Урок " "Аліса в країні дробів"

Про матеріал
В документі надано розробку уроку з математики в ігровій формі за мотивами казки Л. Керола " Аліса в країні чудес", в якому літературні герої допомагають зрозумііти світ звичайних дробів.
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\1319704996_0lik.ru_alisa.jpg                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Мета: - закріплення знань,застосовуючи звичайні дроби;

              - розвиток уваги і кмітливості, творчих здібностей,

               формування  інтересу     до математики,

              - виховання взаємодопомоги і почуття поваги,вміння працювати в   

                 команді

 Форма роботи: подорож

Хід заходу:

  1.         Організаційна хвилинка
  2.         Поглиблення в тему.

     Завдання. -  «Перегляньте уривок  і скажіть з  якого мультфільму ці кадри?» ( м/ф « Аліса в країні Чудес») ( Слайд1-2 )

  •                « Хто автор книги « Аліса в країні Чудес?» ( англ.. математик, поет, письменник Льюіс Керолл)
  •                Казка “ Аліса в країні Чудес ”написана в жанрі фентезі.

Автор -  англійський  математик, поет і письменник  Льюїс Керролл . У ній розповідається про дівчинку на ім'я Аліса, яка потрапляє крізь кролячу нору в уявний світ, населений дивними істотами.

Автор використовує численні математичні, лінгвістичні та філософські

цитати. ( Слайд3)

   -  Епіграфом  нашої гри візьмемо слова з книги «Аліса в країні Чудес»

 « Кращий спосіб пояснити –  це самому зробити» ( Слайд4)

  •                Щоб почати гру , треба відгадати  анаграми :

          РБІД, ТАСАЧНИ,  ЯДОЛ,  ОСКУК .

                      Відповідь:

     ДРІБ, ЧАСТИНА,  ДОЛЯ, КУСОК    ( Слайд5)

     - Протягом багатьох століть дроби називали ламаними числами. Розділ математики про дроби довгий час був одним з найважчим.  Збереглося навіть прислів'я «Потрапити в дроби», що означало – зайти у безвихідь. ( Слайд6)

 

   -  Тема  уроку :  «АЛІСА  В КРАЇНІ   ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ»  ( Слайд7)

    3. Знайомство з командами.

     Кожна команда обирає цитату з книги  «Аліса в країні звичайних дробів»– свій девіз для гри  ( Слайд 9)

                     ( команди представляють себе і читають цитати)

 1 команда « Мислителі»

2команда « Юні математики»

3 команда « Дроб'ята»

 4команда « Винахідники»         

  • Потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!
  • Завтра ніколи не буває сьогодні! Хіба можна прокинутися вранці і сказати: "Ну ось, зараз нарешті завтра!»
  • Не сумуй. Рано чи пізно все стане зрозумілим, все стане на свої місця і вишикується в єдину красиву схему, як мережива.
  • Чим більше відразу вчишся, тим менше після мучишся.

5. Правила гри .Етапи гри.

  • Казкові етапи гри з героями книги « Аліса в країні Чудес»,
  • На кожному етапі  група набирає   “ смайлики” трьох кольорів:

                       – відмінно

                        - добре

                        - задовільно

  •  В кінці гри кожна група  покаже     “Екран успіху»

                                        ( Слайд 10)

 

1 ЕТАП.  « Що повідав Кролик, який розмовляв …”

                                       ( Слайд 12)

«Алісі набридло сидіти на березі з сестрою. Все одно робити було нічого. Чим би їй зайнятися? Може бути, встати, нарвати ромашок і сплести вінок. Але в цю саму хвилину повз пробіг Кролик, білий з рожевими очима. Аліса навіть не дуже здивувалася, коли Кролик став як укопаний і пробурмотів: - Ну і ну! Все сьогодні йде не так!  Але ж ще вчора все йшло як завжди!         

Завдання : Надати інформацію, де використовуються звичайні дроби.

( кожна команда  виступає з інформацією  про звичайні дроби)

                                         ( Слайд 13)

                 Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд

 

 

ІІ  ЕТАП.“Зустріч з Тілібомом і Тарарамом”

                                         ( Слайд 14)

«Вони стояли під деревом. Аліса майже відразу здогадалася, хто вони такі: у одного було написано на комірці «Тарарам, а в іншого       « Тілімбом ». Їх розмова зацікавила дівчинку:    
  - Я знаю, що тобі спало на думку, - сказав Тілімбом- але клянусь, все було не так.
- Якщо все так і було, то все було саме так. Якщо все ж було б так, то все могло бути не так.Але  оскільки все було зовсім не так, все було зовсім не так. Ясно і логічно.

 

                           Бліц-завдання:    ( Слайд 15)

 

                  1 команда:                                        2 команда

1.Скільки сек в 5/12  хв?                            1. Скільки  кг  в 3/4 т ?

2.Що більше 4/9 прямого кута  чи 45º ?    2. Що більше: 3/20    год  чи  18 хв?

3. Назвати більший дріб:7/25  чи 7/26 ?   3. Назвати більший дріб: 4/9  чи 4/19 ?

                      3 команда                                            4 команда

  1. 1.Скільки  г в  2/5 кг ?                        1. Скільки  місяців в  2/3  року?

2.Що більше:   75 см  чи 3/4  м ?                  2. Що більше:7/10  т   чи   699 кг?

3. Назвати більший дріб: 2/15 чи 2/16 ?    3. Назвати більший дріб:  25/100  чи  35/100?

                                          ( Слайд 16- відповіді)

                  Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд

                     ІІІ  ЕТАП. “Допоможи Гусениці»

                                           ( Слайд 17)

          «Аліса озирнулася, подивилася на квіти, на листя. Неподалік височів великий гриб. Аліса глянула під капелюшок - нічого, зліва - нічого, справа - теж нічого. Залишалося подивитися на капелюшку гриба. На неї дивилася товста зелена Гусениця .Вона лежала  на краю гриба, схрестивши руки на грудях і покурювала довгу криву трубку.»

 

                  Завдання. Знайти х,а,в,с.

                                 ( Слайд 18)

            

     

 

                           ( Слайд 19 відповіді)

 

 

 

                 Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд

 

                  ІV ЕТАП.   “Буркотливі Устриці”

                                    ( Слайд 20)

 « Зустріч з Морськими устрицями здивувала Алісу. - Ми отримали чудову освіту. Нас щодня виховував Морський їжак. Ми проходили Болтаніку .        Потім була Палкебра і Драконометрія. Ну і, звичайно, Водна мова. Її у нас вела Морська Корова. Ми вчили Хроматику, Морквологію, Свінтаксіс.    А найважче нам давалася   Фізія і Хіхіка .»

 

Завдання. «Чому обурилися Морські Устриці?

«Чи всі приклади  записано вірно? Яку частину становлять приклади  з помилкою?»

                               ( Слайд 21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          ( Слайд 22- відповіді)

                  Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд

 

                             V  ЕТАП. “На галявині квітів”

                               ( Слайд 23)

« Далеко попереду виднілася галявина. Аліса опинилася біля величезної клумби, в середині якої стирчав Гладіолус ,а з боків росли  Маргаритки.       

     -  Шановний Гладіолус - сказала Аліса. - Як шкода, що ти не можеш сказати ні слова.     

  - Від чого ж! -вимовив Гладіолус .- Можу, якщо поруч є хтось,  хто цього заслуговує.»

                               ( Слайд 24)

Завдання. « Взяти дві восьмих круга,одинадцять шістнадцятих квадрата, п'ять шостих трикутника,  чотири п'ятих прямокутника»

  1. 3 отриманих частинок  створити свою « галявину»( Команди наклеюють частинки  у вигляді «мозаїки»)
  2. Які дроби залишилися?

           Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд

 

VІ ЕТАП. «Хитрий Чеширський Кіт»

                               ( Слайд 25)

   «Аліса здригнулася, тому що раптово побачила Чеширського Кота, який сидів на гілці високого дерева.                 

   Кіт посміхнувся. Кігті у Кота були довгі, а зуби надто гострі.

 - Чеширський Котик, скажи, будь ласка, як мені вийти з цього лісу ?

- Ну, якось ти обов'язково вийдеш, якщо пройдеш скільки потрібно, - зауважив Кіт».

                               ( Слайд 26)

Завдання. Розв'язати задачу.

” Коли Я витратив  3/4 своїх грошей, а Шляпник 2/3 своїх, то у нас разом залишилось 48 фунтів, причому порівну у кожного .

Скільки фунтів було у кожного спочатку? “

Картинки по запросу картинка две третьих  кругаКартинки по запросу картинка три четвертых круга 

 

 

 

 

                               ( Слайд 27- відповідь)

          Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд

 

                  VІІ ЕТАП.«Чаювання»

                               ( Слайд 28)

 «Під деревом був накритий до чаю стіл. Шляпник і Кролик пили чай. Аліса помітила, що стіл був заставлений посудом,

 і вони чомусь  сиділи на самому краю.

 -Я знаю, чому у вас тут так багато чайного посуду! - вигукнула Аліса  .

     - У нас завжди час тільки пити чай! Навіть немає часу помити всі ці штуки.    

   - Значить, вам доводиться весь час пересідати, так? - запитала Аліса.   

    - У міру використання посуду!     

  - Ой! А що ж буде, коли ви знову дійдете до початку? - не втрималася Аліса.»

                    ( Слайд 29)

Завдання. Кожна команда розказує  підготовлену свою казку про звичайні дроби.

Вчитель роздає «смайлики» для оцінювання команд

 Підсумок гри . Рефлексія.  Показати « Галявину успіху» Виставити оцінки командам

                    ( Слайд 30

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сирота Любовь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
844
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку