Урок англійської мови у 6 класі "Хобі"

Про матеріал

Тема. Вільний час

Мета: закріпити лексику за темою «Вільний час»; активізувати пізнавальну діяльність та допитливість; розширити кругозір учнів; формувати духовний та інтелектуальний розвиток особистості на уроках англійської мови; розвивати критичне мислення та креативність; удосконалювати навички усного мовлення, читання, аудіювання за темою «Вільний час»; практикувати учнів у читанні тексту з вилученням необхідної інформації; повторити вживання Present Simple,

практикувати вимову закінчення –s в 3-й особі однини; розвивати навички аудіювання, читання, письма, монологічного та діалогічного мовлення, фонематичний слух, лексичну здогадку, пам'ять, уяву; виховувати вміння організовувати свій вільний час, поважати інтереси однолітків; виховувати прагнення розвивати свій кругозір

Перегляд файлу

 Тема. Захоплення та хобі моїх друзів

Мета: повторити та активізувати лексичний матеріал теми «Захоплення та хобі»;

             навчити та практикувати учнів вживати ЛО теми в граматичних

   структурах; розвивати навички аудіювання, монологічного та

   діалогічного мовлення; удосконалювати навички читання та письма;

   розвивати логічне мислення; виховувати увагу, культуру спілкування;

   заохочувати учнів до вивчення іноземної мови, розвиваючи їх творчий

   потенціал.

Обладнання: мультимедійна презентація, аудіозапис тексту, роздавальний

            матеріал для роботи в групах.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційна частина уроку
  1. Greeting and Aim

T: Good morning, dear children. I’m glad to see you. Today we’ll speak about different hobbies and leisure. We’ll discuss your interests and your friends’ hobbies. You’ll work in pairs, groups, develop your listening and speaking, and improve your writing skills.

But first let’s practice our tongues.

  1. Warming-up

T: Read the poem after me:

I like playing the piano.

I like cooking cakes.

My friend likes running and jumping

During his school breaks.

  1. Основна частина уроку
  1. Vocabulary Revision and Practice
  1. T: Odd one out:
  • Museum, park, cinema, theatre.
  • Drawing, painting, cooking.
  • Watch TV, ride a bike, travel.
  • Play football, play the piano, play hockey.
  • Go skating, go swimming, go shopping.
  1. T: Ask and answer in pairs. Use the table below:
  • What do you like doing in your free time?
  • What are you fond of?
  • What are you interested in?

 

 

I

 

 

like

am fond of

am interested in

reading books

playing games

drawing/ painting

playing football/ basketball/ tennis

travelling

going to the cinema/ theatre

playing the piano/ guitar

fishing

cycling

 

(in my free time).

 

  • What does your friend like doing in his/ her free time?
  • What is your friend fond of?
  • What is your friend interested in?

 

My friend

He

She

 

 

likes

is fond of

is interested in

reading books

playing games

drawing/ painting

playing football/ basketball/ tennis

travelling

going to the cinema/ theatre

playing the piano/ guitar

fishing

cycling

 

(in his/ her free time).

 

 

  1. Listening (Exercise 1, page 66)
  1. Pre-Listening Activity

T: Open your textbooks on page 66. Look at the pictures of exercise 1.

  • Who can you see on them? (Children/ A girl and a boy)
  • What do you think about these children?
  • What hobbies or interests can they have?
  1. While-Listening Activity

T: Divide into groups of 4-5. Listen to the text, then put the interview from Emily’s school magazine “Super J” in the right order.

  1. Super J: Hello, Helen. So, you are the winner! Congratulations!
  2. Helen: Oh, I don’t know what dance. My own creation.
  3. Super J: It was cool! What form are you in?
  4. Helen: The fifth.
  5. Super J: What kind of music do you like?
  6. Helen: Thank you.
  7. Super J: You are a real dancer. What dance was it?
  8. Super J: Are you in love, Helen?
  9. Helen: Of course I am. Love gives me energy to dance.
  10. Super J: Is your prince charming from our school?
  11. Helen: Latino music. And I play the piano, so I love classical music as well.
  12. Helen: Yes, he is. But it’s a secret. Hush, hush. He doesn’t know it yet.

KEY: 1- a, 2- f, 3- g, 4-b, 5- c, 6- d, 7- e, 8- k, 9- h, 10- i, 11- j, 12- l.

  1. a, 2- f, 3- c, 4- d, 5- g, 6-b, 7-e, 8- k, 9- h, 10- i, 11- j, 12- l.
  1. Post-Listening Activity

T: Act out the interview in pairs. (Each group presents one pair who acts)

 

  1. Reading
  1. Pre-Reading Conversation

T: I’ve got a letter from Emily. She writes to her new pen-friend.

  1. While-Reading Activity

T: Read Emily’s letter and correct the sentences below:

  1. Emily is writing on 15 November.
  2. She’s from Scotland.
  3. She lives with her parents, her sister and her dog.
  4. Her favourite sport is basketball.
  5. She is fond of playing computer games.
  6. Her brother is crazy about playing the guitar.
  7. They don’t like travelling.

 

 

14 Windsor Road

York

UK

15 October

Dear friend,

My name is Emily. I’m from the UK, and I’m ten years old. My home is in York. It’s in the north of England. I live with my parents, my brother and my cat.

I like all sports, but my favourite sport is tennis. I’m fond of reading. My brother is crazy about rap and playing computer games. We are interested in cycling and travelling.

What are you interested in? Please, write me back.

Best wishes,

Emily

 

  1. Post-Reading Activity

T: Complete the letter to answer Emily’s one:

 

 ……………Street

 M-Pohorilove

 Ukraine

 15 November

Dear …..,

Thank you for your letter.

My name is … . I’m from … , and I’m … years old. I live in … . It’s in Mykolayiv region. I live with my parents, my … and my … .

I like … . I’m fond of … . My parents are interested in … .

Please, write me about your family traditions.

Best wishes,

 

  1. Заключна частина уроку

 

  1. Summarizing

T: Thank you for taking an active part in today’s lesson. It was a great pleasure to listen to you. Many pupils have got excellent marks today. Take your day-books and write down your home task for the next English lesson.

 

  1. Homework: write  about  your friend’s hobbies and interests.
docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
23 листопада 2018
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку