Урок " Астрономія - наука, що вивчає Всесвіт"

Про матеріал
Тема: Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт Мета: Сформувати знання про науку, що вивчає космос. Ознайомити із відомими астрономами та дослідниками космосу; з методами та засобами астрономічних досліджень. Розвивати уявлення про навколишній світ, формувати науковий світогляд, розвивати комунікативну компетентність. Сприяти вихованню відповідальності, дисциплінованості, активності ; створювати ситуацію успіху. Тип: Засвоєння нових знань, вмінь. Обладнання : зошити, атлас, малюнки та фотографії приладів для дослідження Всесвіту. Методи і прийоми: робота в групах, Вправа « Практикум», розповідь, робота з підручником, друкованим зошитом, вправа « Незакінчене речення». Очікувані результати: Ознайомляться з наукою «Астрономія», з історією астрономічних досліджень. Удосконалять навички використовувати додаткові джерела інформації для виконання навчальних завдань.
Перегляд файлу

 Тема:  Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт

Мета:  Сформувати знання про науку, що вивчає космос. Ознайомити із відомими астрономами та дослідниками космосу; з методами та засобами астрономічних досліджень.

Розвивати уявлення про навколишній світ, формувати науковий світогляд, розвивати комунікативну компетентність.

Сприяти вихованню відповідальності,   дисциплінованості,   активності ;  створювати ситуацію успіху.

Тип: Засвоєння нових знань, вмінь.

Обладнання : зошити, атлас, малюнки та фотографії приладів для дослідження Всесвіту.

Методи і прийоми: робота в групах, Вправа « Практикум», розповідь, робота з підручником,  друкованим зошитом, вправа « Незакінчене речення».

Очікувані результати: Ознайомляться з наукою  «Астрономія», з історією астрономічних досліджень. Удосконалять навички використовувати додаткові джерела інформації для виконання навчальних завдань.

                                                                         Хід уроку

  1. Етап організації
  1. Налаштування на роботу
  2. Робота в групах «Павучок»( на окремих заготовлених аркушах учні працюють)
  1. Група:  «  Я знаю про Всесвіт…»
  2. Група:  «Всесвіт потрібно вивчати, щоб…»

 Учні пояснюють свої надбання, інші уважно слухають, доповнюють відповідь товаришів.

  1. Вправа « Практикум»    Утвори правильне слово, та розкажи , що ти знаєш про даний термін. Учні за бажанням вибирають картку із записом.

 ЯЗОР,       НЕТАПЛА,             ЇДАСТЕРО,        КАТИЛАКАГ,      ЙІМРЕРУ,             ТАМЕКО

  1. Учні  представляють малюнок галактики( додаткове домашнє завдання) і дають коротку інформацію.
  1. Етап цілепокладання

 1.Розповідь:    

Учений і філософ Еммануїл Кант висловився досить оптимістично : «Дайте мені матерію, і я збудую світ». Усі ті знання, які ви отримали на попередніх уроках, людство накопичувало тисячоліттями. Перші аматорські пізнання поступово оформились у надсучасну науку – астрономію. Її розвиток є пріоритетним завданням країн світу.

  1. Повідомлення теми уроку( учні записують число тему уроку)
  1. Етап  проектування
  1. Ознайомлення з планом роботи

 1.Астрономія.

 2.Астрономічні дослідження.

  3.Астронавти.

4. Прилади для дослідження Всесвіту.

5.Космонавти.

4. Етап виконання плану діяльності.

   1.Розповідь « Астрономія»

    -виникла з потреб людини;

  - перші припущення, спостереження: (  4 тис. років до наших днів записи єгиптян;  5 тис. років тому єгиптяни за зорею Сіріус визначали час розливу Нілу;   4 тис. років тому китайські вчені вивчали Сонце, Місяць мали змогу передбачити затемнення)

 - давньогрецький вчений К. Птоломей (1473 – 1543) припускає, що Земля нерухома, а навколо рухаються планети( з такою  гіпотезою   ми можемо ознайомитися по підручнику ст. 99 мал. 73 ). Дана гіпотеза існувала близько 1500 років.

-  в 16 ст. польський астроном М.Коперник,  після певних спостережень, математичних підрахунків пропонує іншу модель: Земля – не центр Всесвіту, це одна з планет що рухається навколо Сонця.( розглянемо мал.. 74 на ст.. 100.)

- значного розвитку досягла астрономія і в нас на Україні. У 1821р. у м. Миколаєві для обслуговування Чорноморського флоту  було створено астрономічну обсерваторію, в якій проводились астрономічні дослідження.

 - початок 20 ст. роботи фізика – теоретика А.Ейнштейна, американського астронома Е.Габбла підтвердили модель Миколи Коперника.

    2. Робота з підручником.

    Прочитати п.2 на ст. 100 – 101, розглянути малюнки, фотографії простих приладів для дослідження Всесвіту.  Учням на парту дається  листок із запитаннями, по яких буде відбуватися обговорення прочитаного.

             1.Які прилади використовували для дослідження Всесвіту ?

             2. Що можна було дізнатися використовуючи дані прилади ?

             3.( учні, що готували випереджальне домашнє завдання) дають коротку характеристику найпростішим приладам.

             4.Що зображено на мал.  77 ? Де можуть працювати так телескопи ?

              5.Що відбулося 4 жовтня 1957 року ?

    3. Робота з додатковою інформацією.

  (Учням роздається матеріал з  додатковою  інформацією « Ера космонавтики» , дається  3 -4 хвилини на опрацювання  і відбувається обговорення прочитаного. Учні можуть зачитувати певну інформацію )

  1.  12 квітня 1961 рік.
  2. Юрій Гагарін.
  3. День космонавтики
  4. 1962 рік. Павло Попов та А. Ніколаєв.
  5. 1965 рік О.Леонов.
  6. 1969 рік Н.Армстронг.
  7. 1997 рік. Л.Каденюк.
  8. 5 серпня 2011 року станція  « Юнона».

5.Контрольно – оцінювальний етап

1. Вправа « Я це знаю»   в друкованому зошиті на ст.. 34 учні працюють із № 54.   Взаємоперевірка своїх  робіт.

2 Рефлексія ( учні аналізують урок, свої досягнення на уроці, вносять пропозиції до домашнього завдання)

  1. Домашнє завдання. Читати п.24, в друкованому зошиті виконати № 55 на ст.. 35.

           Додаткове завдання : відшукати прізвища космонавтів – вихідців з України.

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку