Конспект уроку з інформатики в 10 класі
Тема:
або
Урок дослідження
та відпрацювання практичних умінь та навиків.
Замало мати гарний розум,
головне – вміти його застосовувати.
Рене Декарт
Тема уроку: «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Стратегія успіху або Як обрати професію»
Урок-дослідження та відпрацювання практичних умінь та навиків
Мета уроку:
Дидактичні і роздаткові матеріали: 1) індивід. картки із завданнями на аналіз даних за допомогою функцій, побудову діаграм – інструктивні картки; 2) завдання для практичної роботи.
Тип уроку: відпрацювання практичних умінь та навиків.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
Хід уроку.
І. Організація класу.
Привітання з учнями класу. Перевірка відсутніх.
Рефлексія засвоєння раніш вивченого навчального матеріалу та психологічний настрій
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
Темою уроку є Аналіз даних з використанням функцій табл. процесора.
Стратегія успіху або Як обрати професію
Урок-дослідження та відпрацювання практичних умінь та навиків
{ Вчитель: Сьогодні для вас, майбутніх випускників, надзвичайно важливим є питання вибору професії. І більшість з Вас, напевне, визначилились з вибором професії та її напрямом. Скажіть, що для вас є важливим при виборі професії?
Учні відповідають на запитання, називають багато аспектів.
Вчитель акцентує на відповіді «престижність», «потреба на ринку праці», «можливість» працевлаштування після закінчення ВУЗу».
Вчитель: Молодці!. Скажіть, що після вибору професії ви вибираєте?(Очікувана відповідь – ВУЗ).Що для вас є важливим при виборі ВУЗу?
Учні віповідають на запитання, називають багато аспектів.
Вчитель акцентує на відповіді «престижність ВУЗу».
Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати Стратегія успіху або Як обрати професію, визначати найпопулярніші професії та рейтинг вузів і робити ми це будемо за допомогою аналізу даних з використанням функцій Е.Т. та побудови діаграм}
План-дослідження
Метою уроку є:
сформувати: вміння і навички аналізу даних з використанням функцій Е.Т., побудови діаграм в середовищі табличного процесора; вміння аналізувати їх, вміння застосовувати діаграми на практиці;
розвивати та вдосконалювати: навики роботи з ЕТ Excel, навики роботи на ПК, вміння працювати в групі, вміння розглядати різні аспекти одного питання, старанність;
виховувати: пізнавальну активність, виховувати культуру оформлення табличного документу, естетичний смак.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Застосування цієї теми допоможе нам у дослідженні «Як вибрати професію»
ІV. Постановка проблемного питання:
Як проаналізувати та подати інформацію з таблиці у наочному вигляді, у доступнішій формі
V. Актуалізація опорних знань.
Повторення розділу „Електронні таблиці, побудова діаграм”.
Фронтальне опитування:
(Діаграма –це наочне подання даних таблиці в графічному вигляді.
Діаграма використовується для аналізу і порівняння даних. )
V.Перевірка теоретичних знань за допомогою тестів на комп’юторі:
Test – W/ 10 клас/test
Фізкультхвилинка
Учні виконують вправи для очей рекомендовані під час роботи з комп’ютером
VІ. Практична робота. Відпрацювання практичних навичок .
Інструктаж з Б,Ж. (слайд)
Робота в групах (Рейтинг професій та Рейтинг вузів): учні самостійно аналізують дані в таблицях з використанням функцій та створюють 2 діаграми, вчитель спостерігає за роботою, корегує, за необхідності.
VІІІ. Аналіз та демонстрація діаграм, висновки.
Після закінчення введення формул з використанням функцій та побудови діаграм в групах, учні групи Рейтинг професій аналізують дані в таблицях та діаграми „Потреби галузей України” та „Розвиток ринку США через 10 років”, учні групи Рейтинг вузів аналізують дані в таблицях і діаграми „Рейтинг ВНЗ: думка роботодавців” та „Оцінка інтегрального показника діяльності ВНЗ”.
Під час аналізу, вчитель демонструє за допомогою проектора формули з використанням функцій та діаграми, створені зазделегідь. При цьому, учні, які аналізують діаграми, мають можливість перевірити правильність виконання ними завдання, інша група учнів теж може бачити формули і діаграми і аналізувати їх..
Учні відповідають на запитання вчителя:
Як подати інформацію з таблиці у наочному вигляді, у доступнішій формі? (проблемне питання)
ІХ. Підсумок уроку.
Вчитель разом з учнями підводить підсумок уроку.
{ Вчитель: Сьогодні на уроці ми досліджували Стратегія успіху або Як обрати професію, визначали найпопулярніші професії та рейтинг вузів і робили ми це за допомогою…
Сьогодні на уроці ми навчилися…
Учні допомагають підвести підсумок }
- відпрацювали практ. навички використання функцій у формулах для аналізу даних в таблицях;
Вчитель виставляє оцінки.
Рефлексія засвоєння вивченого навчального матеріалу та психологічний настрій
Х. Домашнє завдання.
Вчитель дає д/з:
Вивчити теорію про створення діаграм.
Провести анкетування: Стратегія успіху або Як обрати професію
Побудувати діаграми:
Який напрям Вашої майбутньої професії
Що для Вас важливе у Вашій майбутній професії
Що впливає на Ваш вибір професії