Розробка уроку у 5 класі на тему Schools in Britain. В даному матеріалі показано як розвивати навички усного продукування на базі прослуханої та переглянутої інформації по темі Schools in Britain та практикувати учнів у вживанні лексики по темі. Створити проект по темі «Schools in Ukraine» за аналогом прослуханого про школи Британії.
У сучасної практиці навчання іноземним мовам в українських школах широко використовується метод проектів, який передбачає опору на творчість школярів, заохочення їх до дослідницької діяльності, дозволяє реально інтегрувати різні навчальні предмети, використовувати різні режими роботи учнів, організовувати навчання в співпраці.
Проектна робота – вид роботи (переважно в групах), метою якої є підготовка кінцевого продукту англійською мовою – альбому, подання інформації тощо. Проектні роботи ідеальні для різнорівневих груп, оскільки кожне завдання може бути виконане учнями, що мають різний рівень підготовки. У процесі проектної діяльності учні реально спілкуються між собою і з навколишнім світом англійською мовою. На своїх уроках часто застосовую сам цей вид роботи.
Метод проектів є однією з технологій, яка забезпечує особистісно-орієнтований напрямок навчання та виховання, так як він практично вбирає в себе також інші сучасні технології, наприклад таки як навчання у співробітництві.
На відміну від інших технологій, які практикуються в школі (комунікативно–рольова ситуативна і лінгвістично орієнтована діяльності), проектна методика дає вчителю можливість включити учнів у реальне спілкування, найбільш насичене іншомовними контактами, яке базується на дослідницької діяльності. на співпраці, та побачити реальні, а не лише отриманні в ході гри результати своєї роботи.
Проектні технології мають певні переваги:
Спираючись на власний досвід роботи, я вважаю, що на уроках англійської мови можуть бути використані такі типи проектів:
Метод проектів за способом організації може бути: індивідуальним, парним або груповим. Останній частіше за все використовують на практиці. У цьому разі необхідно правильно, з методичного погляду, організувати діяльність учнів у групах, роль педагога є особливо важливою. Учитель є координатором проектної діяльності учнів, проте значно зменшується його керівна роль: учитель виступає в ролі консультанта, помічника, надає за необхідністю індивідуалізовану допомогу учням, стимулює та підтримує процеси активного, усвідомленого навчання.
Груповий метод проектів має такі правила та принципи: усі члени команди рівні; усі члени групи отримують задоволення від спілкування, бо вони виконують завдання разом; усі повинні виявляти активність та зробити певний внесок у спільну справу; відповідальність за кінцевий результат – на всіх членах команди.
Групи учнів формуються з урахуванням психологічної структури, при цьому в кожній групі є учні з різним рівнем знань. Група обирає одне завдання, але під час його виконання відбувається розподіл завдань. Кожен учень отримує самостійну ділянку для роботи в проекті. У процесі виконання проекту учні розуміють, що від успіху кожного залежить успіх усього проекту, тому кожен учень активно працює, шукаючи нову інформацію.
Ключем до успіху проектної роботи є добра підготовка і організація. Для виконання проекту необхідно, щоб у класі були ножиці, лінійки, клей і великі аркуші паперу. Учням також треба мати доступ до невеличкої довідкової бібліотеки, у якій можна було б знайти словник, граматику та атлас. Учнів слід заохочувати збирати і приносити в клас власні матеріали: журнали, брошури, карти, листівки тощо, навіть якщо всі ці матеріали написані рідною мовою. Учителям також варто збирати такі матеріали.
Школярі повинні навчитися самостійно знаходити потрібну інформацію і звертатися по допомогу до вчителя тільки у тих випадках, коли вони самі не можуть знайти відповідь на запитання. Діти також мусять навчитися планувати свої дії і самостійно вирішувати, які матеріали їм знадобляться для виконання завдань проекту і де вони їх можуть знайти.
Важливим етапом в роботі над проектом є його оцінювання. Учні завжди хочуть почути відгук про свій проект від учителя. Надзвичайно важливо, щоб робота учнів оцінювалася не тільки з точки зору лінгвістичної правильності. Учителі мусять відзначати, наскільки творчою й оригінальною є робота і як багато зусиль було докладено для її виконання.
Важливо, щоб учителі не виправляли помилки в кінцевому варіанті проекту. Для цього слід запропонувати учням підготувати й показати для перевірки спочатку чернетку проекту. Таким чином, помилки будуть знайдені, і заключний варіант проекту не матиме виправлень.
Метод проектів – це засіб реалізації особистісно-орієнтованого навчання, спрямований на розвиток учня. Через співпрацю учня з іншими учнями поліпшується мотивація навчання, зникає напруження, підвищується віра в успіх. Результати застосування цієї технології - міцне та глибоке засвоєння знань, підвищений рівень самостійної роботи учнів, високий рівень науковості в знаннях учнів, вміння працювати в групі, проводити групове обговорення, згуртування дитячого колективу, мотивація колективних досягнень.
Урок у 5 класі
Тема: Schools in Britain
Мета: розвивати навички усного продукування на базі прослуханої та переглянутої інформації по темі Schools in Britain та практикувати учнів у вживанні лексики по темі. Створити проект по темі «Schools in Ukraine» за аналогом прослуханого про школи Британії.
Очікувані результати:
· правильно живати лексичні одиниці з даної теми;
- вирізняти потрібну інформацію при аудіюванні з даної теми;
· спілкуватися у межах обраної тематики та основі прослуханого тексту;
· чітко та обґрунтовано висловлювати свою думку;
- створити проект про школи України.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок
Обладнання: наочність, роздатковий матеріал, відеоролики
Хід уроку:
Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. How are you today? I hope we'll work successfully! And now listen the definitions for some words and try to guess the topic of our today’s lesson.
-Places where children go from Monday to Friday and get knowledge there (schools)
-(teacher shows the picture Children are IN the classroom) Where are the children? The first word of your answer is … ( in)
- The country the language we study. ( Britain)
Answer: SCHOOLS IN BRITAIN
We know the topic of our lesson and tell me, please
What you already know about the British educational system?
What would you like to learn about schools in Britain today?
Do you go to school on Saturday? Do you wear a uniform? Do you like school?
Учні об’єднуються у три групи, кожній групі дається назва –SUBJECTS, KINDS OF SCHOOLS and SPORTS. На дошці написаний перелік слів і кожна группа повинна вибрати ті слова, які пов’язані із назвою саме їх групи.
We have three groups today and every group has its own name SUBJECTS, KINDS OF SCHOOLS and SPORTS. You can see the words on the blackboard. Let’s read them together
Primary, rugby, Religion, Geography, Literature, independent, uniform, History, netball, science, state, secondary, badminton, boarding.
Children, our task is to choose the words which are connected with the names of your group.
Перед тим, як учні будуть переглядати відео вони відповідають на питання вчителя.
Pre-listening- Pupils answer the questions before they watch and listen
What kinds of schools do you know?
While listening
3.1. Учням пропонується переглянути відеоматеріал та виконати вправу відповідно до того, що вони побачать і почують
Let’s watch the first message about schools in Britain and will do exercise according it.
training primary certificate university advanced 17 5 70 20 16 secondary
|
… - 11 |
100% of students go to___________ school |
11 - … |
100% of students go to ____________school |
At 16, in England, they take GCSE examinations ( General ________of Secondary Education). |
|
… - 18 |
____% of students continue at school. At 18 they take “A” levels( ________level examinations). |
18+ |
20% of 18 year-olds go to ______________. |
Another ____% of 18 year-olds go on to other kinds of education and___________. |
And now let’s watch the next part of the video. And you can see the pictures on the blackboard number them 1-7 in the order you see them and write a school subject under each one.
Watch the sequence WITHOUT sound. Tick activities you see.
Football, hockey, netball, rugby, chess, cooking, badminton athletics, music, lunch |
Вчитель пропонує учням проглянути уривок відео ще раз зі звуком і вибрати правильний варіант речення, які вони почули.
Watch the sequence again
3.4. Учні об’єднуються у дві групи State Schools та Independent Schools.
Учні переглядають відеоматеріал та доповнюють текст відповідно до почутого
Watch the video and complete the sentences.
Ninety-two percent of British schools are state schools.
That means they're free.
The government pays not the parents.
Eight percent of schools are independent.
The parents of these students pay for their education.
Some of these independent schools are boarding schools.
The students don't live at home during term time, they live at the school.
And some of these schools have very traditional uniforms.
These boys are from Eton - a very famous independent school near Windsor.
Watch the last sequence and match the speech bubbles to the pictures of students.
A B C
D E F
4.Усне продукування/ Speaking
Учні об’єнуються в групи по 4 учні і обговорюють завдання, які дані кожній групі. Перша група учнів описує види шкіл в Україні та вік дітей в кожній з них. Друга група розповідає про шкільні предмети в українських школах та їхні улюблені предмети. Третя група описує найбільш поширені види діяльності в школах України під час перерв та після уроків.
Pupils discuss the tasks in groups of 4. The first group writes information about kinds of schools in Ukraine, ages of students in each kind. The second tells about school subjects in Ukrainian schools and their favorite subjects. The third group describes the most common activities they do at schools during breaks and after classes.
Учні мають написати електронного листа другу про свою школу. Розповісти про свої улюблені предмети та ті заняття, які має в школі під час перерви та після занять.
Pupils should write an e-mail to friend about his/her school. Tell about favourite subjects and activities after school and during breaks.