23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

урок английского языка во втором классе по теме "Еда"

Про матеріал

Конспект открытого урока английского языка во втором классе по теме "Еда" на уроке использованы все виды роботы: аудирование, чтение, чтение и письмо.Все задания в интересной форме.

Перегляд файлу

Тема:  Їжа. Food

Мета:   Повторити й активізувати лексику з теми. Закріпити вміння відповідати на                                       запитання Do you like..? Повторити злічувані та незлічувані іменники. Розвивати вміння                       спілкуватися, розвивати кмітливість учнів. Виховувати дружелюбне ставлення до людей, ввічливість у  спілкуванні.

Обладнання: Підручник, робочий зошит , картки для групової роботи, плакат з їжою.

Хід уроку

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

Greeting    - Good morning,boys and girls!

                        -I am glad to see you!

Warming up  - How are you today?                                        - How many fingers have you got?

                         - What day is it today?                                        - Have you got a sister?

                         - What season is it now?                                    - What colour is your hair?

                         - What mounth is it?                                           - Have you got long or short hair?

                         - What colour are your eyes?                             - Are you tall ?

                         - What are you wearing today?                          - Can you swim?

                          - Can elephants jump?                                         - Where do you live?

 Phonetic exercisses   What is it sound? [ ʃ ], [ ʧ ]

                - Name words with these sounds.

              - Now listen and repeat…..Fish fnd chips, fish and chips…

              - What is this tongle  twister about?

              - You are right . It is about FOOD !

              -Today we have topic is food.

Aim   Today we'll be speaking about food again. We`ll revice the vocabulary and grammar on   the topic «Food». Besides you'll have some  more practice in asking if something somewhere    and answering the questions.

 

 II.   Основна частина уроку

                      1. Активізація лексики (повторення слів за диктором, показ малюнків)№27  Grammar    2.  Робота в парах (відпрацюавання конструкції

                            - Do you like… ? Yes, I do . No, I don`t          

                         - What is your favourite food?  My favourite food is...     

                         (Go to the blackboard and  pick your favourite food)

3. Усна бесіда

- Can you cook?

- Do you like cooking?

- Can you make an apple pie?

- Can you make a glass of tea?        (зараз ми це перевіремо)

- What do we need for …. TEA – first team;  FRUIT SALAD – second team; VEGETABLE SALAD – third team.

  Match the words in columns

TEA                                                 FRUIT  SALAD                               VEGETABLE   SALAD

Water                                                apple                                       cucumber

Sugar                                                 orange                                     tomato

Tea                                                    banana                                     onion

Milk                                                   cream                                       oil

 Writing and Listening P.B. p. 53 Ex.6 №34

 - Look and write the words

 - Listen and tick Eddy`s food.

 - Перевірка виконання вправи

        - Що замовив Eddy?  - Burger, some French fries and some water

  Speaking  Рольова гра « У кафе»

- Welcome to our cafe. What do you want?

 - I want some rice and two sausages.

- I want some chicken  and  some salad.

- Which salad do you want?

- Green salad, please.

- I want  an omelette.

- Do you want some drink?

- I want some apple juice.

- I want some orange juice.

- I want some milk.

- Anything, else?

- No, thanks.

I see that you are tired. Let`s have a rest.

6.Фізкультхвилинка  Head, shoulders, knees and toes! №26

 Reading

1) Етап підготовки до читання. Find the word in the word-snake

Sweetappleeggmeatcheesebananamilkpotatotomatofish

I see that you know the names of the food really well. But where does our food come from?

Let`s read the text and find answer to my question

- WHERE DOES OUR FOOD COME FROM?

2) Етап читання  ( Учні читають текст «Food for life» ланцюжком)

3) Етап перевірки розуміння змісту

- Where does our food come from?

  MILK                                                                                        PLANTS

  MEAT                                                                                       HENS

  EGG                              COMES   FROM                                   COWS

  FRUIT                                                                                        ANIMALS

  VEGETABLE 

- Do you  eat and drink the right food?

        III Заключна частина уроку

 Learn the proverb Remember the proverb «An apple a day keep the doctor away»

 Homework   1. Домашнє завдання. 

                        W.B. p.63 Ex. 1, 2, 3.

Summarizing 2. Підведення підсумків уроку

- What did we do ? 

- What was the most interesting task today?

- In which situations can you use the information you have learned today?  

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку