Урок для учнів 2 класу .Тип уроку - урок повторення та узагальнення вивченого. Учні в ігровій формі описують зовнішність, вгадують персонажів. Завдання уроку допоможуть учням навчитися розповідати про своїх рідних, описувати їх.
Урок англійської мови у 2-а класіТема: “My family”Вчитель: Полуектова Ольга Пилипівна
Номер слайду 2
Lesson. Goals: Topic “Family”, consolidation of the topical vocabulary; “Family Tree” – small project;To develop oral speech, lexical skills, critical thinking;To cultivate mutual understanding, working in groups, social and cultural components. Procedure. Greeting- Good morning, children! Let’s greet each other with our song“Good morning” (діти співають пісню виконуючи певні рухи)II. Warming-up activity. On your desks you have interesting pictures, collect them like puzzles. You’re given 2 minutes. (діти збирають пазли). Look at the picture, what is the topic of our lesson?(діти дають відповідь – “Family”, вчитель чіпляє на дошку слово “Family”). Today at the lesson let’s make up family tree and be ready to describe your family (вчитель чіпляє на дошку плакат з малюнком родинного дерева). At the end of the lesson you will reveal a secret. III. Lexicon. Let’s revise the words to the topic “Family”. Open your books, page 32, exercise 1. Read the words in pairs and in whisper. You have 1 minute. (діти читають вправу). Do you know all words? Let’s practice them singing our song. You have the pictures, show me the pictures. (співаємо одну частину пісні). Show me a father (діти показують картинку тата, один з учнів чіпляє малюнок на дошку, інший учень підписує картинку). Can you write this word? (якщо учень помилився в написанні, йому дається карточка). IV. Physical training- Stand up! Let’s sing and dance this song again. Sit down.
Номер слайду 3
V. Pre-oral speech. Now you know the members of the family. (slide “what are they like?’ + the words)Read the words in chain. Take your cards and match the words with the pictures (2 minutes). Let’s check up . Picture 1 is (for example, kind). And now you are ready to answer the question “What is father like?” (вчитель чіпляє слово “is” на дерево). What is your father like? So, my father is … (вчитель чіпляє слово “my”). Make up sentences (діти складають речення про всіх членів родини). VI. Oral speech. Now tell us about your family. Start your talk with “I have got a…” (вчитель чіпляє на дошку вислів “I have got a…”). Nastya, you start please.(після відповіді дітей). VII. Summarizing. Turn over your cards and open your secret. What is your secret? Do you have your small project with your family tree? Next lesson it will be easy for you to describe your family. Thank you for the lesson! Say “Good bye” to each other! Let’s sing our “Good bye” song.
Номер слайду 4
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Greeting. Good morning, children! Let’s greet each other with our song “Good morning” (діти співають пісню виконуючи певні рухи)On your desks you have interesting pictures, collect them like puzzles. You’re given 2 minutes. (діти збирають пазли). Look at the picture, what is the topic of our lesson?(діти дають відповідь – “Family”, вчитель чіпляє на дошку слово “Family”). Today at the lesson our goal is to make up family tree and be ready to describe your family. I have prepared a secret for you. At the end of the lesson you will reveal a secret. Let’s revise the words to the topic “Family”. Open your books, page 32, exercise 1. Read the words in pairs and in whisper. You have 1 minute. (діти читають вправу).
Номер слайду 5
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Do you know all words? Let’s practice them singing our song. You have the pictures, show me the pictures. (співаємо одну частину пісні). Show me a father. This is a father. Repeat after me. Answer the question “Who is this?” Can you pin the picture on the tree? (діти показують картинку тата, один з учнів чіпляє малюнок на дошку) Can you write this word? ( інший учень підписує картинку).(співаємо одну частину пісні). Show me a mother. This is a mother. Repeat after me. Answer the question “Who is this?” Can you pin the picture on the tree? (діти показують картинку мами, один з учнів чіпляє малюнок на дошку) Can you write this word? ( інший учень підписує картинку).(співаємо одну частину пісні). Show me a brother. This is a brother. Repeat after me. Answer the question “Who is this?” Can you pin the picture on the tree? (діти показують картинку брата, один з учнів чіпляє малюнок на дошку) Can you write this word? ( інший учень підписує картинку).(співаємо одну частину пісні). Show me a sister. This is a sister. Repeat after me. Answer the question “Who is this?” Can you pin the picture on the tree? (діти показують картинку сестри, один з учнів чіпляє малюнок на дошку) Can you write this word? ( інший учень підписує картинку).
Номер слайду 6
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Let’s sing and dance this song again. - Stand up! Sit down. Now you know the members of the family. But I’d like you to answer the question “What is your father or your mother like?” Repeat after me the question.(опрацювати питальну структуру усно)To answer the questions let’s revise the words. Read the words in chain. Then to ask them to read all the words by 1-2 pupils Take your cards and match the words with the pictures (2 minutes). Do you know these words? Take your cards and match the words with the pictures (2 minutes). Let’s check up . Picture 1 is And now you are ready to answer the question “What is father/mother like?” (вчитель чіпляє слово “is” на дерево).
Номер слайду 7
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Do you have your small project with your family tree?What is your father like? So, my father is … (вчитель чіпляє слово “my”). Make up sentences (діти складають речення про всіх членів родини). Now tell us about your family. Start your talk with “I have got a…” (вчитель чіпляє на дошку вислів “I have got a…”). Nastya, you start please.(після відповіді дітей). And now, kids, it’s time to open your secret. Turn over your cards and open your secret. What is your secret?
Номер слайду 8
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Thank you for the lesson! Turn over your cards and open your secret. What is your secret? Do you have your small project with your family tree?And your home task is to describe one of your family member. Next lesson it will be easy for you to describe your family. Say “Good bye” to each other! Let’s sing our “Good bye” song.