Математичний двобій»
«Арифметична та геометрична прогресії»
9 клас
Тема:Арифметична та геометрична прогресії
Мета:Вчити учнів застосовувати набуті знання до розв’язування вправ; формувати пізнавальну активність; виховувати цікавість учнів до математики, увагу, наполегливість.
Епіграф:
«Якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйтеїх.”
Д. Пойа
Попередньо вчитель обговорює з учнями ідею математичного двобою, разом з ними розробляє його програму та правила гри. Формуються дві команди. Членам кожної команди необхідно спільно готуватися до гри.
Хід уроку
I. Організаційнийетап
Повідомляється тема, мета уроку і форма його проведення.
II. Бліц– тур (актуалізація опорних знань)
Кожна команда відповідає на 6 запитань без підготовки, за правильну відповідь команді нараховується по 1 балу, а за неправильну знімається 1 бал.
III. Двобій між учасниками команд
Капітан команди, що перемогла у бліц – турі, викликає першого бійця, капітан команди – суперниці – відповідно свого. Зустрічаються бійці біля дошки.
Завдання №1
Вивести формулу суми перших п – членів арифметичної прогресії. Перший починає доводити і навмисно не закінчує доведення. Це повинен зробити суперник без допомоги. Якщо завдання виконане, то кожна команда отримує по 2 бали. Якщо ні, то перший боєць закінчує доведення і здобуває своїй команді 4 бали.
Під час гри команди постійно міняються ролями.
Завдання №2
Знайдіть суму членів арифметичної прогресії (ап), якщо d = 6, ап= 76, п = 15
Завдання №3
В арифметичній прогресії (хп):
х4 + х2 – х3 = 20. Знайдіть суму перших дев’яти членів.
Завдання №4
Вивести формулу для знаходження п – перших членів геометричної прогресії.
Завдання №5
Знайдіть суму членів геометричної прогресії (хп), якщо х3 = 18, х6 = 486, п = 7
IV. Двобійкапітанів
Для початку капітанам – суперникам по одній задачі усно.
1 а) Чи є геометричною прогресією послідовність: 3, 6, 12, 14,…?
1 б) Чому дорівнює різниця арифметичної прогресії: - 32, - 30, - 28,…?
За правильні відповіді капітани отримують по 2 бали.
Далі капітани повинні розв’язати по однійзадачіі за правильнірозв’язування вони отримуютьще по 3 бали.
2 а) Знайдіть суму членів нескінченної геометричної прогресії, якщо
в2 – в4 = 1,5,в1 – в3 = 3
2 б) Знайдіть суму членів нескінченної геометричної прогресії, якщо:
в2 +в4 = 10, в2 – в3 = 4
V. Підсумок математичного двобою та підсумок уроку.