План –конспект онлайн- уроку біології у 7 класі на тему:«Амфібії »
Мета:
навчальна: ознайомити з особливостями будови та життєдіяльністі земноводних, їх різноманітністю, роллю у природі та житті людини, заходами охорони земноводних;
розвивальна: розвивати мислення учнів, самостійність, пізнавальний інтерес і творчі здібності.
виховна: виховувати інтерес до вивчення біології, усього живого на планеті, поняття цінності кожного виду в біосфері та їх взаємозв’язок;
Тип уроку:комбінований
Методи та методичні прийоми: частково-пошуковий, аналіз, синтез, порівняння, конкретизація, прогнозування, пошукова гра.
Матеріали та обладнання: мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, діти! На попередньому уроці ви вивчили особливості будови та життєдіяльності кісткових і хрящових риб. То ж перевіримо як ви засвоїли цю тему.
ІІ. Перевірка попереднього матеріалу
1.Вправа «Мозковий штурм» (запитання до учнів)
1. Що таке хорда?
2. На які два підтипи поділяють тип Хордові?
3. Яка тварина належить до класу Головохордові і раніше відносилась до безхребетних?
4. Який український вчений довів, що ланцетник хордова тварина?
5. Яка форма тіла у риб?
6. Чим зверху вкриті риби?
7. Яка функція слизу?
8. Які два класи має надклас Риби?
9. Які основні відмінності у будові мають кісткові і хрящеві риби?
10. Які ще класи, крім риб, належать до типу Хордові?
2. Завдання у тестовій формі на платформі Всеосвіта за посиланням
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: Земноводні, непривабливі з першого погляду, є дуже цікавими, унікальними та дуже корисними тваринами. Отримавши знання на цьому уроці, ви впевнитесь в тому, що амфібії – цікаві і корисні тварини. То ми починаємо наш урок із загадок про цих тварин.
1. Зелене пузате на березі живе, по землі скаче, у воді пливе?
2. У воді водиться, з хвостом родиться, а як виростає – хвіст відпадає.
3. Як співає - надуває щоки, а від страху стриба в воду як зачує кроки.
Діти відгадують, що це загадки про жаб.
Тема нашого уроку: «Амфібії або Земноводні» ( запис у зошити)
ІV. Засвоєння нового матеріалу
1. Завдання для учнів
Учитель: Поміркуйте:Чому тварини цього класу мають другу назву – земноводні?
Які пристосування мають амфібії до водного і наземно – повітряного середовища?
Який розвиток у земноводних та які відмінності у будові мають пуголовок і доросла жаба?
2. Демонстрація презентації про будову та особливості життєдіяльності амфібій.
3. Відповіді учнів на запитання, отримані від учителя.
Гімнастика для очей по Бейтсу
4. Вивчення різноманітності земноводних
Об’єдную учнів у три групи. Учні працюють, використовуючи Google інструмент Jamboard
Спікери груп доповідають по черзі про особливості будови та представників рядів Безхвості, Безногі та Хвостаті амфібії.
4. Повідомлення учнів про значення земноводних, охорону, тварин Червоної книги та пам’ятники, які поставлені за внесок амфібій у науку . Ці завдання два учні отримують заздалегідь і готують повідомлення з демонстрацією невеликих презентацій.
V. Закріплення нового матеріалу
1. Використання ігрового інтерактивного додатку LearningApps – гра Амфібії – знайди пару- учні поєднують назви представників різних рядів земноводних із їхнім зображенням.
2. Виконання завдання у тестовій формі на платформі Всеосвіта за посиланням.
VІ. Домашнє завдання: 1. Опрацювати параграф 17 підручника Біологія 7 клас (Київ «Генеза» 2020)
2. Дати відповідь на запитання: Чому у давні часи у горщик з молоком клали жабу?
3. Підготувати повідомлення «Цікаве про амфібій»
Завдання 2 і 3 особистісно – орієнтовані.
VІІ. Підсумок уроку: Про що я дізнався на уроці - рефлексія
1