Урок англійської мови у 2 класі НУШ з теми "Presents"

Про матеріал
Урок розроблено згідно рекомендацій Британської Ради та на основі Державного стандарту початкової освіти НУШ,який відповідає віковим та фізіологічним особливостям молодших школярів.
Інформаційний буклет (Олімпіада Осінь 2019).jpg
Інформаційний буклет (Япізнаю світ!).jpg
Перегляд файлу

Teacher: Trofymenko L. V.

Class 2

Smart Junior 2

Date : 15.10.19

 

Topic: Party Time

Aims of lesson:

  • To revise the vocabulary of the previous lesson
  • To learn the colours
  • To develop listening and speaking skills

Learning outcomes:

  • by the end of the lesson the learners will be able to describe items (present)

Materials: Internet, White board, Computer, audiofiles, cards, posters

Stage

Timing

Teachers procedures and language

Learners activities and language

Interaction

I. Warming up

3 min

1.Greeting

2.Game “What is missing?”

1.Respond “Good morning”

2.Play the game

 

Whole class

 

Whole class

II. Main part

 

5 min

1.Showing the pictures of the White Board

Show the pictures and name the presents

Whole class

Individual

 

Listening

5 min

Singing the song “Presents, presents”

Learners listen to the song and singing

Whole class

Speaking

7 min

Working in pairs

Answer the  question “What is your present?”

Learners speak with each other following the teacher’s instructions

Pair work

 

Drawing

7 min

Draw the presents and show them to the class

Learners draw the pictures of the presents and show them to the class

Individual

 

Reading

5 min

Read the name of the colours from the White Board

Learners read the name of the colours after the teacher

Whole class

III. Reflection

       Evaluation

2 min

1 min

Asking “What was interesting”

Teacher encourage learners with the words “Well done”, “OK”

Learners answer the teacher’s questions

Individual

 

 

Whole class

 

 

 

zip
Додано
23 жовтня 2019
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку