Урок-бесіда Й.Ягелло «Кава з кардамоном»

Про матеріал
Урок-бесіда Й.Ягелло «Кава з кардамоном» Дану розробку можна використати на уроках позакласного читання
Перегляд файлу

 

Тема. Урок-бесіда Й.Ягелло «Кава з кардамоном»

Мета: формувати компетентності:

предметні: познайомити дітей з життям та творчістю Й.Ягелло, основними подіями та персонажами повісті;

комунікативні: навчатися самому, вчитися спілкуванню в колективі, групах, вчити толерантному ставленню до думок і почуттів оточуючих.

інформаційні: вміння користуватися набутими знаннями

загальнокультурні: виховувати сімейні цінності

Обладнання: портрет письменниці, художні тексти, ілюстрації до твору.

Тип уроку. Урок позакласного читання

         Кожна річ має свій початок та кінець.Так і справа людини: немає жодної справи,яка б не мала свого початку та кінця.  Хто вірно розуміє, де початок і де кінець, той наближений  до істини.

                                       Конфуцій

Перебіг уроку

І. Актуалізація опорних знань

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Чомусь заведено любити каву… Я переконана, що ніхто із вас не зможе сплутати запах цього напою із чимось іншим. Заварити філіжанку міцного напою, відчути себе повним сил і енергії - так розпочинається ранок у багатьох сім’ях усього світу. А ви любите каву? Зізнаюсь чесно, я обожнюю запах, але любові до цього дивно-прекрасного напою я так  і не відчула. Як часто у вас в родині п’ють каву?

Сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися, чому Й.Ягелло назвала свій твір «Кава з кардамоном», які проблеми були підняті у повісті.

ІІІ. Сприймання та засвоєння нового матеріалу

Розповідь вчителя про автора твору «Кава з кардамоном».

  1. Складання щоденника подвійних нотаток.

Факти для спостереження

Висновки

 

 

  1. Бесіда(гра «Перехресний обстріл»)
  • Де народилася Й.Ягелло?(Варшава)
  • Де навчалася?(Варшавський університет)
  • На якому факультеті?(Англійська філологія)
  • Де працювала?(Вчителькою в гімназіях, ліцеях, а також викладачкою в університеті)
  • Чи писала вона коли-небудь вірші?(Так)
  • Чому стала писати прозу?(Щоб були цікаві книги для підлітків)
  • Яку нагороду отримав перший прозовий твір «Кава з кардамоном»?(«Книжка року 2011»)
  • Чи було написано продовження твору «Кава з кардамоном»?(так. «Шоколад  із чилі»)
  1. Скласти сенкан про особистість письменниці.
  2. Історія створення книги.

Чому виникла ідея?

Мета

Джерела

На кого розрахована

15 років доньці, яка любила читати, а хорошої літератури для 13-15 років не було

Якісних книг для підлітків повинно бути більше

Життя, спостереження за навколишнім світом, вміння писати і збирати матеріал

На підлітків

 

  1. Робота з сюжетом  повісті (переказують учні фронтально, супроводжують переказ демонстрацією ілюстрацій, які підготували вдома)
  2. Аналіз твору

Жанр: повість з елементами детективу

Тема: розповідь про  проблеми  дівчинки-підлітка

Ідея: кожен рано чи пізно заплатить за рахунками

Головні герої твору “Кава з кардамоном”: Халіна Барська та її сім’я: мама, вітчим Адам, менший брат Казимеж (Кай), бабусі (мамина – Стефа, батькова – Божена, вітчимова – Ружа); подруги Наталія та Кася Печериця, друг і коханий Адріан.

Композиція: пролог, епілог та 10 розділів.

Конфлікт: між батьками й дітьми;  між брехнею і правдою; між  підлітком й навколишніми людьми.

Проблеми, підняті у повісті: стосунки батьків і дітей, життя в дитячому будинку, розуміння героїв один одного, відповідальність за власні вчинки, проблема таємниць, що руйнують життя, проблема спілкування між підлітками та ін.

7 Літературний словничок:

Детектив -  латинське detego, англійське detective–означає розкриваю,  виявляю. Звідси  і  назва  літературногожанру,  в  основі  якого зображення  процесу  розкриття  заплутаної  таємниці,  переважно  злочину.

Повість - прозовий    жанр    описово-розповідного  типу,  в  якому  життя подається у вигляді епізодів з життя героя,  середня  епічна  форма,  яка показує етап життя героя. За обсягом повість  більша,  ніж  оповідання,  і ширше  зображує  людське  життя, охоплюючи низку його  епізодів,які складають  період  життя  головного персонажа.  У  ній  більше  подій  і діючих  осіб;  почасти  вирізняється хронологічний  розвиток  сюжету  та відповідна  побудова  композиції. Частіше  за  все,  це  історія  життя людини, розказана від особи автора, або від особи самого героя.

  1. Вчитель. Так чому твір названий «Кава з кардамоном»?

Рецепт кави.

 Кава має солодкуватий пряний аромат і пікантну гостроту.

Улюблений напій Андріана.

Символ несміливості, кохання.

 

ІV. Узагальнення.

«Мікрофон».

  • Що потрібно робити, щоб між дорослими і дітьми не було конфліктів?
  • Як ви розумієте вислів Конфуціо? І чи дотичний він до нашої розмови?

V. Підведення підсумків. Домашнє завдання.

 

docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку