Тема. Урок-бесіда Й.Ягелло «Кава з кардамоном»
Мета: формувати компетентності:
предметні: познайомити дітей з життям та творчістю Й.Ягелло, основними подіями та персонажами повісті;
комунікативні: навчатися самому, вчитися спілкуванню в колективі, групах, вчити толерантному ставленню до думок і почуттів оточуючих.
інформаційні: вміння користуватися набутими знаннями
загальнокультурні: виховувати сімейні цінності
Обладнання: портрет письменниці, художні тексти, ілюстрації до твору.
Тип уроку. Урок позакласного читання
Кожна річ має свій початок та кінець.Так і справа людини: немає жодної справи,яка б не мала свого початку та кінця. Хто вірно розуміє, де початок і де кінець, той наближений до істини.
Конфуцій
Перебіг уроку
І. Актуалізація опорних знань
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Чомусь заведено любити каву… Я переконана, що ніхто із вас не зможе сплутати запах цього напою із чимось іншим. Заварити філіжанку міцного напою, відчути себе повним сил і енергії - так розпочинається ранок у багатьох сім’ях усього світу. А ви любите каву? Зізнаюсь чесно, я обожнюю запах, але любові до цього дивно-прекрасного напою я так і не відчула. Як часто у вас в родині п’ють каву?
Сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися, чому Й.Ягелло назвала свій твір «Кава з кардамоном», які проблеми були підняті у повісті.
ІІІ. Сприймання та засвоєння нового матеріалу
Розповідь вчителя про автора твору «Кава з кардамоном».
Факти для спостереження |
Висновки |
|
|
Чому виникла ідея? |
Мета |
Джерела |
На кого розрахована |
15 років доньці, яка любила читати, а хорошої літератури для 13-15 років не було |
Якісних книг для підлітків повинно бути більше |
Життя, спостереження за навколишнім світом, вміння писати і збирати матеріал |
На підлітків |
Жанр: повість з елементами детективу
Тема: розповідь про проблеми дівчинки-підлітка
Ідея: кожен рано чи пізно заплатить за рахунками
Головні герої твору “Кава з кардамоном”: Халіна Барська та її сім’я: мама, вітчим Адам, менший брат Казимеж (Кай), бабусі (мамина – Стефа, батькова – Божена, вітчимова – Ружа); подруги Наталія та Кася Печериця, друг і коханий Адріан.
Композиція: пролог, епілог та 10 розділів.
Конфлікт: між батьками й дітьми; між брехнею і правдою; між підлітком й навколишніми людьми.
Проблеми, підняті у повісті: стосунки батьків і дітей, життя в дитячому будинку, розуміння героїв один одного, відповідальність за власні вчинки, проблема таємниць, що руйнують життя, проблема спілкування між підлітками та ін.
7 Літературний словничок:
Детектив - латинське detego, англійське detective–означає розкриваю, виявляю. Звідси і назва літературногожанру, в основі якого зображення процесу розкриття заплутаної таємниці, переважно злочину.
Повість - прозовий жанр описово-розповідного типу, в якому життя подається у вигляді епізодів з життя героя, середня епічна форма, яка показує етап життя героя. За обсягом повість більша, ніж оповідання, і ширше зображує людське життя, охоплюючи низку його епізодів,які складають період життя головного персонажа. У ній більше подій і діючих осіб; почасти вирізняється хронологічний розвиток сюжету та відповідна побудова композиції. Частіше за все, це історія життя людини, розказана від особи автора, або від особи самого героя.
Рецепт кави.
Кава має солодкуватий пряний аромат і пікантну гостроту.
Улюблений напій Андріана.
Символ несміливості, кохання.
ІV. Узагальнення.
«Мікрофон».
V. Підведення підсумків. Домашнє завдання.