Тема: «Автоматизація звука Р» «інклюзія»
Мета: Автоматизувати вимову звука «р» у словах, словосполученнях; розвивати фонематичний слух; удосконалювати навички звукового аналізу слів; спонукати дитину до відповідей розгорнутою фразою; збагачувати словниковий запас; розвивати зорове сприймання, зорову увагу.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Логопед. Доброго дня! Сьогодні до нас завітали феї, яких звати Дінь-Дінь та Фауна. Вони прилетіли, до нас на заняття для того, щоб навчитися гарно вимовляти звук «р», адже у них є мрія: допомогти природі очиститись від забруднень сміттям. А як вони допоможуть, коли неправильно вимовляють звук «р» у слові «природа»? . Давай, ми їм допоможемо!
ІІ. Артикуляційна гімнастика
Та перед ти, як розпочати їм допомагати, давай ми зробимо вправи для нашого язика, щоб він став слухняним.
Артикуляційні вправи:
«Пташенята»
«Лопаточка»
«Смачне варення»
«Чашечка»
«Поклацати язиком, як коник копитами»
«Грибок»
«Гармошка»
«Хто далі загонить м'яча»
«Маляр»
«Горішки»
«Барабанщик»
ІІІ. Автоматизація звука «р» у складах.
Логопед. Давай ми з тобою покажемо як звук «р» звучить та товаришує з іншими звуками. (утворення складів з голосними звуками, зі збігом приголосних, в обернених складах).
IV. Автоматизація звука «р» у словах.
Дидактична гра «Допоможи Феям зібрати зірки»
Логопед. Давай допоможемо Феям зібрати зірки з неба, щоб на наступну ніч вони засіяли знову яскраво, адже феї щовечора їх натирають до блиску. Тобі потрібно назвати малюнки які зображені на зірках. Головне правило: правильно та чітко вимовляй.
IV. Автоматизація звука «р» у словах.
Дидактична гра «З'єднай стрілками»
Логопед. Наші феї не знають, що спільного у цих картинках. Допоможи їм, з'єднай малюнки.
v.Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=hJXimBt1SRI
VI. Звуковий аналіз слів.
Логопед. Феї розповіли мені, що одного разу полетіли вони у ліс, зібрати квіти на свято, у яких є звук «р». Але не впорались із завданням. Давай, допоможемо нашим феям зібрати квіти.
(Ставлю кошик. Дитині роздаю картинки із зображеннями квітів, а дитина відбирає лише ті, в назві яких є звук «р». Дитина ставить у кошик і складає з ним речення).
VIІ. Підсумок заняття.
Логопед. Молодець! Наші феї здійснять свою мрію і будуть допомагати природі очиститись від сміття, адже вони вже вміють правильно вимовляти звук «р».