво.

4. Робимо рух очима по діагоналі.

5. Малюємо очима прямокутник.

6. Малюємо очима ромб.

7. Малюємо очима трикутник.

 

VіІI. ЗАСВОЄННЯ УЗАГАЛЬНЕНИХ ВМІНЬ

Вчитель. Зараз ми проведемо розминку, яка називається «Ребусна перепустка». На дошці приклеєне ребусне деревце (прикріпленні ребуси на ньому). Ви підходити, знімаєте і розгадуєте ребус.

Учні знімають їх, розгадують ребуси і відповіді записують на дошці.

Вчитель. Молодці! Справились із завданням.

 

Іх. ПідБИТТЯ ПІДСУМКІВ уроку.

Вчитель. Давайте ми повернемось до нашої ракети. Я буду зачитувати ваші очікування від уроку, а ви відповідайте збулись вони чи ні.

Цікава країна Скретч не прощається з нами. На наступному уроці ми знову будемо подорожувати на її просторах з виконавцем Рудий кіт. Наш урок був плідним. Ви були активні і впевнені, відповідно і результат хороший. Дякую за урок!

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
1437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку