Мета: - закріплення знань,застосовуючи звичайні дроби;
- розвиток уваги і кмітливості, творчих здібностей,
формування інтересу до математики,
- виховання взаємодопомоги і почуття поваги,вміння працювати в
команді
Форма роботи: подорож
Хід заходу:
Завдання. - «Перегляньте уривок і скажіть з якого мультфільму ці кадри?» ( м/ф « Аліса в країні Чудес») ( Слайд1-2 )
Автор - англійський математик, поет і письменник Льюїс Керролл . У ній розповідається про дівчинку на ім'я Аліса, яка потрапляє крізь кролячу нору в уявний світ, населений дивними істотами.
Автор використовує численні математичні, лінгвістичні та філософські
цитати. ( Слайд3)
- Епіграфом нашої гри візьмемо слова з книги «Аліса в країні Чудес»
« Кращий спосіб пояснити – це самому зробити» ( Слайд4)
РБІД, ТАСАЧНИ, ЯДОЛ, ОСКУК .
Відповідь:
ДРІБ, ЧАСТИНА, ДОЛЯ, КУСОК ( Слайд5)
- Протягом багатьох століть дроби називали ламаними числами. Розділ математики про дроби довгий час був одним з найважчим. Збереглося навіть прислів'я «Потрапити в дроби», що означало – зайти у безвихідь. ( Слайд6)
- Тема уроку : «АЛІСА В КРАЇНІ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ» ( Слайд7)
3. Знайомство з командами.
Кожна команда обирає цитату з книги «Аліса в країні звичайних дробів»– свій девіз для гри ( Слайд 9)
( команди представляють себе і читають цитати)
1 команда « Мислителі»
2команда « Юні математики»
3 команда « Дроб'ята»
4команда « Винахідники»
5. Правила гри .Етапи гри.
– відмінно
- добре
- задовільно
( Слайд 10)
1 ЕТАП. « Що повідав Кролик, який розмовляв …”
( Слайд 12)
«Алісі набридло сидіти на березі з сестрою. Все одно робити було нічого. Чим би їй зайнятися? Може бути, встати, нарвати ромашок і сплести вінок. Але в цю саму хвилину повз пробіг Кролик, білий з рожевими очима. Аліса навіть не дуже здивувалася, коли Кролик став як укопаний і пробурмотів: - Ну і ну! Все сьогодні йде не так! Але ж ще вчора все йшло як завжди!
Завдання : Надати інформацію, де використовуються звичайні дроби.
( кожна команда виступає з інформацією про звичайні дроби)
( Слайд 13)
Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд
ІІ ЕТАП.“Зустріч з Тілібомом і Тарарамом”
( Слайд 14)
«Вони стояли під деревом. Аліса майже відразу здогадалася, хто вони такі: у одного було написано на комірці «Тарарам, а в іншого « Тілімбом ». Їх розмова зацікавила дівчинку:
- Я знаю, що тобі спало на думку, - сказав Тілімбом- але клянусь, все було не так.
- Якщо все так і було, то все було саме так. Якщо все ж було б так, то все могло бути не так.Але оскільки все було зовсім не так, все було зовсім не так. Ясно і логічно.
Бліц-завдання: ( Слайд 15)
1 команда: 2 команда
1.Скільки сек в 5/12 хв? 1. Скільки кг в 3/4 т ?
2.Що більше 4/9 прямого кута чи 45º ? 2. Що більше: 3/20 год чи 18 хв?
3. Назвати більший дріб:7/25 чи 7/26 ? 3. Назвати більший дріб: 4/9 чи 4/19 ?
3 команда 4 команда
2.Що більше: 75 см чи 3/4 м ? 2. Що більше:7/10 т чи 699 кг?
3. Назвати більший дріб: 2/15 чи 2/16 ? 3. Назвати більший дріб: 25/100 чи 35/100?
( Слайд 16- відповіді)
Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд
ІІІ ЕТАП. “Допоможи Гусениці»
( Слайд 17)
«Аліса озирнулася, подивилася на квіти, на листя. Неподалік височів великий гриб. Аліса глянула під капелюшок - нічого, зліва - нічого, справа - теж нічого. Залишалося подивитися на капелюшку гриба. На неї дивилася товста зелена Гусениця .Вона лежала на краю гриба, схрестивши руки на грудях і покурювала довгу криву трубку.»
Завдання. Знайти х,а,в,с.
( Слайд 18)
( Слайд 19 відповіді)
Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд
ІV ЕТАП. “Буркотливі Устриці”
( Слайд 20)
« Зустріч з Морськими устрицями здивувала Алісу. - Ми отримали чудову освіту. Нас щодня виховував Морський їжак. Ми проходили Болтаніку . Потім була Палкебра і Драконометрія. Ну і, звичайно, Водна мова. Її у нас вела Морська Корова. Ми вчили Хроматику, Морквологію, Свінтаксіс. А найважче нам давалася Фізія і Хіхіка .»
Завдання. «Чому обурилися Морські Устриці?
«Чи всі приклади записано вірно? Яку частину становлять приклади з помилкою?»
( Слайд 21)
( Слайд 22- відповіді)
Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд
V ЕТАП. “На галявині квітів”
( Слайд 23)
« Далеко попереду виднілася галявина. Аліса опинилася біля величезної клумби, в середині якої стирчав Гладіолус ,а з боків росли Маргаритки.
- Шановний Гладіолус - сказала Аліса. - Як шкода, що ти не можеш сказати ні слова.
- Від чого ж! -вимовив Гладіолус .- Можу, якщо поруч є хтось, хто цього заслуговує.»
( Слайд 24)
Завдання. « Взяти дві восьмих круга,одинадцять шістнадцятих квадрата, п'ять шостих трикутника, чотири п'ятих прямокутника»
Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд
VІ ЕТАП. «Хитрий Чеширський Кіт»
( Слайд 25)
«Аліса здригнулася, тому що раптово побачила Чеширського Кота, який сидів на гілці високого дерева.
Кіт посміхнувся. Кігті у Кота були довгі, а зуби надто гострі.
- Чеширський Котик, скажи, будь ласка, як мені вийти з цього лісу ?
- Ну, якось ти обов'язково вийдеш, якщо пройдеш скільки потрібно, - зауважив Кіт».
( Слайд 26)
Завдання. Розв'язати задачу.
” Коли Я витратив 3/4 своїх грошей, а Шляпник 2/3 своїх, то у нас разом залишилось 48 фунтів, причому порівну у кожного .
Скільки фунтів було у кожного спочатку? “
( Слайд 27- відповідь)
Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд
VІІ ЕТАП.«Чаювання»
( Слайд 28)
«Під деревом був накритий до чаю стіл. Шляпник і Кролик пили чай. Аліса помітила, що стіл був заставлений посудом,
і вони чомусь сиділи на самому краю.
-Я знаю, чому у вас тут так багато чайного посуду! - вигукнула Аліса .
- У нас завжди час тільки пити чай! Навіть немає часу помити всі ці штуки.
- Значить, вам доводиться весь час пересідати, так? - запитала Аліса.
- У міру використання посуду!
- Ой! А що ж буде, коли ви знову дійдете до початку? - не втрималася Аліса.»
( Слайд 29)
Завдання. Кожна команда розказує підготовлену свою казку про звичайні дроби.
Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд
Підсумок гри . Рефлексія. Показати « Галявину успіху» Виставити оцінки командам
( Слайд 30